Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
koekeroe
Geregistreerd op: 7-9-2015 Berichten: 58
|
Geplaatst: Ma, 19 Apr. 2021, 4:03 Onderwerp: 890 Adventure R |
|
|
hallo allemaal
ben begonnen met de ktm 1050 die nog een echte V twin is
en ook de typische v twin dingetjes heeft.
waarna ktm met de middengewichten kwam heb ik besloten te downsysen
15 kg minder is niet veel maar wel zeer voelbaar met oprapen
eerst de 790 adventure r gereden , 2ehands
en nu de 890 adventure r met die dure veering rally _________________ 890 adv r rally |
|
Naar boven |
|
|
koekeroe
Geregistreerd op: 7-9-2015 Berichten: 58
|
Geplaatst: Ma, 19 Apr. 2021, 4:40 Onderwerp: |
|
|
_________________ 890 adv r rally |
|
Naar boven |
|
|
koekeroe
Geregistreerd op: 7-9-2015 Berichten: 58
|
Geplaatst: Ma, 19 Apr. 2021, 4:45 Onderwerp: |
|
|
_________________ 890 adv r rally |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1496 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 19 Apr. 2021, 13:56 Onderwerp: |
|
|
mooi mooi.
En waar blijft je testverslag? _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
koekeroe
Geregistreerd op: 7-9-2015 Berichten: 58
|
Geplaatst: Do, 22 Apr. 2021, 21:32 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | mooi mooi.
En waar blijft je testverslag? |
ja dat is wel een dingetje
790 heeft karakter met de motor dat die met het koppel op lage toeren
slaat snel af met lage toeren 2500 rpm
dat heb je niet met de 890
890 heeft zowat het koppel van de 1050
alleen wel bij hogere toeren
maar op de lagere toeren is de 890 veel speelser
ook in de hogere toeren
is in zijn 5e versnelling te rijden met de 890 met 50kmph
2200 toeren, en niet bokken
daar is deze inline 270* motor meester in
vermogen stort niet in als de 790, lage toeren
1050 kon je niet rijden op deze toeren
de 1050 zat wel in het toerenberijk met de 7/890 met een 16 tands voortandwiel
voortandwiel heb ik niet veranderd op de 790
heb in italie gereden met een vriend ook met een 790 vorrig jaar
ging goed maar denk dat dit op de 890 makkelijker is
dat was de tet langs italie frankrijk
vooral de koppeling gebruiken met u bochten
heb dat nu nog niet gedaan met de 890
denk wel dat dik makkelijker gaat met de 890
tet italie is wel een uitdaging op deze motor
ook met de 890
misschien makkelijker met de 890
minder de koppeling gebruiken
en met de quikshifter hoef je die kabelbediende koppeling niet gebruiken
cruiscontrole is goed voor de lange afstanden
alleen mis ik de knipperlicht die vanzelf uit gaat
kan 50km rijden zonder dat ik dat door heb dat de aan staat en de alarm knipperlicht instalatie is ook niet aanwezig
aftermarket is een uitdaging _________________ 890 adv r rally |
|
Naar boven |
|
|
koekeroe
Geregistreerd op: 7-9-2015 Berichten: 58
|
Geplaatst: Za, 8 Mei. 2021, 11:35 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | mooi mooi.
En waar blijft je testverslag? |
en? _________________ 890 adv r rally |
|
Naar boven |
|
|
zappa
Geregistreerd op: 3-2-2012 Berichten: 243
|
Geplaatst: Zo, 19 Sep. 2021, 10:34 Onderwerp: |
|
|
koekeroe schreef: |
alleen mis ik de knipperlicht die vanzelf uit gaat
kan 50km rijden zonder dat ik dat door heb dat de aan staat en de alarm knipperlicht instalatie is ook niet aanwezig
aftermarket is een uitdaging |
Hoi, de afwezigheid van de vier richtingsaanwijzers tegelijkertijd is wel iets dat me stoort, al verschillende keer moeten file-filteren en dan zou het echt wel goed zijn dat dit er op staat.
Is daar eigenlijk een aanpassing voor beschikbaar om dit er alsnog op te installeren?
Verder : leuk verslag en idd die 890 (niet de R, vanwege korte beentjes ) is geweldig ! _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis ! |
|
Naar boven |
|
|
|