Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 547
|
Geplaatst: Ma, 16 Mei. 2022, 16:39 Onderwerp: TIP: ABS verwijderen |
|
|
Een knakker op ADV Rider heeft een module gemaakt waardoor je alle ABS prut van de motor kan slopen zonder dat je problemen krijgt met het waarschuwingslampje of een niet werkende snelheidsmeter.
Moet wel uit de VS komen en kost zo’n €190, zal waarschijnlijk nog verzenden en belasting bovenop komen.
https://www.advrider.com/f/threads/gauging-interest-ktm-990-abs-pump-and-wiring-removal-module.1537637/page-2
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
418.67 KB |
Weergegeven: |
569 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
468.32 KB |
Weergegeven: |
555 keer |
|
|
|
Naar boven |
|
|
Garfield
Geregistreerd op: 1-10-2021 Berichten: 99 Woonplaats: Amersfoort
|
Geplaatst: Ma, 16 Mei. 2022, 21:58 Onderwerp: |
|
|
Als je gewicht wil besparen is dat wellicht wel aardig.
Als je van de ABS op je achterwiel af wil, kun je ook doen wat ik heb gedaan:
Je koopt bij HEL voor een paar tientjes een op maat gemaakte remleiding voor de achterrem voor een R versie en die leg je rechtstreeks van de rempomp naar je achterremklauw. Vervolgens neem je twee M10x1.25 dopjes en daarmee dop je de aansluitingen van de achterrem op de ABS pomp af.
Je ABS computer ziet geen verschil maar je hebt nu nog steeds een goed werkende ABS op je voorwiel en 100% zelf de controle over je achterwiel.
Ik rijd hier zo al een paar maanden mee rond en het werkt perfect. (Ja ik heb de ABS werking voor en na de ingreep uitvoerig getest). En ook geen foutmeldingen want de computer ziet geen verschil. Ik vond dit voor mijn gebruik de beste oplossing.
_________________ Ik heb 'een paar' motoren waaronder een KTM 990 Adventure. |
|
Naar boven |
|
|
dikke kletser
Geregistreerd op: 29-12-2020 Berichten: 9
|
Geplaatst: Do, 28 Jul. 2022, 9:42 Onderwerp: |
|
|
Garfield schreef: | Als je gewicht wil besparen is dat wellicht wel aardig.
Als je van de ABS op je achterwiel af wil, kun je ook doen wat ik heb gedaan:
Je koopt bij HEL voor een paar tientjes een op maat gemaakte remleiding voor de achterrem voor een R versie en die leg je rechtstreeks van de rempomp naar je achterremklauw. Vervolgens neem je twee M10x1.25 dopjes en daarmee dop je de aansluitingen van de achterrem op de ABS pomp af.
Je ABS computer ziet geen verschil maar je hebt nu nog steeds een goed werkende ABS op je voorwiel en 100% zelf de controle over je achterwiel.
Ik rijd hier zo al een paar maanden mee rond en het werkt perfect. (Ja ik heb de ABS werking voor en na de ingreep uitvoerig getest). En ook geen foutmeldingen want de computer ziet geen verschil. Ik vond dit voor mijn gebruik de beste oplossing. |
Hmmm, das nog is een idee! Ga ik ook eens bekijken, thanks!
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 28 Jul. 2022, 10:38 Onderwerp: |
|
|
Die 190 euro is ook wel vrij fors voor de electronica die in dat blokje zit hoor. Maar wel een nette manier om het signaal door te zetten.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Koeno
Geregistreerd op: 22-9-2021 Berichten: 71
|
Geplaatst: Ma, 5 Dec. 2022, 10:32 Onderwerp: |
|
|
Garfield schreef: | Als je gewicht wil besparen is dat wellicht wel aardig.
Als je van de ABS op je achterwiel af wil, kun je ook doen wat ik heb gedaan:
Je koopt bij HEL voor een paar tientjes een op maat gemaakte remleiding voor de achterrem voor een R versie en die leg je rechtstreeks van de rempomp naar je achterremklauw. Vervolgens neem je twee M10x1.25 dopjes en daarmee dop je de aansluitingen van de achterrem op de ABS pomp af.
Je ABS computer ziet geen verschil maar je hebt nu nog steeds een goed werkende ABS op je voorwiel en 100% zelf de controle over je achterwiel.
Ik rijd hier zo al een paar maanden mee rond en het werkt perfect. (Ja ik heb de ABS werking voor en na de ingreep uitvoerig getest). En ook geen foutmeldingen want de computer ziet geen verschil. Ik vond dit voor mijn gebruik de beste oplossing. |
De tip die ik hiervoor kreeg was niet om de abs af te doppen, maar ook daar een korte remleiding te leggen tussen de in/uitgang van de achter-abs om zo de abs pomp toe te staan om toch te werken/door te pompen.
die mod staat hier ook op de planning, lijkt mij ideaal om zo rond te kunnen rijden...
maar hoe test je de voorste abs op zijn werking zonder dat je onderuit gaat (mocht het toch een foutmelding geven).
|
|
Naar boven |
|
|
Garfield
Geregistreerd op: 1-10-2021 Berichten: 99 Woonplaats: Amersfoort
|
Geplaatst: Di, 6 Dec. 2022, 10:21 Onderwerp: |
|
|
Koeno schreef: | maar hoe test je de voorste abs op zijn werking zonder dat je onderuit gaat (mocht het toch een foutmelding geven). |
Voorzichtig
Even serieus: ik heb dat op een bospad gedaan. Dan slip het wiel vrij makkelijk en dus grijpt de ABS snel in.
Het voelt een beetje eng maar toen ik merkte dat de ABS op het voorwiel het perfect deed ben ik nog lekker een paar minuten doorgegaan met 'testen' op dat bospad om er wat meer ervaring mee op te doen. De belangrijkste les die ik toen heb geleerd is dat je zelfs op zo'n bospad nog veel harder kan remmen dan je denkt (of in ieder geval: ik dacht). (Ik heb motor leren rijden in het pre-ABS tijdperk).
_________________ Ik heb 'een paar' motoren waaronder een KTM 990 Adventure. |
|
Naar boven |
|
|
|