lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Mongolie reis
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Nov. 2006, 21:25    Onderwerp: Mongolie reis Reageer met quote

Jawel, na eerst de transsiberische treinreis al gedaan te hebben in 1992 nu op de GO!!!!!! Vanuit huis naar mongolie en terug. Vertrek 26-5-2007 terug half augustus.
De route zal globaal lopen via Tsjechie, Slovakije, Oekraine over de Krim naar Rusland, bij Astrakhan de grens over naar Kazachstan, langs het Aralmeer de zuidelijke route naar Bishkek in Kirgistan hier een rondje maken en langs het Issyk Kul meer terug Rusland in naar het Altai gebergte van hieruit richting het Baikalmeer en het eiland Olgon. Vandaar in zuidelijke richting Mongolie in.Daar in ieder geval naar de zuidelijke Gobi (Omnigovi regio) het zal ook een beetje van het weer afhangen bij veel regenval is het Noordwestelijke deel van Mongolie nauwelijks berijdbaar. Voor Mongolie heb ik meer tijd uitgetrokken. Daarna terug Siberie in naar Irkutsk en eventueel op de trein naar Moskou of rijdend terug via Novosibirsk. het precieze aantal kilometers zal dus afhangen van de gekozen route en kan varieeren van 14000 tot 20000km.

Nog hints voor motor en persoon?

Ad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Nov. 2006, 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

gaaf Ad!

advies: post zo af en toe ene leuk verhaal hierzo onderweg !! smiley2

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Nov. 2006, 23:00    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm, ben wel een beetje jaloers op je Ad sad . Ik zou willen dat ik mijn vrouwtje zo lang alleen kon laten (ik dat ze het niet eens goed zou vinden!!)
Ben erg benieuwd naar je avontuur en wens je veel suc6 met alles.
Gr. Koen (transwallonie partner)
PS. ga je alleen of met een groep?

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Do, 28 Dec. 2006, 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

Hier is de reis ingeplot op google earth. een hele reis dat geef ik toe. Volgens Sommer hoef ik maar erg weinig mee te nemen. Remschoenen achter en twee koppelings rubbers, een paar spaken achter en rem en koppelings hendel. De rest moet het zonder problemen uithouden.

Ad



globaal+route+overzicht.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  36.22 KB
 Weergegeven:  11938 keer

globaal+route+overzicht.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Dec. 2006, 7:57    Onderwerp: Reageer met quote

ATAK schreef:
Hier is de reis ingeplot op google earth. een hele reis dat geef ik toe. Volgens Sommer hoef ik maar erg weinig mee te nemen. Remschoenen achter en twee koppelings rubbers, een paar spaken achter en rem en koppelings hendel. De rest moet het zonder problemen uithouden.

Ad


MMM, ik zou toch ook een comkleet koppeling-nemersetje meenemen (zuiger/cilidertje).
Neemt weinig plek in beslag in je bagage, ik heb er toch al 2 "gesleten"in 60000 km, rij nu constant rond met een setje in de bagagebak conder het zadel.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Dec. 2006, 12:37    Onderwerp: Reageer met quote

Tja.. je kan er weinig van zeggen: Mijn stelling is, "dat wat je niet bij je hebt je nodig, dat wat wel bij je hebt blijft heel" idea2

Ik rij al 45dkm met de zelfde koppelingsgever, en heel veel door de bagger, zand etc.. en schoongemaakt wordt die met de HD reiniger... wat ook niet heel best is. En hij is nog gewoon heel!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Jan. 2007, 17:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben vorige week naar Sommer geweest om door te spreken wat ik nodig heb. Nu dat is BAR WEINIG. Twee spken voor en achter, rem en koppelings hendel, achter remblokken, twee ringen voor de koppelings cilinder met wat olie en dat was het wel. De rest moet het zonder problemen uithouden. Ik geloof dat mr weely voorstelde om de hele koppelingset mee te nemen. Wat is daar het voordeel van?

AD
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Jan. 2007, 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

ATAK schreef:
Ik geloof dat mr weely voorstelde om de hele koppelingset mee te nemen. Wat is daar het voordeel van?

AD


Ik denk dat je mijn berichtje bedoelt Ad (lees hierboven ergens)., Bij lekkage Alleen de O-ring vervangen van de nemer van de koppeling heeft nl weinig zin, voordat je het weet lekt die dan weer, omdat het zuigertje dan al aan het "kantelen"is geweest in het cilindertje en daar slijtsporen heeft achtergelaten.

Ook is alleen de O-ring onderweg vervangen een beetje "gepiel".
Een compleet setje vervangen (dus zuiger/cilinder/O-ring) in 1 is veel eenvoudiger/sneller en zekerder.

De investering is ongeveer 120 euro, en het setje neemt weing plek in beslag in je bagage. (zie foto)

PS: ouwe topic opgeduikeld, lees hier http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=685&postdays=0&postorder=asc&start=0



t_pompie_191.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  50.7 KB
 Weergegeven:  11837 keer

t_pompie_191.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Jan. 2007, 22:39    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt, doe ik.

Ad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Do, 1 Mrt. 2007, 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

Wel, vandaag een hele dag bij sommer gezeten. Alle update's gedaan al mijn wensen verwerkt en alle reserve onderdelen gekregen. Koste toch nog 1500 euro's, maar dan heb je ook wat. Nu alleen nog een exel voorvelg en dan ben ik er klaar voor. Hun raden aan om toch die sommerdoor links te plaatsen, in het lage bereik meer soeplesse, ik verlaag dan wel de doorwading hoogte. Wat is slim?

Ad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Mrt. 2007, 0:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ad,

wat heb je voor een grote dingen laten doen? aanpassingen?
zou leuk zijn als je wat meer kan vertellen.


mbt doorwadingen: Zou ik mij niet zo druk om maken. De luchtfilterkast zit in zijn geheel hoog. zo snel komt dat water daar niet binnen, en der zit een gaasje voor wat dichtslaat door het water, dus dan komt er nog niks ik.

Het gevaar bij doorwadingen komt overigens niet zo zeer van het te diep rijden, maar van het omvallen... Als je omvalt komt het water via de uitlaat naar binnen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Mrt. 2007, 1:19    Onderwerp: Reageer met quote

Of als je een traject verwacht met doorwadingen, de avond van te voren
een stuk tape op het gleufje plakken wink3

Als het luchtfilterkastdeksel er af is, dan kun je er net tussen komen
om af te plakken.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Mrt. 2007, 19:42    Onderwerp: Reageer met quote

Wel, wat hebben ze gedaan.

veerpoot snel ontluchters erop
sls en epc eraf
luchtafbuigkap erop zodat als de ventilator aanslaat alle hete lucht naar buiten gaat.
zwart alu radiator beschermer erop, scheelt een blokje ipv de oude
DID zvm ketting met 16 om 42 tandwielen
stuurverhogers van 30 ipv 18 mm erop, 18 is net te weinig voor me
( 195 )
alle stekkers losgehaald en ingespoten
benzinepomp gecontroleerd
Remcilinder bescherming achter erop
De normale 15.000 beurt, dit is nu bij 11750 maar half maart verloopt mijn garantie vandaar.
Nieuwe remschoenen voor en achter
en alle update,s - dynamo - nieuwe stalen koppelings drukpen - ringen onder cilinderkop moeren - achterrem enz
Motor ietsje arm afgesteld voor de grote hoogte die we gaan rijden.

verder heeft de chef me laten zien hoe de koppelingshuis uit en in elkaar moet en ontlucht, hoe je het sproeiertje bij de koppeling schoonmaakt, waar de waterpomp zit en andere handige feiten.

als reserve heb ik aangeschaft;
Spaken achter
oliefilter pakketje
koppelingshuis met olie
16 tandwieltje
twee bougie's
rem en koppelings hendel
remschoen achter
waterpomp asje en dichtring

Ze hebben van 9.00 tot 19.00 met twee man gesleuteld en in een flink tempo. Alleen maar lof.

Wat ze opviel is dat de klepspeling maar 10 was en dat hadden ze nog nooit meegemaakt. Ook vond de werkplaats chef dat ze bij paashuis wel de modificatie voor de dynamo en de achterrem hadden kunnen doen.
Voor de schijf die krom was heb ik een nieuwe gekregen onder garantie.

Alle spullen die eraf kwamen heb ik mee gekregen omdat die nog wel goed zijn maar een reis van 24.000 km niet meer halen. Die kunnen er weer op als we terug zijn.

Nu moet er nog het volgende gebeuren;
Exel velg voor
osco oiler
scherm verhoger.

Dat moet echt het laatste zijn anders krijg ik herrie thuis.

Ik wil zelf de sommerdoor en een extre benzine filter plaatsen. Waar zet ik het beste dat filter?

Groeten, Ad

Hij rijdt nu goed en trekt veel beter met die 16 x 42 set
kost je wel 10 km/u bij 6000 toeren; 150 ipv 160.
Ik rijd namelijk elke week een flink stuk duitsland vandaar.


Laatst aangepast door ATAK op Za, 3 Mrt. 2007, 22:57, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 3 Mrt. 2007, 12:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ad, klinkt als dat je perfect geholpen bent door Sommer en door KTM.

- overbrenging: met 16/45 loopt ie bij 220km/h nog steeds niet in de begrenzer... en als je eens een moeilijk pad heb, of in de grote stad ios het ideaal!

- Benzinefilter: NA de pomp, richting carb. Er is een plekje boven de spanningsregelaar achter de tank waar die net past.

Ik heb maar effe een fototje voor je gemaakt. Achter op de tank heb ik een stukkie binnenbandrubber geplakt tegen het schuren. Het filtertje komt van de autozaak. Het heeft al een rally overleeft en ziet er ongeschonden uit. Let wel effe op dat het niet TE klem zit.. 't past net als je het op de juiste plek zet.

TIP: (zie ook Daan's benzinepomptopic): Zet aan de slangen effe nieuwe klemmetjes, die ook los kunnen bij de pomp, ZO dat je igv nood de pomp eenvoudig kan overbruggen met dezelfde slangen.

succes
Gerben



P3030706.JPG
 Beschrijving:
filtertje achter de tank, tank iets opzij gehouden om het te kunnen zien.
 Bestandsgrootte:  521.73 KB
 Weergegeven:  376 keer

P3030706.JPG



P3030704.JPG
 Beschrijving:
benzine-filtertje achter de tank.
 Bestandsgrootte:  745.26 KB
 Weergegeven:  324 keer

P3030704.JPG



_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Za, 3 Mrt. 2007, 13:26    Onderwerp: Reageer met quote

Dus 16 x 42 is niet goed? De oude was 17 x 42 of 45? Dan meen ik de oude maat erop.

Ad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif