lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

spacer remklauw

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Booom



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 228
Woonplaats: IJsselstein

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Mrt. 2021, 23:59    Onderwerp: spacer remklauw Reageer met quote

remklauw rechts voor loopt aan tegen de buitenkant remschijf.
lc8 950 adv 2004

Maak gebruik van 2 set wielen, offroad en weg
beiden voorzien van spacers.

bij laatste wissel begon het aanlopen waarbij ik zag dat de blokken op het eind waren. Nieuwe blokken brengt niks
De 2 spacers (rechter) naast elkaar gelegd en hier zit een verschil in van +- 1 mm wat volgens mij het aanlopen verklaart. De grootste spacer brengt verbetering maar laat de klauw nog iets slepen.

weet iemand de maat / tolerantie waar de spacer aan moet voldoen?
Kan het zijn dat de spacer teveel in de naaf valt?

Tips book2 voordat ik nieuwe spullen ga bestellen

_________________
Grt Marc
lc8 adventure 2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RIK84



Geregistreerd op: 30-10-2017
Berichten: 95
Woonplaats: Beek (Limburg)

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Mrt. 2021, 21:59    Onderwerp: aanlopen remklauw Reageer met quote

Gebruik je bij beide wielen de originele 950 schijven? Als het goed is lopen die niet aan.

De (semi) zwevende schijven van een 990 (of aftermarket) kunnen aanlopen in de 950 klauwen (dus busjes die het hard en de schijf vasthouden lopen dan aan.
De remklauwhouders van de 950 zijn net iets anders dan die van de 990.
Bedoel je met 'spacers' díe houders? Dus het alu deel tussen de klauw en de onderkant veerpoot?

Je kunt van de 'spacers' een stukje afslijpen (of laten draaien). Ik wilde snel zijn en heb de slijptol erop gezet en dat was genoeg om ze niet meer aan te laten lopen. Werkt al heel wat duizenden kilometers prima.

Of bedoel je de wielspacers? Daar weet ik niks van pleased

(misschien overbodig: heb je het wiel goed gemonteerd? Wielmoer vast, asboutjes los, inveren/remmen, asboutjes één kant vast etc....)

_________________
KTM 950 adventure S '04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Booom



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 228
Woonplaats: IJsselstein

BerichtGeplaatst: Di, 30 Mrt. 2021, 9:42    Onderwerp: Reageer met quote

Gaat om wiel spacer, vandaag nieuwe bestellen en kijken of dit ruimte geeft
_________________
Grt Marc
lc8 adventure 2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 30 Mrt. 2021, 14:20    Onderwerp: Re: aanlopen remklauw Reageer met quote

RIK84 schreef:
Gebruik je bij beide wielen de originele 950 schijven? Als het goed is lopen die niet aan.

De (semi) zwevende schijven van een 990 (of aftermarket) kunnen aanlopen in de 950 klauwen (dus busjes die het hard en de schijf vasthouden lopen dan aan.
De remklauwhouders van de 950 zijn net iets anders dan die van de 990.
Bedoel je met 'spacers' díe houders? Dus het alu deel tussen de klauw en de onderkant veerpoot?

Je kunt van de 'spacers' een stukje afslijpen (of laten draaien). Ik wilde snel zijn en heb de slijptol erop gezet en dat was genoeg om ze niet meer aan te laten lopen. Werkt al heel wat duizenden kilometers prima.

Of bedoel je de wielspacers? Daar weet ik niks van pleased

(misschien overbodig: heb je het wiel goed gemonteerd? Wielmoer vast, asboutjes los, inveren/remmen, asboutjes één kant vast etc....)

Niet relevant voor de TS, maar op mijn 950 heb ik al véle jaren semi-zwevende en ik wil niks anders meer. Ik heb die spacers niet moeten bijslijpen. thumbsup Wel belangrijk inderdaad is de correcte montage, dus asboutjes los inderdaad en lekker hard inveren zodat de vorkpoten zich kunnen uitlijnen.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Booom



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 228
Woonplaats: IJsselstein

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Apr. 2021, 20:34    Onderwerp: Reageer met quote

Nieuwe spacer gekocht.
Beetje meer aandacht eraan besteed. werd denk ik routine en nonchalant, al vaak zat wielen gewisseld.
Zit nu goed, kosten +- 16 euro. Kan beroerder.

_________________
Grt Marc
lc8 adventure 2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif