Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
MROE
Geregistreerd op: 7-11-2013 Berichten: 173 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Geplaatst: Di, 26 Okt. 2021, 20:13 Onderwerp: Aan/uit/aan/uit |
|
|
Vanochtend een probleem met mijn 1290 Sas van 2018.
Het opstarten via de aanknop ging pas na 30 sec. Stond ook op stuurslot.
Was bijna opgestart, weer uit. Dat een aantal keer.
Uiteindelijk aangekregen, na 2 km. Weer geheel uit.
Maar begonnen met naar huis lopen.
Toch weer aan het lopen gekregen en de motor weer thuis gezet.
Meteen de dealer gebeld rond 9 uur.
De eerste verdachte is het startknoppen waar vocht of zo in zit.
Kunnen deze motoren niet tegen regen?
Wie kan het beamen dat het dat is. Of iets anders.
Vanavond de knop droog geblazen en ingespoten met vocht verdrijver.
Ik kreeg de bediening niet van het stuur. Zit er nog een derde schroef?
Alvast bedankt voor de reactie |
|
Naar boven |
|
|
MROE
Geregistreerd op: 7-11-2013 Berichten: 173 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Geplaatst: Wo, 27 Okt. 2021, 19:30 Onderwerp: |
|
|
ANWB er bij gehaald, kon het ook niet maken zodat ik er naar mijn dealer kon.
Wordt morgen afgesleept naar de dealer.
Het lijkt wel in de knop te zitten. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 28 Okt. 2021, 7:15 Onderwerp: |
|
|
om andere forumleden een mogelijkheid te geven je te helpen met een diagnose is het handig als je wat nauwkeuriger bent met je beschrijving van wat de motor wel en niet doet/deed.
Bijv:
"Het opstarten via de aanknop ging pas na 30 sec."
betekent dar dat er 30 seconden lang helemaal niks gebeurde (=stilte, geen lampjes, niks.. alleen fluitende vogeltjes ), of draaide de startmotor wel maar sloeg de motor niet aan?.
"Stond ook op stuurslot.":
Nu ken ik de nieuwe 12xx mooren niet.. maar is dat stuurslot helemaal electronisch ofzo? (bij de 9xx is dat gewoon mechanisch met de sleutel) Waarom kon die niet gewoon van het stuurslot?
ook je vervolgtekst is niet heel duidelijk voor mij.
op basis van de informatie zo ver: Ja, het kan goed zijn dat er een sluiting in de kill-switch zit die voorkomt dat de motor start/de motor doet afslaan. Maar t kan ook nog 1000 andere dingen zijn (kabelbreaukjes, slecht contact in het contactslot, problemen met unlock van het alarm als dat er op zit, diesel getankt , of misschien gewoon een slappe accu ....
wat was de startconditie:
- stond ie buiten?, koud? of warm uit de schuur.
- had ie al eerder problemen, of ben je probleemloos rijdend thuisgekomen de vorige dag? lang stil gestaan etc?
- zijn er recent dingen aan de motor gebeurd? bij de dealer geweest voor iets of zelf gesleuteld? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Gianni
Geregistreerd op: 20-3-2006 Berichten: 89
|
Geplaatst: Vr, 29 Okt. 2021, 15:30 Onderwerp: |
|
|
ooit iets vergelijkbaars aan de hand gehad
batterij in sleutel (keyless) zat los (slecht contact)
Controleer die eens ook kans dat batterijtje ver leeg is |
|
Naar boven |
|
|
MROE
Geregistreerd op: 7-11-2013 Berichten: 173 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Geplaatst: Zo, 21 Nov. 2021, 21:56 Onderwerp: |
|
|
Nieuw startknop en klaar. |
|
Naar boven |
|
|
Gianni
Geregistreerd op: 20-3-2006 Berichten: 89
|
Geplaatst: Do, 25 Nov. 2021, 10:25 Onderwerp: |
|
|
nog een vraag bedoel je de grijze knop om contact aan en uit te zetten of de rode knop waar je hem mee start?
Mijn grijze contact knop blijft heel soms "plakken" net of die klem zit, even wiebelen en komt die meteen los.
Gaat over twee weken binnen voor onderhoud 30K zal het ook is melden, heb nog heel even gerantie |
|
Naar boven |
|
|
MROE
Geregistreerd op: 7-11-2013 Berichten: 173 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Geplaatst: Wo, 29 Dec. 2021, 11:40 Onderwerp: |
|
|
Wel wat laat met de reactie 😳
Contact aan/uit klopt.
Nog iets (€) van KTM teruggehad. Het was een bekend probleem bij mijn dealer. |
|
Naar boven |
|
|
|