lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Mongolie reis
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kappa



Geregistreerd op: 24-4-2006
Berichten: 162
Woonplaats: Haalderen

BerichtGeplaatst: Di, 22 Mei. 2007, 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

Veel plezier met mijn droomreis. Speelt al enige tijd door mijn hoofd en dat van 2 vrienden. Ben benieuwd hoe het jullie vergaat!
_________________
Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
René



Geregistreerd op: 13-4-2005
Berichten: 203
Woonplaats: Hengelo O

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Mei. 2007, 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

Nou Ad, wat een fantastische onderneming.
Hou de glimmende kant boven en kom met mooie verhalen weer thuis.

Groet,
René

_________________
Alles wordt, niets is...........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 3 Jul. 2007, 23:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vergeet het eigenlijk hier nog eens te melden:

Voor de bijna dagelijkse verhalen van deze prachtige reis kan je terecht op:

http://altaigobi2007.blogspot.com/

Ze hebben het daar echt super, geweldig om te lezen!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Jul. 2007, 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

Met het vliegtuig terug gekomen vorige week donderdag!!! Door corruptie en onwil bij de russen konden we niet eerder dan 30 juli vertrekken. Dat betekende 3 weken wachten en dan terug racen. Daar hadden we geen zin in en dus staan de motoren met 10 mongoolse tenten (gers) in een container. Ze zijn te koop. Wel een super vakantie gehad en nu heb ik nog 4 weken vrij ook!!

Ik zal mijn ervaringen met de lc8 die niet zondermeer positief zijn binnenkort op het forum vermelden.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Jul. 2007, 17:44    Onderwerp: Reageer met quote

We zijn benieuwd Ad !!
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 26 Jul. 2007, 11:55    Onderwerp: Reageer met quote

Heey Ad, welcome back!
ben heel benieuwd naar wat je over de lc8 te vertellen heb, niet zondermeer positief.. wat is dat, goed of slecht?

haha, ik moest je post wel een paar keer lezen om te snappen dat die tenten te koop zijn, ik dacht te lezen de motoren!

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Do, 26 Jul. 2007, 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

Wel, als reis motor is hij perfect, er is niets mis of kapot gegaan tijdens het rijden over alle soorten van asfalt met of zonder giga gaten. Maar we hebben ook 5000 km onverhard gereden. hierbij valt het volgende op. Door de hoogte van de motor wordt hij snel onstabiel. Ik hed twee koffers met tent en slaapzak erop en een voorband daar weer op.

Dit is eigenlijk al te veel van het goede. Bij lastige stukken met mul zand, blubber en vooral bij hogere snelheden 70+ over gravel en dan een mul stuk in duiken begint het voorwiel te slingeren. Ik heb dat twee keer kunnen oplossen. De derde keer ging ik hard onderuit. Op de Gps stond als top 226 km per uur maar ik denk dat dat de slinger is geweest die ik tijdens mijn val heb gemaakt. Een stuurdemper is denk ik erg wenselijk bij dit soort van reizen. Verder is een hoop plastic gebroken door het trillen op de vele km wasbord.
Al met al ben ik dus tevreden over de motor zelf en negatief over de onbalans die er optreed vanwege de grote van de motor.

Ad



mail 1.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  78.97 KB
 Weergegeven:  318 keer

mail 1.JPG



mail2.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  92.01 KB
 Weergegeven:  311 keer

mail2.JPG



_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Jul. 2007, 1:33    Onderwerp: Reageer met quote

dit is wel niet gek met zoveel bagage lees maar eens op de site hoe hard je er maar mee mag rijden en dan hebben ze het alleen over de koffers
dus zonder je bagage er boven op en dan ook nog eens op het onverhard
en ja een stuurdemper op het onverharde en met bagage is dan altijd welkom wink3 mooie foto's en een mooie reis thumbsup zoiets vergeet je niet snel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Jul. 2007, 9:46    Onderwerp: Reageer met quote

Die instabilitijd zal vooral te maken hebben gehad met indeling van de bagage (boven achteras, al het gewicht) en veerafstelling lijkt mij. Denk je achteraf niet erg veel bagage mee te hebben gehad?

Hoe tevreden was je over deze koffer ophanging? Ben mijn motor ook aan het voorberijden voor een lange reis, met veel offroad. Dus als ik wat van jouw ervaring kan gebruiken Smile

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Jul. 2007, 9:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er ook een Scotts stuurdemper opzitten. Zo'n ding is idd onder dat soort omstandigheden perfect. Het kost wat, maar dan heb je wel wat... En het is met dit soort wijsheden altijd achteraf makkelijk praten... smug
_________________
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Jul. 2007, 18:15    Onderwerp: Reageer met quote

jep.

combinatie van vering, stapositie, stuur banden en bagageverdeling.

Die terraflex achter is oook niet de beste stabiliteitsband. En voor? Juist de Desert voorband vind ik weer erg instabiel.

Plastic los? laat me raden: De flappen van het voorspatbord. Maar verder is er bij mij nog niks losgekomen; bij jou ?? ????

We zijn natuurlijk allemaal gewoon verschrikkelijk benieuwd.!!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Zo, 29 Jul. 2007, 16:56    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad, de bouten van de voorspartborden lopen eruit, de buizen die de rem leiding van de voorrem beschermen zijn gebroken door het trillen en de bovenkant van de kettingbeschermer is eraf gebroken. Dat wasbord is niet te onderschatten. Als je erop rijd en te weinig snelheid hebt dan heeft gasgeven geen zin omdat je dan alleen maar harder gaat stuiteren. Zo veel mogelijk in de zijkant rijden en boven de 50 komen dan gaat het wel weer. Iedereen zegt van boven de 70 heb je er geen last meer van alleen dan moet het wel een beetje rechtuit gaan want een bocht nemen met wasbord en meer dan 70 km/u is ook geen fijne onderneming. In mongolie is er dus niets rechtdoor en is snelheid maken alleen mogelijk zoals op de laatste dag met alleen maar regen, dwars door de woestijn en dan moet je wel. Dit geeft echter wel een heerlijk gevoel en is erg leuk rijden. De wegen zijn van leem en dus niet meer te berijden, 3 cm prut en daaronder hard. Vooral de grijze en groene delen waren als ijs. Die dag dachten we dat we het asfalt bereikt hadden. Dat was ook zo alleen was na 60 km de weg over 250 km opgebroken en moet je zelf maar naast die weg een weg zien te maken/volgen. Ik denk dat die weg over 5 jaar nog opgebroken is. Het koffersysteem van EVA is perfect. Ik ben verschillende 950's tegergekomen ( ok 2 stuks ) waarvan bij alle twee na een crash het rek was gebroken. Bij mij was er een bout krom en heb ik de lippen van de koffer recht moeten buigen, dat was alles. Kortom duur maar zijn geld waard. Ik weet niet of je al koffers hebt, misschien kunnen we wat regelen. Geen verkoop maar huur of zo, Eva maakt ze namelijk niet meer is me verteld.
Ik had voor een mt 21 en achter de terraflex. Ik denk dat deserts beter waren geweest. Ook ben ik blij met de exel velg, de andere ktm's hadden alemaal deuken in hun standaard velg. De wegen in vooral Oekraine zijn ook om te huilen en dat wordt daarna alleen maar erger.
Ik had niet te veel bagage mee, en ja, hoe moet je dat lager krijgen? Iets als zakken aan de voorkant? Ik had niet eens water of benzine op de motor, moet eigenlijk ook nog. Het gewicht totaal van bagage en tenten was denk ik 30 a 40 kg en dat is niet veel.



Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 29 Jul. 2007, 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

ah.

die van de kettingbeschermer had ik idd eerder gezien. De geleidertjes van de remleidingen verbaasd me, maar is niet de grootste ramp natuurlijk.

De voor en achterbandcombi is niet zo lekker: De LC8 heeft voor meer grip nodig dan achter: dus kies voor een meer noppie band dan achter... maarja welke: das lastig, geef ik toe.

Tja wasbord: Ik heb echt veel en heeeeeel diep wasbord gereden (de weg van Dongola naar WadiHalfa): 20cm diep wasbord! Met de XR was het daar ook moeilijk, en zelfs de afrikaanse Toyota Hilux-en waagde zich er niet aan omdat ze uit elkaar rammelden.....

mbt Bagage: Minder meenemen: Kijk naar mijn IJsland foto's. Daar waren we met zijn 4e, 2 tenten. Ik had de meeste keukenspullen bij me, een van de 2 tenten, en water en benzine (2x 5l).

Een band is eeuwig een rotding om mee te nemen. Aan de zijkant zou beter zijn, maar ik weet hoe lastig het is. Op onze afrikareis hadden we hem achteraan (óm de nummerplaat') hangen. Das wel lager, maar ook weer verder naar achteren.

Wel gaaf hoor, dat jullie het hele stuk hebben kunnen rijden!
hoeveel km's nu totaal?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Zo, 29 Jul. 2007, 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

Een kleine 14000 in 7 weken. Tel daar nog een week van af ivm reparatie en wachten op de formulieren uit nederland en dan hou je lange dagen en veel km over. Toch niet gehaast oid. De natuur is echt verschrikkelijk mooi en ik zou nog wel eens naar Kyrgisie willen. Overweldigend mooi en super vriendelijke mensen.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 29 Jul. 2007, 21:35    Onderwerp: Reageer met quote

jep ik ken dat soort reismode:

ik heb 16000 km USA in 5 weken gedaan op de XR: das 450km per dag, en toch heb ik me nooit gehaast:

Gewoon lekker genieten van wat er om je heen is, en veel rijden. Maar met dagen van 800km+ zijn er dan natuurlijk ook dagen waarop je bijna niet rijdt (lees bijv.. 1 uurtje, 100km heen en 1 uurtje 100km terug naar Yellowstone NP... en een dag rondkijken en wandelen)


Ik vin ddat een mooie manier van reizen met de motor!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif