lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Banden
Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6745
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 4 Jan. 2005, 22:19    Onderwerp: Banden Reageer met quote

Continental schijnt inmiddel stoegezegd te hebben dat medio deze zomer de TKC80 band ook in 150/70 18 beschikbaar komt voor de LC8.

Verder hier een bandenoverzichtje van MOGELIJK toepasbare banden. (letop, de meeste offroad banden hebben geen toelating voor hoge snelheden, en mogen dus niet zonder meer op de lc8 gebruikt worden)
in principe hoort er natuurlijk een 150/70 R18 H of V op.


Straat
150/70-18 70V AM26 AVON
150/70B18 70V VENOM AVON
150/70VB18 70V AM23 AVON toer
150/70ZR18 70W BT012RSS BRIDGESTONE
150/70ZR18 70W BT54R BRIDGESTONE toer
150/70-18 70V TKV12 CONTINENTAL sport
150/70V18 70V K275 DUNLOP toer
150/70ZR18 70W MAC100X MICHELIN

150/60R18 67H BT090R BRIDGESTONE Supersport
150/60ZR18 67W BT010R BRIDGESTONE Sport
150/60ZR18 67W BT014R BRIDGESTONE

160/60ZR18 70W AV46ST AVON toer
160/60ZR18 70W BT010R BRIDGESTONE Sport
160/60ZR18 70W BT014R BRIDGESTONE
160/60ZR18 70W BT020RU BRIDGESTONE
160/60ZR18 70W BT57R BRIDGESTONE toer
160/60ZR18 70W FORCE CONTINENTAL Sport
160/60ZR18 70W D204 DUNLOP toer
160/60ZR18 70W SPMAXV280 DUNLOP
160/60R18 76V ME880RF METZELER
160/60ZR18 70W Z2 METZELER toer
160/60ZR18 70W Z4 METZELER toer
160/60ZR18 70W Z6 METZELER
160/60ZR18 70W MAC100X MICHELIN
160/60ZR18 70W P.ROAD MICHELIN toer
160/60ZR18 70W MTR24 PIRELLI toer

Allroad
150/70R18 70V MT90A/T PIRELLI

noppies:
150/70R18TT 70H MCEKAROO METZELER

140/80-18 70R ED668 BRIDGESTONE
140/80-18TT 70R ED660B BRIDGESTONE
140/80-18TT 70R TKC80 CONTINENTAL
140/80-18TT 70R D907 DUNLOP
140/80-18TT 70R D908 DUNLOP
140/80-18TT 70H K60 HEIDENAUER
140/80-18TT 70R MFC11 HEIDENAUER
140/80-18TT 70M MCESIXDAY3 METZELER MotorCross
140/80-18TT 70R END.3 METZELER Enduro
140/80-18TT 70R MCEKAROO METZELER
140/80-18TT S12 MICHELIN MotorCross
140/80-18TT 70R BAJA MICHELIN Enduro(grof)
140/80-18TT 70R DESERT MICHELIN MotorCross
140/80-18TT 70R ENDCOMP3 MICHELIN MotorCross
140/80-18TT 70R EF05 SO MITAS MotorCross
140/80-18TT 70M MT83 PIRELLI MotoCross
140/80-18TT 70M SCORPION PRO PIRELLI
140/80-18TT 70R MT21 PIRELLI Enduro(grof)
140/80-18TT 70S MT90A/T PIRELLI Enduro (C/S!!)
140/80-18TT 70R MFC11 MEFO Stonemaster !!

_________________
Dr_Bean


Laatst aangepast door Dr_Bean op Zo, 10 Feb. 2008, 18:25, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jan. 2005, 16:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb begrepen van Sommer dat de enige, tot nu toe passende, noppenband die in dit lijstje staat, niet echt super is voor de 2005 modellen. Deze velg is nu 0.25 breder dan 2004.
Moet ik nu een extra " smal" wiel erbij nemen met de Karoo?
Tevens denk ik dat een band met noppen die in 1 lijn staan (van links naar rechts) niet zo geschikt is in blubberachtig terrein??

Ervaringen..??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jan. 2005, 18:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ook wel benieuwd hiernaar,...misschien eens deze vraag gaan stellen by onze webhost ! schradt@schradt.no-ip.org
Die zoeft rond op de noppenbanden !

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6745
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jan. 2005, 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

Theo.nl schreef:
Ik ben ook wel benieuwd hiernaar,...misschien eens deze vraag gaan stellen by onze webhost ! schradt@schradt.no-ip.org
Die zoeft rond op de noppenbanden !


Dan moet je die wel in het duits stellen op het duitse forum.. maar daar staat het antwoord ook allang, dus eerst even zoekmachine gebruiken.

wat betreft de webbeheerder/admin.. (= ikke), die zoeft ook rond op noppenbanden:

Ik heb dus een 2004, met 4" velg.
- De Karoo (150/70) is eigenlijk de enige goedgekeurde band (in duitsland... wij hebben geen TUV), heb ik op een korte testrit geprobeerd: belabbert ! dwijlt inderdaad erg sterk zijdelings. Ik heb er nog een staan om uit op te rijden (kwam bij extar velgjes...)

- MT21 (in 140/80 dus): staat wat recht op de velg, maar dat geeft gelijk wat meer noppen op de weg... en dus meer levensduur.
Rijden: totaal meer dan 4000km mee gereden. Rijdt prima in terrein, redelijk goed tot stabiel op de weg (tot 170kmh geen probleem). Bij natte weg wel erg glad, zeker toen die wat verder op was. Erg stijve harde band, moeilijk te verwisselen. (band opgereden)

- Michelin Baja: VEEL grip bij offroad, fijne soepele band (krijg je er onderweg zelf af en op...). Rijdt ook redelijk goed op de weg, iets minder stabiel, maar meer grip bij natheid.
Nu +/- 1500km, half op. Maakt wel flink herrie op asfalt. tot 150km geen probleem.

- Schradt gebruikt ook de Stonemaster: VEEL grip, +/- 3000km tot die op is (tegen 2200km voor de Karoo), alleen glad op asfalt, en heel erg glad op nat asfalt. MT21 is zeker slijtvaster, maar stonemaster geeft meer grip in het terrein. (zelf nog niet geprobeerd)

Verder heb ik een tweede set wielen, maar ook met originele velgen!, Erwin en Schradt hebben Excel velgen (1.60 voor 2.5 achter).
In de 2003 modellen kwamen vrij snel deuken in de velg bij offroad gebruik. Mijn 2004 heeft echter nog steed geen dikke deuken in de velg, teriwjl ik er toch behoorlijk offroad mee gereden heb: Het lijkt er dus op dat de 2004s een stuk hardere velgen hebben.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jan. 2005, 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
wat betreft de webbeheerder/admin.. (= ikke), die zoeft ook rond op noppenbanden:


Ik had al zo'n idee dat je zou reageren,....ik had het idee dat jij en Hr Schradt redelijke bekenden van elkaar waren !

Goede info trouwens over de banden,.daar hebben we wat aan, dank je...alleen ik denk dat ik er voorlopig nog niet aan toe ben, ga eerst nog maar eens wat stoeien op een paar allroadcursusjes ! shocked2

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Do, 6 Jan. 2005, 9:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hou het eerst ook wel even bij de originals. Op Franchorchamps (F1 track) rijden zal toch wel even iets anders zijn dan in de blubber artist

Ik heb het manual er eens op nageslagen en er staat hier als nop alleen de Metzler Karoo vermeld.
MCE 90/90-21 M/C 54R M+S
MCE 150/70R18 M/C70 M+S

Andere merken hebben geen 150 achterband dus houd het al snel op met de af fabriek velgen, denk ik. Ik snap die Oostenrijkers niet stunned

Toch mooi om te lezen wat de ervaringen van anderen zijn... thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Do, 6 Jan. 2005, 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is eigenlijk best jammer,...had net wat gezien op Ebay !

Misschien voor een andere noppentopper op dit Forum !!

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=21668&item=7945625173&rd=1&tc=photo


http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=21668&item=7945628413&rd=1&tc=photo

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6745
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 6 Jan. 2005, 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

Theo.nl schreef:
Dat is eigenlijk best jammer,...had net wat gezien op Ebay !


zijn LC4 wielen, past niet zomaar, hele andere naaf. As-diameter van de LC8 is veel groter. (helaas ook weer niet gelijk aan de 660rally)

als je voor de velgen gaat kan je waarschijnlijk beter nieuwe kopen... het dure zit hem in de extra naven en remschijven.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Jan. 2005, 17:14    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb 1,85 voor, niet 1,60
Dacht eerst dat dit wellicht te breed was maar de vlakke stand van de voorband is uitsluitend een TKC80 kwestie.
Heb nu karoo voor en die staat wel mooi, maar is niks waard in de blubber.
Achter ook Baja en die bevalt goed.

De extra schijven bij een 2e set wielen zijn eigenlijk gratis grin3 ja, echt waar. Kwestie van toch van plan zijn minstens 1 set schijven te verslijten, en wie wil dat niet op een LC8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2681
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Apr. 2005, 13:42    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn ingeving: bij noppenrijden wil je toch geen 2 300mm schijven?
Zet een stukje plaatstaal tussen een klauw en monteer maar een extra schijf op je 2e set velgen. Lijkt me niet minder veilig en veiliger in de blub. voor gemak kan je de 2e klauw gewoon laten zitten!

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6745
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Apr. 2005, 18:58    Onderwerp: Reageer met quote

1 Schijf weglaten voor offroad:

Mja, dat heeft men al wel geprobeerd. Als je echt 1 schijf wil, heb je eigenlijk een andere rempomp nodig (minder volume, meer druk) om gelijkwaardig te remmen. Dat heb je in het zand wel niet nodig, maar een allroad rit gaat ook altijd over de weg!

En waarom zou je die ene schijf weglaten? De klauw is het meeste gewicht, niet de schijf. De schijf kost geloof ik rind de 100 euro, omdat het gewoon een platte, niet zwevende schijf is.

Als je echt voor rally gaat en minder gewicht wil -> ombouwen naar 1 schijf, met een andere rempomp (op zich zo gedaan).

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6745
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Aug. 2005, 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

Banden nieuws:

Mefo Stonemaster komt NIET in 150-18, maar wel mefo ME99



misschien een aardige allround/reisband met net wat meer offroadcapaciteit dan de Scorpions ? we zullen zien.

ps.: Conti had ons voor IJsland mogelijk 4 TKC80's in 150 beloofd. Ze belde echter 3 weken van te voren af, met de mededeling dat die pas in Januari 2006 klaar zal zijn. Wel wisten ze te vertellen dat de 21" klaar was in ontwikkeling.... ja DUH, dat was ie 20 jaar terug ook al!
dus... voorlopig koop ik weer even geen Conti !

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
haaje
Gast





BerichtGeplaatst: Di, 16 Aug. 2005, 10:47    Onderwerp: Reageer met quote

Enig idee van verkrijgbaarheid en prijs van die MeFo in Nederland? Mijn Scorpion (achter) begint op te raken, dus deze zou ik mooi kunnen testen op m'n vakantie.
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6745
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 16 Aug. 2005, 18:45    Onderwerp: Reageer met quote

is nog in ontwikkeling dus... zal voor je vakantie niet komen tenzij je met de LC8 op wintersport wil.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Noppy



Geregistreerd op: 5-9-2005
Berichten: 8
Woonplaats: Nieuwegein

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Sep. 2005, 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Ik zal me ff voorstellen:

Mijn naam in Frank, nickname Noppy. Sommigen ken ik al van andere fora. Ik heb ruim een jaar lang www.lc8.info gevolgd, omdat ik zelf ook zo'n fraaie LC8 wilde (voor d'r bij) maar helaas wilde m'n financieel directeur geen accoord geven om 'm te leasen). Toen werd het helaas een F650 Dakar ABS (ook leuk).

Voor de hobby (Gerben weet dat) importeer ik achterbandjes uit de USA van het merk Teraflex, type II. De band kenmerkt zich doordat ze goed grip heeft in modder zand en asfalt en scheurproef is tegen stenige ondergrond. Slijtvast bij 1-cylindergebruik tot ongeveer 5.000km, met een twin misschien langer? Ze zijn DOT-goedgekeurd tot 150 k/m u.

Daarnaast is hij een tikkeltje breed (150/90/18), gecombineerd met het feit dat jullie de allroad met de meeste PK's rijden, leek me het wel eens leuk om deze band aan jullie voor te stellen als alternatief.

Er zijn twee versies: één met een tweevoudige gevlochten staaldraad en één met een viervoudige nylondraad. Deze laatste is de lichtste, maar slijt helaas ook iets sneller. Deze kan wél beter zijn warmte kwijt.

Het lekkerst rijdt hij bij 0.7 bar in de bagger. Op de snelweg 1 bar en bij hoge kruissnelheid wordt 1.5 bar geadviseerd. Ze zijn bij Interco nu ook een voorband aan het ontwikkelen, dus ben benieuwd wat dat gaat worden.

Om je een ideetje te geven, heb ik hem naast een 140/80/18 band gezet, die gemonteerd is op mijn Suzuki DRZ.

Als je mee zou willen doen met de eerstkomende zending geef dan even via PB een brul!

Noppy



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Volgende
Pagina 1 van 18

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif