lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Uitlaatbocht 950 adv
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Dec. 2021, 16:21    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk dat is nuttige info Steven.

Maar wat ik nog niet helemaal begrijp (ik kan het op de laatste foto met de schuifmaat niet goed zien), past het nou wel of niet? Flens van de +2009 is dus 54,5mm, wat is de diameter van de inkeping in de kop van het spruitstuk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Dec. 2021, 16:27    Onderwerp: Reageer met quote

misschien kun je door effe de tijd te nemen uit de microfisches de part-numbers van de bochten (alle jaargangen) en flensen (div jaargangen) etc. halen en dan daaruit concluderen wat wel en niet past...
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Dec. 2021, 17:30    Onderwerp: Reageer met quote

Zooo weer met gestrekt been er in grin.

Die onderdeel nummers zullen sowieso anders zijn als de koppen en spruitstukken ook fysiek anders zijn. Het gaat mij er nu even om of die flens nu dus wel of niet in de uitsparing in de kop past.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Dec. 2021, 19:02    Onderwerp: Reageer met quote

TooBigTooHeavy schreef:
Zooo weer met gestrekt been er in grin.

Die onderdeel nummers zullen sowieso anders zijn als de koppen en spruitstukken ook fysiek anders zijn. Het gaat mij er nu even om of die flens nu dus wel of niet in de uitsparing in de kop past.


nee hoor, ik geef je een suggestie over hoe je/anderen dergelijke informatie zouden kunnen verkrijgen. Ik deed dat vaak zat zelf en heb menig uurtje in de fisches zitten zoeken. Je kunt twee kantenop zoeken met de meeste partsfinders, zoals:
https://sparepartsfinder.ktm.com/

https://www.ktm-shop.nl/ktm-onderdelenzoeker.html
deze heeft zelfs een knopje 'waar gebruikt'

een kwartiertje zoekwerk levert dan op:

60005007000 Exhaust Pipe Front 03: 2003-2004 Adv, vervangen door:
60005007100 EXHAUST PIPE FRONT 05: 2005-2006 Adv 950
60105007000 EXHAUST PIPE FRONT 06: 2007-2012 Adv 990

Dus volgens de partnummers is er maar EEN 990 Adv voorbocht.. geen twee verschillende. Wel twee verschillende voor de 950.


60005008000 EXHAUST PIPE REAR 03: 2003-2006 Adv en -> 2009 SE
60105008000 exhaust pipe rear 06: 2006-2013 alle Adv 990

en dus 1 pijp voor de 950 rear.. ook gebruikt op de SE, en 1 pijp voor de 990 rear. geen twee verschillende.

dan leer ik toch een boel?


61005007000 EXHAUST PIPE FRONT 05: SD 2005
61105007000 EXHAUST PIPE FRONT 07: SD 2006-
61105008000 exhaust pipe rear 07: 2007-2013 SD, SM, SMT ...


er zit overigens zelfs nog wel enige structuur in de nummers.. dus je kunt het nummer van 'updates' wel raden meestal.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Dec. 2021, 19:38    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm, ja de nummers liegen niet. Dan zal het wellicht de eerste koppen zijn met een smallere poort. Dan vraag ik me af wat het bouwjaar van mr. Spam zijn moto is. Heb het eerder aan de hand gehad met een vroeg '05 blok. Nu een '11 blok met 950 2004 voor pijp onder de mijne. Die passing is duidelijk heel ruim.

Edit:
In 2005 is er voor de 990 nieuwe kop deze grotere pakking gekomen
61005005000EXHAUST GASKET 05. Vanaf dat moment was er dus een grotere flens. In 2005(.5) is er ook een vervangend partno voor de 950 kop gekomen. Ik vermoed dat er toen meer ruimte is gefreesd, maar werd nog wel de 950 specifieke pakking gebruikt.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Spam.reclame



Geregistreerd op: 29-12-2017
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Di, 6 Sep. 2022, 10:08    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Hmm, ja de nummers liegen niet. Dan zal het wellicht de eerste koppen zijn met een smallere poort. Dan vraag ik me af wat het bouwjaar van mr. Spam zijn moto is.


Enige stilte van mijn kant.

Maar mijn 950 is van 2004 dus jou bevindingen lijken te kloppen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif