Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
JRich
Geregistreerd op: 17-5-2022 Berichten: 2
|
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 547
|
Geplaatst: Wo, 18 Mei. 2022, 8:08 Onderwerp: |
|
|
Je bedoeld dat de tip van de staaf is ingesleten? Lijkt inderdaad bijna wel of het wat ‘ingeslagen’ is. Ik zal eens zoeken in oude foto’s hoe het er bij mij uit ziet. Het balletje zit er nog wel in?
Als de slave nieuw is en de leiding niet lek heb je kans dat de hoofdkoppelings cilinder (HKC) versleten is, daarmee bedoel ik de behuizing waar de plunjer in beweegt welke je bediend met de koppelings hendel, een wel vaker voorkomend probleem. Werkt het wel weer een tijdje goed als je de boel ontlucht hebt? En gebruik je wel minerale olie trouwens? Ziet het er nattig uit rond het deksel van de HKC?
Opties zouden zijn een nieuwe HKC (niet meer te krijgen voor de 950), een tweedehands, of de oude opnieuw laten resleeven.
|
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 547
|
|
Naar boven |
|
|
LLaight
Geregistreerd op: 15-5-2020 Berichten: 32 Woonplaats: Roosendaal
|
Geplaatst: Wo, 18 Mei. 2022, 15:36 Onderwerp: |
|
|
Tip: Vervang gelijk de kering die rond de as zit. Doe dit met een binnenlagertrekker oid anders sta je gegarandeerd lang te prullen.
_________________ Gas is alles |
|
Naar boven |
|
|
JRich
Geregistreerd op: 17-5-2022 Berichten: 2
|
Geplaatst: Wo, 25 Mei. 2022, 11:01 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de reacties, heb intussen met wat hulp nogmaals alle delen van de master, slang en slave gedemonteerd en opnieuw gemonteerd, en vervolgens voorzien van vloeistof. En vooralsnog lijkt het euvel even verholpen te zijn, hoewel er nog af en toe wat vuil in lijkt te komen.
De tip om de duwstang te vervangen ga ik de komende weken in ieder geval nog doen, dank hiervoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 25 Mei. 2022, 17:48 Onderwerp: |
|
|
JRich schreef: | Bedankt voor de reacties, heb intussen met wat hulp nogmaals alle delen van de master, slang en slave gedemonteerd en opnieuw gemonteerd, en vervolgens voorzien van vloeistof. En vooralsnog lijkt het euvel even verholpen te zijn, hoewel er nog af en toe wat vuil in lijkt te komen.
De tip om de duwstang te vervangen ga ik de komende weken in ieder geval nog doen, dank hiervoor! |
het systeem bevat maar heel weinig olie (en wordt nogals een verkeerd gevuld... GEEN remvloeistof !!) .
omdat er zo weinig in zit hoopt vuil snel op.. eigenlijk zou je iedere grote beurt de vloeistof effe moeten doorspoelen: maar ik geloof geen dealer dat ie dat doet.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|