lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Pressure pump house vervangen adventure s 2003

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
LLaight



Geregistreerd op: 15-5-2020
Berichten: 30
Woonplaats: Roosendaal

BerichtGeplaatst: Za, 29 Aug. 2020, 14:31    Onderwerp: Pressure pump house vervangen adventure s 2003 Reageer met quote

Hallootjes sinds enige tijd eigenaar van een mooie 950s uit 2003 en inmiddels de km stand aardig opgekrikt. Vandaar besloten om de bekende pijnpunten aan te pakken te beginnen met de rammelende nokkenaskettingen. Vloeistoffen/filters mochten ook vervangen worden dus besloten gelijk het pomphuisje met t veertje mee te pakken.

Om t kort te houden: Operatie geslaagd patiënt overleden....

Tijdens het terug in elkaar bouwen na het vervangen van het oliepomphuisje zag ik op de brug nog een centreerpen liggen. Even zoeken en ik zag waar deze vandaan kwam; uit de achterzijde van het koppelingshuis waar het tandwiel van de oliepomp dmv 3 pennen vast zit ontbrak er 1 ( of iig een gedeelte) zoals op de foto’s te zien.

Na wat gedoe met een drijvertje en een hamer en daarna zelfs een hydraulische pers helaas geen resultaat dus hup op de vonkbank (heb het geluk van een handige vader gecombineerd met toegang tot een goed gevulde werkplaats)

Met succes want de pen is er uit. Helaas is bij het vonken het asgat van het koppelingshuis beschadigd geraakt en ben ik alsnog genoodzaakt een andere te kopen, dus bij deze; heeft er iemand een in de aanbieding om mijn Katie over de 100.000 heen te helpen? Zal het oproepje ook nog even in het koop/verkoop plaatsen

Groetjes,

Leon



E609BB11-6D18-4C1F-8167-80E2F4E828B5.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  29.96 KB
 Weergegeven:  5290 keer

E609BB11-6D18-4C1F-8167-80E2F4E828B5.jpeg



64911F37-794D-49BE-BC72-244C8A130AF5.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  76.09 KB
 Weergegeven:  5290 keer

64911F37-794D-49BE-BC72-244C8A130AF5.jpeg



_________________
Gas is alles
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Aug. 2020, 7:43    Onderwerp: Reageer met quote

vreemd dat ie er 'zomaar'uitgekomen is (want wanneer gemonteerd zit dat volgens mij opgesloten... en vervolgens nooit meer in wil ?
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
LLaight



Geregistreerd op: 15-5-2020
Berichten: 30
Woonplaats: Roosendaal

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Aug. 2020, 8:47    Onderwerp: Reageer met quote

Dat was meer het stukje geluk bij een ongeluk.

Omdat ik besloten heb het complete pomphuisje te vervangen moest de korf er af en bij het terug monteren zag ik pas dat er een stukje paspen op de brug bleef liggen..de andere helft zat nog in het huis.

Inmiddels e.e.a. goed bekeken nadat we de paspen eruit gevonkt hebben en besloten een laatste reparatiepoging doe d.m.v. opnieuw oplassen en afdraaien van de binnenkern. Beschadiging is minimaal genoeg dat het naaldlager nog vrij loopt dus het is puur het aanlegvlak van het huis op de stopdisk.

Nieuwe paspen is inmiddels al gedraaid en gaan we er dan in persen/lijmen aangezien deze toch opgesloten zit tussen het huis en de stopdisk

Mocht dit allemaal niet lukken dan heb ik gelukkig al contact met Steven kunnen krijgen voor een vervangend exemplaar inclusief wat gratis tips om de staat van de huidige korf te controleren smiley2

_________________
Gas is alles
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MarkMeisner



Geregistreerd op: 6-8-2019
Berichten: 68
Woonplaats: Eerbeek

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Okt. 2020, 14:41    Onderwerp: Reageer met quote

Heel het verhaal is bijzonder, maar het meest bijzondere is wel de 'vonkbank'. Wat is dat? idea2 laugh3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Okt. 2020, 15:24    Onderwerp: Reageer met quote

een methode om electro-thermisch metaal te bewerken. kan je zeg maar gaten frezen op plaatsen waar geen bijteltje kan komen.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
LLaight



Geregistreerd op: 15-5-2020
Berichten: 30
Woonplaats: Roosendaal

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Okt. 2020, 16:14    Onderwerp: Reageer met quote

Daarnaast ook geschikt om materiaal mee te verspanen wat net zo hard (of harder) is dan de gemiddelde boor/beitel.

Inmiddels trouwens al weer een aantal maanden onderweg met een vervangend huis, als het straks echt flink kouder wordt de carbs eens onder handen nemen.

_________________
Gas is alles
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif