lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Ducati Desert X
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Dec. 2021, 14:21    Onderwerp: Ducati Desert X Reageer met quote

Lijkt mij een prachtige bolide.
Geen LC8 maar eigenlijk wel. idea2
De hoek tussen de cylinders is natuurlijk ietsje groter. wink3
Met wat geluk kan ik me die voor mijn 60ste verjaardag (en dat is nog een héél tijdje!) kopen. Tegen dan gaat die wel genoeg in prijs gedaald zijn, lol.



https://youtu.be/lZwhm5PDU8I

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Dec. 2021, 16:37    Onderwerp: Reageer met quote

Haha, nog ene die aan't kwijlen is. Ik heb net hetzelfde in m'n kop zitten. Wat is dit een mooie machine, zeker tegenover die lelijkaards van een 790/890 adventure. Ik droom er ook van en wie weet komt KTM ooit weer met iets op de proppen dat niet lijkt op een transformer, want ze zijn helemaal de weg kwijt op stylinggebied en een beetje in hetzelfde bedje ziek als BMW.

Bravo Ducati!!!

_________________
Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Dec. 2021, 17:07    Onderwerp: Reageer met quote

ja best een leuke fiets, iig weer een beetje oldschool offroad en looks.
fatsoenlijke spaakwielen met 21/18"banden, goed voor offroad
ondertussen wel bewezen Duc blok met mooi koppel en 110pk is voldoende,

Maar.... tja... (LC8 950S tussen haakjes)

- gewicht: 202kg (196kg LC8 950S)
- vering: USD 46mm (WP48 USD)
met veerweg: 230 / 220 mm (265/260)
-grondspeling: 250mm (316mm)

een shitload aan electronica: blijft dat heel?
en volgens het filmpje kun je wheeliecontrol en de tractioncontrol iig uitzetten.. anders zouden ze dat filmpje niet kunnen maken, dus daar kun je Ducatie op aanspreken als je dat niet lukt!


kortom: Voor mij toch weer eenbeetje de zoveelste 'zware'offrooad, die kwa specs eigenlijk alleen maar minder is!

Het enige vernieuwende is de electronica: is dat nu 20 jaar improvements?

ok, mooie 20.8l tank.. met fabrieks achtertankje (accessories) op te voeren naar 28.8l

en de grote vraag: hoe rijdt ie smiley .. LC8 proefrijden = kopen. is dat hier ook zo?

_________________
Dr_Bean


Laatst aangepast door Dr_Bean op Vr, 17 Dec. 2021, 19:04, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Dec. 2021, 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

Elektronica, we gaan nooit meer zonder zijn vrees ik. Bekijk de motortests in boekjes: ze zijn drie pagina's bezig met het praten over de diverse electro-mogelijkheden en zo schiet er nauwelijks papier over om het over de rijeigenschappen te hebben. Ergerlijk, die evolutie.

Zijn de rallymonsters die ze in de woenstijnrally's gebruiken, helemaal zonder elektronica?

Het gaat sowieso een zware machine zijn. Ik had ergens 204kg droog gelezen. Tja, uiteindelijk gaat er vooral mee getoerd worden, denk ik zo.

Vergeet niet naar het filmpje te kijken, het duurt 25 minuten en zowat alle technische aspecten komen aan bod, met leuke tekeningetjes en cijfertjes. Toch wel interessant!

De prijs zal wel weer ergens tussen 17000 en 20000€ zitten. En in NL dus nog wat meer.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Dec. 2021, 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

enige gelijkenis met de Cagiva Elefant berust neem ik aan op lauter toeval
thinking2 grin grin grin

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Dec. 2021, 18:23    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
Elektronica, we gaan nooit meer zonder zijn vrees ik.
.


Oh ik ben zeker niet tegen electronica... Electronica is vaak veel vbetrouwbaarder dan mechanische alternatieven, en bied software mogelijkheden om instellingen en aanpassingen te maken.
Probleem is alleen vaak dat de fabrikant het zo gebruikt, en de gebruiker er niet meer bij mag, niks meer in mag stellen vanwege wettelijke verplichtingen of veiligheidsoverwegingen. Dus als je er iets mee wil: gooi aller weg en begin opnieuw...

Beeldschermen en motoren gaan helaas nog steeds slecht samen: ik moet de eerste nog zien die heel blijft bij rallyomstandigheden. Goedkoop vervangbaar maken zou een oplossing zijn.

Maar waar het mij om ging: Als je een offroad georienteerde motor wil... dan blijft de LC8 DE beste grote allroad ooit.. waarschijnlijk omdat ie gebouwd werd door offroad enthousiasten in een offroad fabriek.. die toen nog geen ervaring had met de wegmarkt.

Er is nooit een lichtere 100pk 2 cilinder gebouwd (dat terwijl er nog een boel zwaar spul op een LC8 zit wat best lichter had gekund). nooit een met een betere vering, nooit een met betere offroad rijeigenschappen.

Ik vind traction control prima, als het werkt en je het evt uit kan zetten.. ne vooral: als het niet weer 10 kilo toevoegd; dat is en blijft blijv het nadeel van ABS: de pomp is gewoon een zwaar ding!

Injectie KAN veel lichter dan een carburateur; kijk naar de klein offroads en zelfs trialfietsen van 65 kilo... Maar die spullen vind je niet terug op een grote allroad.

Alles wat we met materiaal technieken hebben gewonnen, hebben we weer weggegooid door fratsen voor milieu en veiligheid toe te voegen, vaak verplicht door overheden.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Dec. 2021, 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

Het feit dat in het filmpje eerst de designer de styling gaat uitleggen en dan het fashion design van de bijpassende kleding zegt eigenlijk al genoeg over de doelgroep ban ik bang ... wat niet wegneemt dat het een gave machine is
_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Dec. 2021, 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

idd in het filmpje wordt veel verteld, als je geduld heb om door de blabla heen te komen.

wat specs geupdate.
toch wel leuk. Dan kriebelt het bij mij altijd weer: zo'n ding kopen en strippen om naar rally om te bouwen: hoeveel lichter kan ie etc.. smiley

in het filmpje ziet ie er nog kaler uit bijv.. eigenlijk mooier...

mooie hoge compressie motor die ook in andere modellen gebruikt wordt (gaat worden) dus veel mogelijkheden geeft en waarschijnlijk redelijk zuinig is.

verder doen ze er geheimzinnig over.. die 11-graden slaat volgens mij op de klep-overlap wat eerder bijzonder weinig is dan veel, maar zelfs de technische gebruiker waarschijnlijk weinig zegt.

't lijkt me gewoon een echte 90 graden motor.. die gewoon 270 graden verschoven draait en niet in big-twin mode.
Slag is nog steeds wat langer dan die van de 950 (67.2mm verses 60, en boring 95 verses 100), dus de éxtreem platte zuiger'waar Duc het over heeft valt nogal mee laugh



image_2021-12-17_180858.png
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  1010.07 KB
 Weergegeven:  286 keer

image_2021-12-17_180858.png



_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Dec. 2021, 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

Als dat blok koppel levert bij lage toeren gelijk de luchtgekoelde 900SS van de jaren 90' dan gaat dat een megazalig blokske zijn. smitten

Ik heb hier op tien minuten rijden één van de betere Ducati-zaken van België, zeker weten dat ik mijzelf beschikbaar ga stellen voor een testritje. whip

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Dec. 2021, 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Muug schreef:
Elektronica, we gaan nooit meer zonder zijn vrees ik.
.


Alles wat we met materiaal technieken hebben gewonnen, hebben we weer weggegooid door fratsen voor milieu en veiligheid toe te voegen, vaak verplicht door overheden.

stupid

Helaas.... _blank

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Feb. 2023, 19:47    Onderwerp: Reageer met quote

smiley goeie humor smiley

https://youtu.be/lcFqVIadWYo

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 157
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Mrt. 2023, 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
Als dat blok koppel levert bij lage toeren gelijk de luchtgekoelde 900SS van de jaren 90' dan gaat dat een megazalig blokske zijn.


Die 900SS van de jaren 90 is een nukkig blok dat op zeer lage toeren zeer bokkig was en waar je een halve expert moest voor zijn om te vertrekken zonder stil te vallen en een zeer smalle powerband had, je moet dat blok niet te veel credits geven….😄

Dat blok stak trouwens in mijn Cagiva Elefant 900 waar het wel romig reed en wel omdat Cagiva de cilinderkop en de nokkenassen van de 750 SS erin had steken.
Nadeel was dat het blok hierdoor bovenin zeer zwak aanvoelde en ondermaats presteerde

Ik had er de nokkenassen van de 900SS insteken en dat in combinatie met de cilinderkop van de 750SS reed dat wel lekker= zeer romig op lage toeren en voldoende power op hoge zonder het (beparkte-) vermogen van de 900SS te evenaren.

Op de nieuwe desert X heb je een verre doorontwikkeling ervan met injectie dus dat zal wel snor zitten.ik heb hem in de showroom al test-gezeten en hij voelt vrij slank en klein tegenover de LC8, gewicht zit ook laag onderin.

Als je de vergelijkende tests bekijkt op Youtube is er voor mij 1 die eruit springt en die het allemaal lijkt te hebben: Aprillia Tuareg 660
Dat zou voor mij persoonlijk,de keuze zijn om een TET-fiets van te maken

_________________
Echte perfectie schuilt in het toelaten van enige imperfectie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
TRooPER



Geregistreerd op: 5-10-2010
Berichten: 190

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Mrt. 2023, 10:57    Onderwerp: Reageer met quote

De desertX lijkt idd een mooi alternatief voor de oer-adv LC8 Goo !!! grin3

De nieuwe x90adv vind ik persoonlijk ook zeer onaantrekkelijk qua looks.
Toch wel benieuwd naar de rij eigenschappen en motorblok van de 890.

en als dit 890 blok zeer degelijk is, kan je al evengoed uitkijken naar de husq 901 norden (expedition) die qua looks volgens mij terug dat retro uitzicht heeft zoals de 9x0. Heb aan Lyndon Poskit eens via FB een eerlijk vergelijk gevraagd tussen de Norden en de 9x0, maar die durfde tijdens promo op FB daar geen antwoord op geven grin

eerlijk gezegd voel ik absoluut geen nood aan allerhande elektronica snufjes, heb er geen ervaring mee, en ook niet het gevoel dat ik dit mis. Als ik rij wil ik rijden en niet bezig zijn met allerhande snufjes/toeters/piepers/....

https://www.bennetts.co.uk/-/media/bikesocial/2023-february-images/2023-husqvarna-norden-901-expedition-technical-review/2023-husqvarna-norden-901-expedition-review-details-price-spec_13.ashx?h=493&la=en&w=740&hash=B3CC51718C9BC610B311465EBB36D8F05A18D208
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 30 Mrt. 2023, 9:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik proef er nu al een tijdje aan met een nieuwere 701 enduro, zit ook alles op van tractie/wheely/bochten ABS/quickshift controll.

Ik ben nog niet overtuigd.
Wat me vooral tegenstaat bij de nieuwe ride-by-wire motoren is het volledig weggecomputeriseerde rijgedrag van een motor. De 701 heeft bijvoorbeeld nul,niets motorrem, iets wat ik bij eencilinders juist als heel prettig ervaar. Wie heeft er bij de tuning afdeling beslist dat het zo moet zijn?

Verder met duc, Ik denk terug aan mijn Elefant 900IE, pracht om naar te kijken, minder prettig om mee te rijden. Hier verwacht ik hetzelfde effect.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 4 Apr. 2023, 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er vorige zomer mee mogen rijden. Toen schreef ik dit:
"Twee uur mee gereden, zeker de helft offroad. Droge veldwegjes met harde putten en sporen. Perfecte bolide. Op alle vlakken. Traag, snel, onroad, offroad, ergonomie.... ze hebben die motorfiets héél goed in elkaar gestoken.

Twee dingen die me tegenvielen: erg weinig motorrem. Veel te weinig naar mijn zin. Zelfs in de zwaarste stand, want je kan dat natuurlijk instellen. Maar de ontwikkelaars hebben dus net zoals StevenD zegt van de 701, quasi alle motorrem weg gedesigned. Zonde.

Plus het uitlaatgeluid. Zo braafjes. Zo stil. Zo beheerst. Niks geen rollende donder. Zelfs niet bij het gashendel vol open. Toch teleurstellend. De enorme motorrem en het donderende uitlaatgeluid zijn in mijn ogen toch twee punten die mee de Ducati Signature bepalen. Net zoals het trellis-frame bij een Monster kenmerkend is. (zonder buizenframe geen Monster!).

Dus tja. 't is een gladde jongen, deze X. Met je ogen dicht rijdend zou je niet weten of je met een Yamaha, een KTM, een Norden of een Triumph onderweg bent. Sterker nog, je zou volgens mij nooit raden dat je met een Ducati onderweg bent. Dat gebrek aan identiteit vond ik toch wel teleurstellend."

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif