Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
klokker
Geregistreerd op: 16-3-2010 Berichten: 25
|
Geplaatst: Ma, 24 Aug. 2020, 14:49 Onderwerp: 950 sm start alleen met ingetrokken koppeling |
|
|
Ik kan me 950 sm alleen starten met ingetrokken koppeling handel, ook het groene vrij lampje brand niet meer, wie weet wat er mis is ? |
|
Naar boven |
|
|
WickedWilly
Geregistreerd op: 11-3-2011 Berichten: 62 Woonplaats: Roosendaal
|
Geplaatst: Ma, 24 Aug. 2020, 17:01 Onderwerp: |
|
|
Als je motor werkelijk in neutraal staat, en de neutraal brand niet, is er goede kans dat het neutralcontact niet meer goed is. Kan ook in de connector zitten. De neutraalschakelaar zit vlak naast de ingaande schakelas. Even de kap over het voortandwiel weghalen en je ziet hem zo zitten. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 24 Aug. 2020, 21:12 Onderwerp: |
|
|
koppelingsschakelaar overruled alle andere interlocks... dus dan blijft je zij-standaard- of je versnellingssensor-interlock hangen _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
klokker
Geregistreerd op: 16-3-2010 Berichten: 25
|
Geplaatst: Di, 25 Aug. 2020, 14:07 Onderwerp: |
|
|
Ik heb hem gevonden maar kan niet op internet vinden om die te vervangen, geen foto's of filmpjes |
|
Naar boven |
|
|
WickedWilly
Geregistreerd op: 11-3-2011 Berichten: 62 Woonplaats: Roosendaal
|
Geplaatst: Di, 25 Aug. 2020, 17:09 Onderwerp: |
|
|
De sensor zit met 2 boutjes vast. Op de sensor zit ook een O-ring. Zodra je de sensor los haalt kan er olie lekken. Kun je voorkomen door de motor wat naar rechts over te laten hellen. Dacht dat het op de middenbok ook kan.
Schroef de 2 boutjes los, haal de sensor er uit. Stekertje eraf. Nieuwe met geoliede O-ring er weer in. Boutjes er in en vast draaien (niet te vast, heeft niet veel nodig). Stekkertje aansluiten. Simpeler kan het niet. |
|
Naar boven |
|
|
klokker
Geregistreerd op: 16-3-2010 Berichten: 25
|
Geplaatst: Di, 25 Aug. 2020, 18:11 Onderwerp: |
|
|
WickedWilly schreef: | De sensor zit met 2 boutjes vast. Op de sensor zit ook een O-ring. Zodra je de sensor los haalt kan er olie lekken. Kun je voorkomen door de motor wat naar rechts over te laten hellen. Dacht dat het op de middenbok ook kan.
Schroef de 2 boutjes los, haal de sensor er uit. Stekertje eraf. Nieuwe met geoliede O-ring er weer in. Boutjes er in en vast draaien (niet te vast, heeft niet veel nodig). Stekkertje aansluiten. Simpeler kan het niet. |
Ok, dat is me inderdaad gelukt. Echter heb ik geen nieuwe sensor nog, misschien iemand op dit forum ? |
|
Naar boven |
|
|
WickedWilly
Geregistreerd op: 11-3-2011 Berichten: 62 Woonplaats: Roosendaal
|
Geplaatst: Di, 25 Aug. 2020, 19:13 Onderwerp: |
|
|
Indien nieuwe onderdeelnummer 60011023100 voor de sensor, 0770275025 voor de O-ring. Nieuwe is wel prijzig.
Indien je overweg kan met een multimeter, kun je de oude even doormeten. Misschien is alleen het contactvlak vervuild. Schoonpoetsen, terugplaatsen en testen. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 26 Aug. 2020, 7:13 Onderwerp: |
|
|
Meestal gewoon vies of het contact bolletje scheef/verdraait er achter. Wel altijd een nieuwe o ring pakken en niet te hard aandraaien, dan is die NL. Wel stuk. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
|