lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

950 Tank beschermers

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
J-Twin



Geregistreerd op: 12-5-2021
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Jun. 2021, 12:22    Onderwerp: 950 Tank beschermers Reageer met quote

Goeden dag heren/dames van het oranje leven.

Nog niet zolang in het bezit van een KTM 950 adv.
Van het weekend de eerst echte offroad km's gemaakt en natuurlijk de motor even plat gelegd. Was geen extreme val en bijna geen snelheid maar vond wel wat diepere krassen terug in de tank en een hoop zand in de kleine 950 protectors. Dat de boel beschadigd maakt mij niet uit maar het moet wel heel blijven dus een extra laagje kunststof op de tank zou mooi zijn.
Ik had al gekeken naar de 990 protectors maar deze zijn nergens meer leverbaar nu een setje 990 protectors beschadigde 2de hands kunnen kopen. Weet nog niet precies in wat voor staat deze zullen zijn maar iets is beter als niets.

Maar zo was ik wel benieuwd of er nog alternatieven te vinden zijn voor 950 tank beschermers en dan bedoel ik geen valbeugels.

Weet iemand ook hoe je deze het beste monteert ik kwam wat tegen over silicone lijm? ik kan me voorstellen dat je de randen af dicht met silicone of smeer je het hele vlak kris kras in? iemand hier ervaring mee?

Groet Jacob
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1483
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 15 Jun. 2021, 10:41    Onderwerp: Reageer met quote

Met protectors bedoel je die zwarte kappen die onderaan op de tank gemonteerd worden?
Zo ja, die bestaan eigenlijk enkel voor de 990's, maar passen ook perfect op de 950. Kosten zo'n 18 euro per stuk dacht ik.
Die worden gewoon vastgezet met de onderste tankbout.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr leo



Geregistreerd op: 2-8-2020
Berichten: 106

BerichtGeplaatst: Di, 15 Jun. 2021, 11:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik geloof dat je echt heel erg je best moet doen om de tanks kapot te krijgen maar als je iets van bescherming wilt, zijn die 990 plastic beschermkappen idd goedkoopste en beste oplossing voorzover nog verkrijgbaar. Alternatief (en behoorlijk duur) zijn deze carbon kappen

http://www.carbon-performance.com/index_eng.php?kat_id=57

_________________
Groet
Leo

=========
950 ADV S GO!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
J-Twin



Geregistreerd op: 12-5-2021
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Di, 15 Jun. 2021, 14:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ik bedoel de 990 plastic tank beschermers en weet dat deze passen op de 950. Ik heb nu dus ook via de sloop een L+R kunnen kopen maar was benieuwd of er nog andere versies gemaakt werden. Via KTM was er niet meer aan tekomen.
Maar mooi om te horen dat de tank van zich zelf al best wat kan hebben maar zo een extra kuststof laag zou mij iets meer gerust stellen.

Daarom de vraag zijn er alternatieven ik had de carbon ook al gezien maar snap totaal niet waarom je daar enkel carbon zou willen hebben het hoeft niet stijfer maar moet beschermen kevlar zou hier een stuk beter tot ze recht komen.

Maar dank voor de link.

Weet iemand of de kappen met of zonder silicone lijm op de tank worden gezet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 15 Jun. 2021, 15:30    Onderwerp: Reageer met quote

het moet dus wel stijver: de tankis Nylon en krijg je niet zomaar stuk... maar, je kunt die punt doorslijten of indeuken.

Compression strength van Carbon is het beste (beter dan Kevlar). Slijtage is vergelijkbaar.
Een Carbon-Kevlar mix zou misschien het beste zijn.. maar Carbon ziet mooi uit dus verkoopt beter (en werkt goed)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
J-Twin



Geregistreerd op: 12-5-2021
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Di, 15 Jun. 2021, 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht juist bij een piek spanning dat de carbon het snel zou begeven en kevlar veel beter tegen deze piek spanning kan. een carbon fiets frame is heel veel stijfer (sterker als een staal frame) maar bij een punt belasting is het snel afgelopen. Maar ben het met je eens dat een kevlar carbon mix het beste zal zijn.

Maar als ik het goed begrijp zal de tank altijd eerder vervormen dan dat een steen hem zal door boren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Jun. 2021, 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

J-Twin schreef:
Ik dacht juist bij een piek spanning dat de carbon het snel zou begeven en kevlar veel beter tegen deze piek spanning kan. een carbon fiets frame is heel veel stijfer (sterker als een staal frame) maar bij een punt belasting is het snel afgelopen. Maar ben het met je eens dat een kevlar carbon mix het beste zal zijn.

Maar als ik het goed begrijp zal de tank altijd eerder vervormen dan dat een steen hem zal door boren?


http://forum.lc8.nl/modules.php?set_albumName=album17&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php

Carbon is ongeveer net zo sterk als kevlar, aleen 5x minder rek bij dezelfde breuk sterkte.
Dat verhaal van die fiets gaat mank.. omdat je dan dezelfde dikte (of hetzelfde gewicht) zou moeten vergelijken. Het staal/Al heeft geen richting en is in alle richtingen even sterk. Het koolstof bestaal uit vezels, die geven sterkte in de benodigde richting (indien juist verwerkt..); Daardoor kan het veel dunner/lichter , maar daardoor is een belasting in een andere richting dan ook meteen niet aan te bevelen. Maar je die fietsbuizen van massief koolstofvezel in hars.. dan ziet het er heel anders uit.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif