lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Hele domme fout!

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Boerse



Geregistreerd op: 27-2-2022
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Feb. 2022, 18:34    Onderwerp: Hele domme fout! Reageer met quote

Zoals in het voorstel rondje gezegd heb ik nogal een foutje gemaakt..

Doordat ik nog meer van speeltjes houd ( unimog ) en hierdoor mijn startbooster nog op 24 v stond heb ik even geprobeerd hier de quad mee te starten...oei.

Nu is dit een eatv 990 adventure 2007 , eigenlijk gewoon een 990 adventure met een ander frame eronder gemaakt.

Nu heb ik hier al een nieuwe accu in gezet, gebruikte ecu, en de temperatuursensor in het blok vervangen.

Bekabeling vanaf sensor naar ecu doorgemeten, alleen nog steeds een knipperende temperatuur weergave(overhit) en een koelvloeistof lampje.

Motor loopt wel alleen rookt nogal( rijk mengsel?) heb het blok ongeveer 2,3 minuutjes laten lopen maar komt geen verandering in.

Nu ben ik geen ktm expert dus zie ik nu wat over het hoofd of zou er nog meer stuk kunnen zijn of ingelezen moeten worden ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Feb. 2022, 11:57    Onderwerp: Reageer met quote

ik bergijp niet echt uit de beschrijving wat het probleem nu is:

- je hebt de motor nieuw opgebouwd: geen idee of je alles goed hebt aangesloten dus...
- je hebt 24V er op gezet? (met de originele accu er aan?): vond de accu dat leuk?) kortstonding zou de accu de meeste van die booster spanning moeten opnemen. Verder zijn alle automotive componenten normaliter wel 24V tolerant... dus ik verwacht dat er niet veel echt stuk is.. anders dan een zekering fo zo.
- je motor rookt.. dat lijkt me een mechanisch defect: Liep ie eerder wel goed of heb je geen idee of dat blok ooit goed liep?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Feb. 2022, 16:29    Onderwerp: Reageer met quote

Zou wel eerst beginnen met tuneECU even uitlezen of er fouten in zitten. Heb je wel een android telefoon voor nodig.

https://tuneecu.net/TuneECU_En/KTM.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Feb. 2022, 17:08    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
ik bergijp niet echt uit de beschrijving wat het probleem nu is:
- je hebt de motor nieuw opgebouwd: geen idee of je alles goed hebt aangesloten dus...

Ik denk wel dat ie ooit liep en dus al enige tijd bestaat, maar dat de batterij gewoon plat gegaan is door er lang niet mee te rijden. Vandaar dus deze opstartprocedure.
En als ie lang stilstaat, dan kan er natuurlijk vanalles vies/vuil/vet worden, zeker met onze moderne benzine. furious3

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Boerse



Geregistreerd op: 27-2-2022
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Feb. 2022, 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
ik bergijp niet echt uit de beschrijving wat het probleem nu is:

- je hebt de motor nieuw opgebouwd: geen idee of je alles goed hebt aangesloten dus...
- je hebt 24V er op gezet? (met de originele accu er aan?): vond de accu dat leuk?) kortstonding zou de accu de meeste van die booster spanning moeten opnemen. Verder zijn alle automotive componenten normaliter wel 24V tolerant... dus ik verwacht dat er niet veel echt stuk is.. anders dan een zekering fo zo.
- je motor rookt.. dat lijkt me een mechanisch defect: Liep ie eerder wel goed of heb je geen idee of dat blok ooit goed liep?



Nou het probleem was, accu leeg.
Startbooster erop gezet , accu op geblazen.
Nieuwe accu erin, nog steeds geen aktie, toen ecu uitgewisseld, daarna wee starten en lopen

alleen het probleem is nu dat de temperatuurweergave blijft knipperen ( net als dat die overhit is)

dus ik dacht , zal de sensor in het blok wel zijn . dus deze ook nog vervangen.
geen verschil , scherm blijft geen temperatuur weergeven maar knipperen alle streepjes.

Zijn deze streepjes alleen gebonden aan de sensor in het blok of zijn hier nog meer sensoren aan gekoppeld?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 1 Mrt. 2022, 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

temperatuur 'meet' het dash zelf, kans dus dat het dashboard ook stuk is. als de ECU defect was vrees is ook voor de 5V bus componenten daarachter. Hier moet dus echt een computer aan om alle sensoren te controleren.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 1 Mrt. 2022, 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

stupid stupid

dan zal die booster ook wel aanzienlijk meer dan 24V geleverd hebben.. wat natuurlijk heel waarschijnlijk is met een stukke accu er aan (=geen accu). Dan kan het zom aar 40V of meer geweest zzijn en dan is er idd vanalles stuk.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Arrrie



Geregistreerd op: 25-3-2015
Berichten: 110

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Mei. 2022, 10:50    Onderwerp: Reageer met quote

Boerse schreef:


alleen het probleem is nu dat de temperatuurweergave blijft knipperen ( net als dat die overhit is)

dus ik dacht , zal de sensor in het blok wel zijn . dus deze ook nog vervangen.
geen verschil , scherm blijft geen temperatuur weergeven maar knipperen alle streepjes.

Zijn deze streepjes alleen gebonden aan de sensor in het blok of zijn hier nog meer sensoren aan gekoppeld?


Die valse oververhitting melding ken ik, dat was terug te voeren aan een lage boordspanning / lege accu door een slechte spanningsregelaar als de motor loopt moet je 14.5 volt meten op de accu 13.5 is echt niet goed. tis wat laat maar misschien kan je er nog wat mee.

_________________
Het zal wel loslopen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif