Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Kappa

Geregistreerd op: 24-4-2006 Berichten: 162 Woonplaats: Haalderen
|
Geplaatst: Ma, 30 Apr. 2007, 17:13 Onderwerp: The first cut is the deepest. |
|
|
Om dat ik over een paar weken naar de gravelpaden in de Frans Italiaanse Alpen ga rijden was ik met de 990 aan het oefenen waar ik normaal met de EXC rijd.
Ging lekker en dat wordt je overmoedig. Wat springen en dat resulteerde in steeds meer snelheid. En toen moest ik toch echt remmen voor die terreinwagen. Voorwiel geblokkeerd op het harde gravel en boem
LC8 heeft vooral krassen op rechtertank helft en handkappen plus spiegel. Maar alles gewoon rijdbaar. Ikzelf zwaar gekneusde rechterschouder, flink wat blauwe plekken en schaafwonden. UFO protectie jack wordt weer bedankt voor bewezen diensten. Arts stelde me gerust dat de pijn en stijfheid de komende 48 uur alleen maar erger worden Ik kijk nu al uit naar het opstaan morgenochtend  _________________ Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse. |
|
Naar boven |
|
 |
René

Geregistreerd op: 13-4-2005 Berichten: 203 Woonplaats: Hengelo O
|
Geplaatst: Ma, 30 Apr. 2007, 20:37 Onderwerp: |
|
|
Hee, da's niet zo mooi. Gelukkig zelf weinig letsel. En ja kneuzingen....er pijnlijk allemaal.
Het 1e krasje op je fiets doet misschien nog wel meer pijn, maar troost je met de gedachte dat een krasje meer of minder echt wel went.
Sterkte met je herstel.
Groet,
René _________________ Alles wordt, niets is........... |
|
Naar boven |
|
 |
Kappa

Geregistreerd op: 24-4-2006 Berichten: 162 Woonplaats: Haalderen
|
Geplaatst: Ma, 30 Apr. 2007, 21:01 Onderwerp: |
|
|
Thanks. Ach, ik ben wel gewend aan krasjes, daar lig ik ook niet wakker van. De keuzingen daarentegen....  _________________ Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 1 Mei. 2007, 0:22 Onderwerp: |
|
|
aaiai, .... ik hoop dat je iig weer op tijd voor de vakantie helemaal fit bent.
en euhm.. welkom bij de club, van LC8en met krassen  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Kappa

Geregistreerd op: 24-4-2006 Berichten: 162 Woonplaats: Haalderen
|
Geplaatst: Di, 1 Mei. 2007, 19:54 Onderwerp: |
|
|
Hoort erbij. Je kan het je op die zware dingen gewoon niet permiteren beetje gedachteloos te gaan spelen. Dan gaat het mis en corrigeren is lastiger dan met een EXC-tje. Bovendien lijkt de snelheidssensatie wat lager op de LC8, het gaat dus harder dan je denkrt.
Vering viel me enorm mee voor de low rider versie. _________________ Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 14 Mei. 2007, 19:12 Onderwerp: |
|
|
Kappa schreef: | Bovendien lijkt de snelheidssensatie wat lager op de LC8, het gaat dus harder dan je denkrt.
Vering viel me enorm mee voor de low rider versie. |
Gisteren met de standaard bandjes ook zo'n veldwegel doorploegd (deels gravel afgewisseld met modderstroken). Lekker rechtstaan, derde, overdreven veel gas geven bijgevolg beetje driften...tot je eens op die teller loert en daar een getal met drie cijfers ziet staan .
En je opeens beseft dat je bijna op het einde van die veldweg bent, die uitgeeft op een spoorwegovergang die net dichtgegaan is én je beseft dat je het ABS niet uitgeschakeld hebt ...
Maar goed, de koplamp had nog ongeveer 15cm over tov de slagboom toen ik stilstond , een mens heeft niet meer nodig nietwaar. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 14 Mei. 2007, 21:34 Onderwerp: |
|
|
wil je dat nog eens doen, maar dan met ABS UITGESCHAKELD ??
dan hebben we een goede vergelijking  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Ma, 14 Mei. 2007, 21:42 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Gisteren met de standaard bandjes ook zo'n veldwegel doorploegd (deels gravel afgewisseld met modderstroken). Lekker rechtstaan, derde, overdreven veel gas geven bijgevolg beetje driften...tot je eens op die teller loert en daar een getal met drie cijfers ziet staan .
En je opeens beseft dat je bijna op het einde van die veldweg bent, die uitgeeft op een spoorwegovergang die net dichtgegaan is én je beseft dat je het ABS niet uitgeschakeld hebt ...
Maar goed, de koplamp had nog ongeveer 15cm over tov de slagboom toen ik stilstond , een mens heeft niet meer nodig nietwaar. |
Dat gevoel ken ik.
Ik ben zo eens een modderweg uit gestoven het asfalt op, de power er vol op.
SHIIIIIT een haakse bocht met de banden, en vooral de voorband, vol modder.
Van remmen kwam er niet veel in huis
OP het allerlaatste toch maar de achterrem volledig dicht getrapt en in supermotardstijl de bocht ingeschoven
Het leek net echt, maar wel met een zééér vochtige bilnaad  _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Ma, 14 Mei. 2007, 22:34 Onderwerp: |
|
|
ik weet uit ervaring dat de voorkant van een LC8 heel stevig is.....ik kwam vorig jaar tijdens mijn vakantie 5 cm 'na' het begin van een slagboom tot stilstand, de slagboom was gelukkig flexibel
 |
|
Naar boven |
|
 |
|