lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

The first cut is the deepest.

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kappa

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Apr. 2007, 17:13    Onderwerp: The first cut is the deepest. Reageer met quote

Om dat ik over een paar weken naar de gravelpaden in de Frans Italiaanse Alpen ga rijden was ik met de 990 aan het oefenen waar ik normaal met de EXC rijd.

Ging lekker en dat wordt je overmoedig. Wat springen en dat resulteerde in steeds meer snelheid. En toen moest ik toch echt remmen voor die terreinwagen. Voorwiel geblokkeerd op het harde gravel en boem stars

LC8 heeft vooral krassen op rechtertank helft en handkappen plus spiegel. Maar alles gewoon rijdbaar. Ikzelf zwaar gekneusde rechterschouder, flink wat blauwe plekken en schaafwonden. UFO protectie jack wordt weer bedankt voor bewezen diensten. Arts stelde me gerust dat de pijn en stijfheid de komende 48 uur alleen maar erger worden confused Ik kijk nu al uit naar het opstaan morgenochtend zzz

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
René

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Apr. 2007, 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

Hee, da's niet zo mooi. Gelukkig zelf weinig letsel. En ja kneuzingen....er pijnlijk allemaal.
Het 1e krasje op je fiets doet misschien nog wel meer pijn, maar troost je met de gedachte dat een krasje meer of minder echt wel went.

Sterkte met je herstel.

Groet,
René

Kappa

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Apr. 2007, 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks. Ach, ik ben wel gewend aan krasjes, daar lig ik ook niet wakker van. De keuzingen daarentegen.... thinking2
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 1 Mei. 2007, 0:22    Onderwerp: Reageer met quote

aaiai, .... ik hoop dat je iig weer op tijd voor de vakantie helemaal fit bent.

en euhm.. welkom bij de club, van LC8en met krassen Smile

Kappa

BerichtGeplaatst: Di, 1 Mei. 2007, 19:54    Onderwerp: Reageer met quote

Hoort erbij. Je kan het je op die zware dingen gewoon niet permiteren beetje gedachteloos te gaan spelen. Dan gaat het mis en corrigeren is lastiger dan met een EXC-tje. Bovendien lijkt de snelheidssensatie wat lager op de LC8, het gaat dus harder dan je denkrt.

Vering viel me enorm mee voor de low rider versie.

Naar boven
Raketman

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mei. 2007, 19:12    Onderwerp: Reageer met quote

Kappa schreef:
Bovendien lijkt de snelheidssensatie wat lager op de LC8, het gaat dus harder dan je denkrt.

Vering viel me enorm mee voor de low rider versie.

Gisteren met de standaard bandjes ook zo'n veldwegel doorploegd (deels gravel afgewisseld met modderstroken). Lekker rechtstaan, derde, overdreven veel gas geven bijgevolg beetje driften...tot je eens op die teller loert en daar een getal met drie cijfers ziet staan confused.

En je opeens beseft dat je bijna op het einde van die veldweg bent, die uitgeeft op een spoorwegovergang die net dichtgegaan is wreck én je beseft dat je het ABS niet uitgeschakeld hebt rolleyes3...

Maar goed, de koplamp had nog ongeveer 15cm over tov de slagboom toen ik stilstond bucktooth , een mens heeft niet meer nodig nietwaar.

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mei. 2007, 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

wil je dat nog eens doen, maar dan met ABS UITGESCHAKELD ??

dan hebben we een goede vergelijking laugh tongue3

dukerider

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mei. 2007, 21:42    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Gisteren met de standaard bandjes ook zo'n veldwegel doorploegd (deels gravel afgewisseld met modderstroken). Lekker rechtstaan, derde, overdreven veel gas geven bijgevolg beetje driften...tot je eens op die teller loert en daar een getal met drie cijfers ziet staan confused.

En je opeens beseft dat je bijna op het einde van die veldweg bent, die uitgeeft op een spoorwegovergang die net dichtgegaan is wreck én je beseft dat je het ABS niet uitgeschakeld hebt rolleyes3...

Maar goed, de koplamp had nog ongeveer 15cm over tov de slagboom toen ik stilstond bucktooth , een mens heeft niet meer nodig nietwaar.

thumbsup thumbsup
Dat gevoel ken ik.
Ik ben zo eens een modderweg uit gestoven het asfalt op, de power er vol op.
SHIIIIIT wideeyed een haakse bocht met de banden, en vooral de voorband, vol modder.
Van remmen kwam er niet veel in huis worried2
OP het allerlaatste toch maar de achterrem volledig dicht getrapt en in supermotardstijl de bocht ingeschoven stunned
Het leek net echt, maar wel met een zééér vochtige bilnaad laugh

'23 890 SMT

Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
burgerking

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mei. 2007, 22:34    Onderwerp: Reageer met quote

ik weet uit ervaring dat de voorkant van een LC8 heel stevig is.....ik kwam vorig jaar tijdens mijn vakantie 5 cm 'na' het begin van een slagboom tot stilstand, de slagboom was gelukkig flexibel laugh laugh laugh

grin2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: