lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Prijzen in Duitsland

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pepdeze



Geregistreerd op: 26-1-2005
Berichten: 164
Woonplaats: ijsselstein

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Feb. 2005, 16:26    Onderwerp: Prijzen in Duitsland Reageer met quote

Ik zat ff op www.mobile.de te kijken en toen viel mij op dat er een hele zwerm 950 s én op stond in de Go!!!!!!!! uitvoering van zo'n jaar oud zo rond de 10.000 euro en 1 zelfs net onder de 9000 euro.
Als ik daar de BPM ga bij rekenen kom ik toch nog steeds niet uit bij de NL prijzen. Zijn er meer die een 950 uit Duitsland gehaald hebben of zie ik iets over het hoofd.

Jeroen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Feb. 2005, 19:10    Onderwerp: Re: Prijzen in Duitsland Reageer met quote

pepdeze schreef:
Ik zat ff op www.mobile.de te kijken en toen viel mij op dat er een hele zwerm 950 s én op stond in de Go!!!!!!!! uitvoering van zo'n jaar oud zo rond de 10.000 euro en 1 zelfs net onder de 9000 euro.
Als ik daar de BPM ga bij rekenen kom ik toch nog steeds niet uit bij de NL prijzen. Zijn er meer die een 950 uit Duitsland gehaald hebben of zie ik iets over het hoofd.

Jeroen.


probleem met import uit D. is, dat een showroommodel geen 'erstzulassung' heeft (dus niet geregistreerd is). Daarmee blijft ie voor de nederlandse douane NIEUW, ook al is ie 1 jaar oud en heeft ie 1500km.

dan moet je dus (zie prijs thread) volle pond BPM betalen EN nederlandse BTW betalen (over aanschafprijs + BPM). Duitse (16%) btw kan je dan terugvragen (dus efefctief betaal je 3% bij over de aanschaf, over de bpm betaal je wel de volle 19% btw) +keuringskosten +kenteken.
Je betaald dus zo'n 2500 euro extra.

OK.. dan heb je dus een 2004S voor 12500. das goedkoper dan hier, maar dan wordt garantie e.d. vervelend (eigenlijk zou dat niet mogen, maar je weet hoe dat gaat; en krijg je nog de volle 2 jaar garantie? waarschijnlijk niet!).
Dan moet je hem nog halen etcetc.

Bij wat rondvraag blijkt kna je hier in nl misschien ook wel een flinke korting voor een 2004S krijgen, de prijs is niet zo vast kan ik je zeggen.

Kortom: JA je bent goedkoper uit, maar al met al misschien 1000 euro, en de vraag is of dat alle moeite loont. Ik had inaug bijna een 2003 uit duitsland gekocht, maar uiteindelijk scheelde het te weinig, was het veel werk geweest en moest ik 2 maanden op de keuring wachten (en dat wil je in augustus met mooi weer niet), DUS heb ik het niet gedaan en hier voor aantrekeklijke prijs een nieuwe gekocht (ook wel een lekker gevoel).

succes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
pepdeze



Geregistreerd op: 26-1-2005
Berichten: 164
Woonplaats: ijsselstein

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Feb. 2005, 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

He Bean,

Wat je schrijft dat klopt.Echter diegene die ik heb zien staan heeft een
EZ(erst zulassung)03/04. prijs 8950 euro incl 16% mwst.
Volgens mij is het dan een kwestie an invoeren en de rest BPM afdragen.
(Buiten keuring en SVO perikelen om natuurlijk)

Groet, Jeroen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Feb. 2005, 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

pepdeze schreef:
He Bean,
Wat je schrijft dat klopt.Echter diegene die ik heb zien staan heeft een
EZ(erst zulassung)03/04. prijs 8950 euro incl 16% mwst.
Volgens mij is het dan een kwestie an invoeren en de rest BPM afdragen.
(Buiten keuring en SVO perikelen om natuurlijk)
Groet, Jeroen.


idd, dan is het ook een gebruikte.
Nu importeren, en voor de keurig aanmelden in maart (na erstzulassungsdatum) => 1 jaar oud, dan 37% minder bpm.

verder moet ie dan >6000km gelopen hebben, anders moet je alsnog BTW betalen. De RDW zegt zelf al als tip: NIET de teller vooruit draaien.
(teller lenen staat niets over in).
garantie is dan natuurlijk wel maar 1 jaar.

ps.: hier vind je ook veel info:
http://www.vwe.nl/import
grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Feb. 2005, 21:35    Onderwerp: Reageer met quote

ik hab onder koop en verkoop al een lijstje gemaakt, met motorverkoopsites.

Ik zal binnenkort eens aan de lc8website beginnen, daar komt dan gewoon een links-pagina met al dit soort dingen erop.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
pepdeze



Geregistreerd op: 26-1-2005
Berichten: 164
Woonplaats: ijsselstein

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Feb. 2005, 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ah, kijk...

Goeie tip van die 6000 km. Inderdaad een tellertje lenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 3 Feb. 2005, 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

pepdeze schreef:
Ah, kijk...

Goeie tip van die 6000 km. Inderdaad een tellertje lenen.


nog 2 tips voor de keuring:

- Zorg dat je het CVO document hebt (kan de handelaar in Duitsland gewoon gratis opvragen bij ktm duitsland)
- Zorg dat je met een netjes gepoetste motor komt, waar liefst alles origineel aan is (anders even origineel monteren).

PS.: Over accessoires MOET je ook bpm en btw betalen! dus.. eraf! en vergeet niet dat een Akra uitlaat ook een accessoire is (en ja.. eraf Smile ), maar wel effe weer de originele montere he smiley2

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif