Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Noppy
Geregistreerd op: 5-9-2005 Berichten: 8 Woonplaats: Nieuwegein
|
Geplaatst: Zo, 29 Okt. 2006, 11:48 Onderwerp: T.k.a. Teraflex II 18"nieuw |
|
|
Hoi,
Ik heb een leuke LC8-band te verkopen: hagelnieuwe Teraflex II, geschikt voor zand, stenen en vette modder.
Deze band loopt het best op 0.7 bar. Bij 0.0 bar, lek dus, loopt hij niet van de velg, ook met aftermarket velgen, dus kan je met 50 km/u naar huis/garage rijden.
109 Euro af te halen te Nieuwegein. Wordt niet verstuurd.
Voor achtergrondinformatie: http://www.mh-racemaster.be/pdf/teraflex.pdf
Groeten,
Noppy |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Zo, 29 Okt. 2006, 21:38 Onderwerp: |
|
|
Is deze band een goed slijtvast? Oftewel door mij te gebruiken in kasachstan/kirchisie en mongolie? Dat is minimaal zo'n 6000 km.
Ad |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 30 Okt. 2006, 11:47 Onderwerp: |
|
|
Hoe smeriger de bagger hoe beter voor deze band, slijten doet hij rap tot de noppen half hoog zijn, dan is het bijzonder moeilijk er nog iets bij te slijten
Je moet hem ook de bocht om trappen zo vierkant als de band is na een paar 1000 km....
Maar Ja, Ik denk dat ie het makkelijk haalt. na 4500km had ik nog best wat over op die terra, waarvan 500 op de KTM950. De rest op een 620 in Marokko.
Maar ook een mt21 kan het halen als je er zuinig mee doet. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 30 Okt. 2006, 19:13 Onderwerp: |
|
|
tja.. tis maar net hoe je rijdt:
2 dagen, 1000km bij de tuareg rally en de band was ook zo goed als op... maarja, dat zou iedere band zijn _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Za, 11 Nov. 2006, 20:15 Onderwerp: |
|
|
Dr Bean, als hij er goed af te halen is igv een lekke band dan neem ik hem.
Ad |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 11 Nov. 2006, 22:55 Onderwerp: |
|
|
op de originele velg? of Excel? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Zo, 12 Nov. 2006, 15:52 Onderwerp: |
|
|
De orginele, ik weet dat die hiel verschrikkelijk groot is. Dus wat denk je, is het te doen igv een lekke band?
Ad |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 12 Nov. 2006, 19:07 Onderwerp: |
|
|
probleem met de originele velg is dat ie zo'n extra rand heeft, zodat de band er niet afloopt als ie lek raakt.
Das fijn, maar niet bij het afleggen.
Ik denk dat je heel veel moeite gaat hebben hem van de velg los te krijgen. In je eentje zonder apparaatje is dat zowieso al erg lastig.
Je moet de band namelijk onder de zijstandaard drukken... maarja, als er geen wiel in de motor zit wordt dat allemaal war tricky!
Het makkelijkste gaat het als er een BMW GS rijden in de buurt is: Met een zware BMW, en meestal ook nog een zware rijder: 300kg op de zijstandaard op de kant van de band, en hij is zo los!
Ik wil je om te oefenen wel een slaten zien hoe het moet...
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Zo, 12 Nov. 2006, 20:56 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp het . gelukkig heb ik twee medereizigers bij me waarvan een op een bmw 650 gs. Zo met zijn drieen moet het lukken lijkt me.
Ad |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 13 Nov. 2006, 18:55 Onderwerp: |
|
|
valt tegen denk ik! probeer het thuis eerst eens!!
Redelijk alternatief, wat ik eerder ook had toegepast: Slijp de extra rand uit de velg. Hiermee is het afleggen veel makkelijker.
Je kan dan niet meer heel ver rijden doorrijden met een lege band, maar dat wil je toch niet, want dan rij je de band alsnog stuk: Gewoon lekker plakken onderweg.
Oja: Koop 4 mm michelin/continental Ultra-HD binnenbanden => nooit meer lek! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Ma, 13 Nov. 2006, 20:40 Onderwerp: |
|
|
Heb je een adres of kun je de manier beschrijven om de rand eruit te slijpen? Moet dat op een soort draaibank of met een bovenfrais of gewoon met een haakse slijper?
Ad |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 13 Nov. 2006, 20:43 Onderwerp: |
|
|
op de draaibank is natuurlijk wel netjes... een metaalbewerkingsbedrijf kan dat wel (als ze een bank met een kop zonder bed hebben, of een hele grote waar een wiel op past)
Ik heb het 'gewoon' voorzichtig met de powervijl en een paar grove schuurbandjes gedaan.
met de flex gaat het ook vast wel... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 15 Nov. 2006, 17:07 Onderwerp: |
|
|
Bovenfreesje op de juiste diepte instellen en over de velg rand laten glijden _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 15 Nov. 2006, 19:17 Onderwerp: |
|
|
kan ook waarschijnlijk goed.
Heb je trouwens al eens gekeken naar een Dunlop D908-RR
de RR van Rally-raid! -> dit lijkt me een band voor grip EN slijtvastheid compromisse. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
erwindob
Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Wo, 15 Nov. 2006, 20:14 Onderwerp: |
|
|
Volgens Dunlop zelf past ie zelfs zo'n beetje optimaal op de originele velgbreedte. Ook bizar voor een offroad band. |
|
Naar boven |
|
|
|