Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Ma, 14 Mei. 2007, 8:36 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | en by the way die duc heeft geen slipper clutch dus je kan niet anders dan remmen  |
Kan je dat even uitleggen  _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 14 Mei. 2007, 20:46 Onderwerp: |
|
|
dukerider schreef: | mr wheely schreef: | en by the way die duc heeft geen slipper clutch dus je kan niet anders dan remmen  |
Kan je dat even uitleggen  |
ja anders kun je hem laten remmen op je versnellingsbak door van 4 in 1x naar je 2 te schakelen en hem zo te laten uitbreken zonder je achterrem te gebruiken en als je een demo wil dan moet je naar oostende komen is toch een mooi ritje voor je  |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Ma, 14 Mei. 2007, 21:33 Onderwerp: |
|
|
Daar heb je geen slipperclutch voor nodig volgens mij, maar wel wat feeling in de linkerhand om het koppelingshendel te bedienen.
Het zal wel makkelijker zijn met een slipperclutch, maar de achterrem gebruiken de toprijders evengoed hoor om een drift in te zetten. _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 14 Mei. 2007, 23:28 Onderwerp: |
|
|
dukerider schreef: | Daar heb je geen slipperclutch voor nodig volgens mij, maar wel wat feeling in de linkerhand om het koppelingshendel te bedienen.
Het zal wel makkelijker zijn met een slipperclutch, maar de achterrem gebruiken de toprijders evengoed hoor om een drift in te zetten. |
klopt maar met een slipperclutch kun je je motor niet dood remmen
en je gebruikt je achter rem alleen om bij te remmen of om te corrigeren
en feeling in je linkerhand is niet zo goed voor je kopplings plaatjes die kunnen hier door breken of verbranden (ervaring)
wat ik wel leuk vind is dat de 690sm de eerste straat KTM is met een slipperclutch  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6797 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 15 Mei. 2007, 18:12 Onderwerp: |
|
|
de 950 heeft iets wat veel weg heeft van een slipperclutch en ook zo werkt in de praktijk:
De 950 heeft een drukversteker die aangrijpt als je het gas open trekt, en die loslaat als jeafremt op de motor.
Als je hard afremt op de motor kan de koppeling de kracht niet aan en zal iets door gaan glijden. De praktijk is dat ie dat op goed stroef asfalt ook merkbaar doet. => slipperclutch. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Di, 15 Mei. 2007, 20:30 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: |
ik heb geen filmpjes maar als je naar oostende komt dan mag jij filmen op GROTE PRIJS VAN DE NOORDZEE
2 & 3 juni 2007 zeker komen kijken dit is echt de mooiste race van belgie
als je op de site kijkt http://www.ostendmotorsport.be en kijk sport en dan bij grote prijs van de noordzee links in beeld daar staat een filmpje op van mij op mijn oude kawa  |
Als jij effe een kameraatje voor me koopt kom ik langs
Heb wat filmpjes bekeken en die zijn Ga zeker een keer kijken daar in Oostende
maar de enige kawa die ik zag was een ZX10R.....nie echt een Supermotard toch?
(de enige Belg die ik ken die aan dat soort races deelneemt met een 10R is Kris Jennes....) |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 16 Mei. 2007, 1:22 Onderwerp: |
|
|
burgerking schreef: | mr wheely schreef: |
ik heb geen filmpjes maar als je naar oostende komt dan mag jij filmen op GROTE PRIJS VAN DE NOORDZEE
2 & 3 juni 2007 zeker komen kijken dit is echt de mooiste race van belgie
als je op de site kijkt http://www.ostendmotorsport.be en kijk sport en dan bij grote prijs van de noordzee links in beeld daar staat een filmpje op van mij op mijn oude kawa  |
Als jij effe een kameraatje voor me koopt kom ik langs
Heb wat filmpjes bekeken en die zijn Ga zeker een keer kijken daar in Oostende
maar de enige kawa die ik zag was een ZX10R.....nie echt een Supermotard toch?
(de enige Belg die ik ken die aan dat soort races deelneemt met een 10R is Kris Jennes....) |
die camera is geen probleem de filmpjes op de site zijn iedere dag andere dus van daar dat je hem niet gezien hebt dus vanaf nu iedere dag kijken oostende is een zeer mooi maar ook levens gevaarlijk circuit
over het industrieterrein aan de vismijn er zijn al veel dodelijke ongelukken gebeurt maar het gaat nog steeds door  |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 16 Mei. 2007, 1:46 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | de 950 heeft iets wat veel weg heeft van een slipperclutch en ook zo werkt in de praktijk:
De 950 heeft een drukversteker die aangrijpt als je het gas open trekt, en die loslaat als jeafremt op de motor.
Als je hard afremt op de motor kan de koppeling de kracht niet aan en zal iets door gaan glijden. De praktijk is dat ie dat op goed stroef asfalt ook merkbaar doet. => slipperclutch. |
wist ik niet, heb je al met de 690SM gereden dit moet je zeker eens doen
eigenlijk begrijp ik niet waarom de slipperclutch niet in de cross gebruikt word ???? iedere wedstrijd zie je weer rijders die hun motor dood remmen in een bocht vooral op zandbanen (axel) |
|
Naar boven |
|
 |
|