Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mr leo
Geregistreerd op: 2-8-2020 Berichten: 106
|
Geplaatst: Za, 6 Mrt. 2021, 18:47 Onderwerp: acc1 en acc2 aansluitingen gewijzigd - wat is dit? |
|
|
Vandaag de bedrading achter de koplamp eens onder de loep genomen omdat ik wat accessoires wilde aansluiten. Zo te zien heeft een vorige eigenaar eea aangepast (zie foto1).
De acc2 lijkt me nog aardig origineel (spade connectors en geschakeld op contact, bruine en rood/zwarte draad) .
De acc1 is verdwenen cq aangepast maar ik kan er geen kaas van maken. Volgens mijn multimeter staat ie ook geschakeld op het contact, dus geen permanente 12V. Er zit een mij onbekend zwart dingetje aangesloten (zie foto 2 en 3) via 2 polig stekkertje. Wie kan me vertellen wat dat zwarte dingetje is?
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
186.98 KB |
Weergegeven: |
176 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
226.34 KB |
Weergegeven: |
173 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
282.93 KB |
Weergegeven: |
185 keer |
|
_________________ Groet
Leo
=========
950 ADV S GO!! |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Za, 6 Mrt. 2021, 19:22 Onderwerp: |
|
|
Dat zwarte dingetje is de voeler van de carburateur verwarming,
als die koud genoeg wordt, dan schakelt de verwarming dus in.
helpt overigens geen zak tegen bevroren carburateurs.
de 03 modellen hadden dat niet,
de 04 modellen waren voorbereid,(schroefdraad in de behuizing)
en daarna zat het er standaard op (totdat die injectiemodellen kwamen)
als die carb verw dus direct geschakeld zou staan dan trekt die je accu
mooi leeg als je motor in de vrieskou staat geparkeerd
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
mr leo
Geregistreerd op: 2-8-2020 Berichten: 106
|
Geplaatst: Zo, 7 Mrt. 2021, 14:29 Onderwerp: |
|
|
Dank je Daan, daar was ik zelf niet opgekomen (carbs nog niet eruit gehad) maar nu begrijp ik eea beter.
Ik had al eens gelezen dat de 2004 serie nog geen carbheaters had, maar nooit geweten dat ktm setjes aanbood om deze alsnog achteraf in te bouwen. Zijn nog steeds te krijgen overigens zag ik https://ktmtwins.com/products/ktm-950-adventure-carburetor-de-icing-kit Deze wordt dus afgesplitst van de standaard acc2 stekkers (waardoor er nog steeds een vrije acc2 aansluiting beschikbaar blijft) en heeft verder niks met acc1 van doen. De (standaard) acc1 aansluiting heb ik inmiddels ook gevonden, deze zat vakkundig met tiewraps in de kabelboom verstopt.
Deze carbheat mod verklaart waarschijnlijk ook dat ik een 10amp zekering in mijn acc2 heb zitten ipv standaard 5A?
Overigens staat mijn 950 altijd lekker verwarmd binnen, dus betwijfel of de sensor/carbheater ooit uitgetest gaat worden.
_________________ Groet
Leo
=========
950 ADV S GO!! |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Zo, 7 Mrt. 2021, 14:48 Onderwerp: |
|
|
is destijds al uitvoerig besproken en getest,
de1 had nergens last van, de ander heel erg (waar onder ik).
met een paar graden boven nul en dampig weer kun je het al hebben.
conclusie was wel dat het setje verwarming van ktm geen fluit hielp.
wel de oplossing die ik inmiddels op 3 lc888 heb toegepast,
namelijk snorkel dicht, en de motor warme lucht vanachter de radiator
heb laten inademen( rij ik nu nog mee.)
In deze topic staat de oplossing
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=44&postdays=0&postorder=asc&highlight=carburateur+verwarming&start=0
(als je ff tijd hebt (heel veel pagina's )
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
mr leo
Geregistreerd op: 2-8-2020 Berichten: 106
|
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1486 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 8 Mrt. 2021, 12:22 Onderwerp: |
|
|
Tijdens winterritten heb ik nog nooit last gehad van bevroren carbs. Bij mijn Ducati 900SS was dat wel even anders.
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Ma, 8 Mrt. 2021, 12:56 Onderwerp: |
|
|
Heating is niet nodig: als de carbs bevroren zijn is het gewoon te koud om te rijden
Met mijn 2003 model nog nooit last van gehad gelukkig, maar bij de 2-4 graden stop ik dan ook met rijden
_________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1486 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 8 Mrt. 2021, 14:18 Onderwerp: |
|
|
Jos van Vliet schreef: | Heating is niet nodig: als de carbs bevroren zijn is het gewoon te koud om te rijden |
Lol, in een carb wordt het wel een pak kouder hoor, door de combi van Venturi-effect en de verdamping van de brandstof.
Maar 't is waar: bij die temperaturen is het minder leuk om te rijden.
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Ma, 8 Mrt. 2021, 15:35 Onderwerp: |
|
|
Jos van Vliet schreef: | Heating is niet nodig: als de carbs bevroren zijn is het gewoon te koud om te rijden
Met mijn 2003 model nog nooit last van gehad gelukkig, maar bij de 2-4 graden stop ik dan ook met rijden |
ook bij temperaturen een stuk hoger als 2-4 graden kunnen de schuiven bevriezen hoor...
de carburateurs zitten in hun eigen "windtunnel", namelijk de filterbak.
dus de lucht die ze zelf aanzuigen giert eerst langs de carburateurs voordat het
het filter ingaat, zodoende worden ze steenkoud.
(voorbeeld ijs afzetting op een vliegtuig vleugel).
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 8 Mrt. 2021, 16:48 Onderwerp: |
|
|
zie die lange en eleverende oude draad...
de 950 heeft er al last van vanaf 10 graden.. vochtig weer. Dus juist bij +8 graden en mist oid.
onder de 0 graden niet meer eigenlijk: dan is de lucht droog genoeg.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|