lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

acc1 en acc2 aansluitingen gewijzigd - wat is dit?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mr leo



Geregistreerd op: 2-8-2020
Berichten: 106

BerichtGeplaatst: Za, 6 Mrt. 2021, 18:47    Onderwerp: acc1 en acc2 aansluitingen gewijzigd - wat is dit? Reageer met quote

Vandaag de bedrading achter de koplamp eens onder de loep genomen omdat ik wat accessoires wilde aansluiten. Zo te zien heeft een vorige eigenaar eea aangepast (zie foto1).
De acc2 lijkt me nog aardig origineel (spade connectors en geschakeld op contact, bruine en rood/zwarte draad) .
De acc1 is verdwenen cq aangepast maar ik kan er geen kaas van maken. Volgens mijn multimeter staat ie ook geschakeld op het contact, dus geen permanente 12V. Er zit een mij onbekend zwart dingetje aangesloten (zie foto 2 en 3) via 2 polig stekkertje. Wie kan me vertellen wat dat zwarte dingetje is?



3.jpg
 Beschrijving:
foto3
 Bestandsgrootte:  186.98 KB
 Weergegeven:  176 keer

3.jpg



2.jpg
 Beschrijving:
foto2
 Bestandsgrootte:  226.34 KB
 Weergegeven:  173 keer

2.jpg



1.jpg
 Beschrijving:
foto1
 Bestandsgrootte:  282.93 KB
 Weergegeven:  185 keer

1.jpg



_________________
Groet
Leo

=========
950 ADV S GO!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 6 Mrt. 2021, 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zwarte dingetje is de voeler van de carburateur verwarming,
als die koud genoeg wordt, dan schakelt de verwarming dus in.
helpt overigens geen zak tegen bevroren carburateurs.
de 03 modellen hadden dat niet,
de 04 modellen waren voorbereid,(schroefdraad in de behuizing)
en daarna zat het er standaard op (totdat die injectiemodellen kwamen)
als die carb verw dus direct geschakeld zou staan dan trekt die je accu
mooi leeg als je motor in de vrieskou staat geparkeerd grin

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr leo



Geregistreerd op: 2-8-2020
Berichten: 106

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Mrt. 2021, 14:29    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je Daan, daar was ik zelf niet opgekomen (carbs nog niet eruit gehad) maar nu begrijp ik eea beter.

Ik had al eens gelezen dat de 2004 serie nog geen carbheaters had, maar nooit geweten dat ktm setjes aanbood om deze alsnog achteraf in te bouwen. Zijn nog steeds te krijgen overigens zag ik https://ktmtwins.com/products/ktm-950-adventure-carburetor-de-icing-kit Deze wordt dus afgesplitst van de standaard acc2 stekkers (waardoor er nog steeds een vrije acc2 aansluiting beschikbaar blijft) en heeft verder niks met acc1 van doen. De (standaard) acc1 aansluiting heb ik inmiddels ook gevonden, deze zat vakkundig met tiewraps in de kabelboom verstopt.

Deze carbheat mod verklaart waarschijnlijk ook dat ik een 10amp zekering in mijn acc2 heb zitten ipv standaard 5A?

Overigens staat mijn 950 altijd lekker verwarmd binnen, dus betwijfel of de sensor/carbheater ooit uitgetest gaat worden.

_________________
Groet
Leo

=========
950 ADV S GO!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Mrt. 2021, 14:48    Onderwerp: Reageer met quote

is destijds al uitvoerig besproken en getest,
de1 had nergens last van, de ander heel erg (waar onder ik).
met een paar graden boven nul en dampig weer kun je het al hebben.
conclusie was wel dat het setje verwarming van ktm geen fluit hielp.
wel de oplossing die ik inmiddels op 3 lc888 heb toegepast,
namelijk snorkel dicht, en de motor warme lucht vanachter de radiator
heb laten inademen( rij ik nu nog mee.)

In deze topic staat de oplossing

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=44&postdays=0&postorder=asc&highlight=carburateur+verwarming&start=0

(als je ff tijd hebt (heel veel pagina's grin3 )

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr leo



Geregistreerd op: 2-8-2020
Berichten: 106

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Mrt. 2021, 15:37    Onderwerp: Reageer met quote

In deze topic staat de oplossing
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=44&postdays=0&postorder=asc&highlight=carburateur+verwarming&start=0
(als je ff tijd hebt (heel veel pagina's)


Net even (nou ja even...) doorgelezen. Mooie oplossing, maar eerst afwachten of ik echt last heb van bevriezen. Heb dit najaar/winter te weinig gereden om dat te ervaren.

_________________
Groet
Leo

=========
950 ADV S GO!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Mrt. 2021, 12:22    Onderwerp: Reageer met quote

Tijdens winterritten heb ik nog nooit last gehad van bevroren carbs. Bij mijn Ducati 900SS was dat wel even anders. grin3
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Mrt. 2021, 12:56    Onderwerp: Reageer met quote

Heating is niet nodig: als de carbs bevroren zijn is het gewoon te koud om te rijden 2thumbsup
Met mijn 2003 model nog nooit last van gehad gelukkig, maar bij de 2-4 graden stop ik dan ook met rijden

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Mrt. 2021, 14:18    Onderwerp: Reageer met quote

Jos van Vliet schreef:
Heating is niet nodig: als de carbs bevroren zijn is het gewoon te koud om te rijden 2thumbsup

Lol, in een carb wordt het wel een pak kouder hoor, door de combi van Venturi-effect en de verdamping van de brandstof. wink3
Maar 't is waar: bij die temperaturen is het minder leuk om te rijden. thumbsup

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Mrt. 2021, 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

Jos van Vliet schreef:
Heating is niet nodig: als de carbs bevroren zijn is het gewoon te koud om te rijden 2thumbsup
Met mijn 2003 model nog nooit last van gehad gelukkig, maar bij de 2-4 graden stop ik dan ook met rijden


ook bij temperaturen een stuk hoger als 2-4 graden kunnen de schuiven bevriezen hoor...
de carburateurs zitten in hun eigen "windtunnel", namelijk de filterbak.
dus de lucht die ze zelf aanzuigen giert eerst langs de carburateurs voordat het
het filter ingaat, zodoende worden ze steenkoud.
(voorbeeld ijs afzetting op een vliegtuig vleugel).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Mrt. 2021, 16:48    Onderwerp: Reageer met quote

zie die lange en eleverende oude draad...

de 950 heeft er al last van vanaf 10 graden.. vochtig weer. Dus juist bij +8 graden en mist oid.

onder de 0 graden niet meer eigenlijk: dan is de lucht droog genoeg.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif