lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Uitvallende LC8

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Moto_Flex



Geregistreerd op: 23-5-2022
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Mei. 2022, 13:37    Onderwerp: Uitvallende LC8 Reageer met quote

Dag allemaal,
Aangezien dat ik opzoek ben naar een nieuwe motor, kom ik zo her en der ook wat problemen tegen.
Nu was ik in gesprek met een verkopende partij van een motor met 990 LC8 blok, hij vertelde mij over het onderstaande probleem met zijn motor. Misschien kan iemand me helpen bij het diagnosticeren op afstand van het probleem.

- De motor start, maar loopt langer onrustig na koude start dan normaal (hoogtoerig). Na een tijdje loopt hij echter normaal stationair.
- Na wegrijden in zijn eerste versnelling, en vervolgens de koppeling in te knijpen zakt het toerental dusdanig dat de motor afslaat.
- Brandstofinjectie lampje knippert 6 maal: gasklepfout
Verkoper vertelde me dat hij niet denkt dat de gaskleppen het probleem zijn, aangezien deze fout pas ontstaan is ná het inbouwen van een nieuwe KTM koppelbegrenzer kit.

Ik ben erg benieuwd naar de mogelijke oorzaak, oorzaken, van bovenstaande symptomen.
Enerzijds door de mogelijkheid om deze motor aan te schaffen met een aanzienlijke korting, en anderzijds als educatief doeleind. book2

Hoop graag wat te horen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Mei. 2022, 15:48    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft hij die moto al eens een kwartier (=15 minuten) op stationair toerental laten draaien? Dat is de standaard procedure waarbij de injectie zichzelf opnieuw afregelt en instelt.
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Moto_Flex



Geregistreerd op: 23-5-2022
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Mei. 2022, 16:18    Onderwerp: Reageer met quote

Goede vraag, dat heeft hij al meerdere keren geprobeerd.
Na de 15 minuten stationair loopt de motor perfect zegt hij, echter treedt het probleem weer op na het uitschakelen van de motor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Di, 24 Mei. 2022, 15:45    Onderwerp: Reageer met quote

gaskleppositiesensor al eens bekeken nagemeten? book2
_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mei. 2022, 8:12    Onderwerp: Reageer met quote

Moto_Flex schreef:
Goede vraag, dat heeft hij al meerdere keren geprobeerd.
Na de 15 minuten stationair loopt de motor perfect zegt hij, echter treedt het probleem weer op na het uitschakelen van de motor.


doet ie de procedure dan wel goed?

Na 15 minuten inregelen moet de motor uitgezet worden ZONDER eerst aan het gas te zitten! Als je dat wel doet dan worden de nieuwe waarden niet opgeslagen meen ik.

verder: zoals hier genoemd wordt:

- TPS nameten/vervangen
- zonder dat de brandstof filter schoon zijn
- alle interlocks nakijken.

* als ie bij het inknijpen van de koppeling gas geeft.. lukt het dan wel om de motor aan te houden?
* zat het toerental bij inknijpen koppeling, of bij inschakelen versnelling?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Moto_Flex



Geregistreerd op: 23-5-2022
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jun. 2022, 8:22    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

doet ie de procedure dan wel goed?

verder: zoals hier genoemd wordt:

- TPS nameten/vervangen
- zonder dat de brandstof filter schoon zijn
- alle interlocks nakijken.

* als ie bij het inknijpen van de koppeling gas geeft.. lukt het dan wel om de motor aan te houden?
* zat het toerental bij inknijpen koppeling, of bij inschakelen versnelling?


Bedankt voor je reactie Dr Bean!
Inderdaad hoe je het zo beschrijft lijkt het me dat de 15 min reset wellicht niet correct is uitgevoerd.
Verder zijn de 3 genoemde zaken vrij gemakkelijk te controleren ook.

Helaas geen reactie meer gehad op mijn vragen van verkopende partij. Ik denk dat hij er niet op zit te wachten, maar gewoon van de moto af wil in de huidige staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Garfield



Geregistreerd op: 1-10-2021
Berichten: 99
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jun. 2022, 10:32    Onderwerp: Reageer met quote

Als de motor na 15 minuten 'perfect' loopt kan het probleem niet heel ernstig zijn ben ik geneigd te zeggen.
Ik heb zelf pas 6 maanden een 990 maar sleutel al heel wat jaren en heb me aardig ingelezen op de 990 voordat ik er eentje kocht.
Wat ik vaak lees is dat héél veel problemen terug zijn te voeren op een brakke TPS en/of het niet goed volgen van procedures.
Aan de andere kant ... het vervangen en afstellen van de TPS is niet zo ingewikkeld ... waarom doet de verkoper het niet zelf ?

Tja, lastige kwestie.
Het hangt van veel zaken af: hoeveel vertrouwen heb j erin dat de motor 'in de basis' in orde is, hoe goedkoop kan je 'm krijgen en hoe handig ben je zelf - om maar wat dingen te noemen.
Overigens staan er genoeg 990's te koop ...

_________________
Ik heb 'een paar' motoren waaronder een KTM 990 Adventure.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jul. 2022, 12:23    Onderwerp: Re: Uitvallende LC8 Reageer met quote

Moto_Flex schreef:
Dag allemaal,
Aangezien dat ik opzoek ben naar een nieuwe motor, kom ik zo her en der ook wat problemen tegen.
Nu was ik in gesprek met een verkopende partij van een motor met 990 LC8 blok, hij vertelde mij over het onderstaande probleem met zijn motor. Misschien kan iemand me helpen bij het diagnosticeren op afstand van het probleem.

- De motor start, maar loopt langer onrustig na koude start dan normaal (hoogtoerig). Na een tijdje loopt hij echter normaal stationair.
- Na wegrijden in zijn eerste versnelling, en vervolgens de koppeling in te knijpen zakt het toerental dusdanig dat de motor afslaat.
- Brandstofinjectie lampje knippert 6 maal: gasklepfout
Verkoper vertelde me dat hij niet denkt dat de gaskleppen het probleem zijn, aangezien deze fout pas ontstaan is ná het inbouwen van een nieuwe KTM koppelbegrenzer kit.

Ik ben erg benieuwd naar de mogelijke oorzaak, oorzaken, van bovenstaande symptomen.
Enerzijds door de mogelijkheid om deze motor aan te schaffen met een aanzienlijke korting, en anderzijds als educatief doeleind. book2

Hoop graag wat te horen!


Misschien gewoon een vervuild brandstoffilter ...

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif