Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
LC88
Geregistreerd op: 21-6-2020 Berichten: 18 Woonplaats: Saint Bazile
|
Geplaatst: Vr, 14 Aug. 2020, 16:53 Onderwerp: Gezocht onderste gedeelte luchtfilterhuis 950 |
|
|
Beste,
Ik ben opzoek naar het onderste gedeelte van het luchtfilterhuis voor mijn 950 adventure s 2003. De vorige eigenaar heeft er een heleboel grote gaten in geboord en nu wordt het erg smerig in de bak en het snorkeltje heeft ook geen functie meer.
Onderdeel nummer: 60006001000
Het onderdeel is niet meer nieuw te krijgen.
Met vriendelijke groet,
Herman
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Vr, 14 Aug. 2020, 19:12 Onderwerp: |
|
|
mmm, volgens de partfinder van mulders motoren gewoon leverbaar,
maar zitten die grote gaten toevallig net achter de radiateur ?
zitten daar niet voor niets, de motor ademt dan warmere lucht in,
en zo voorkom je bevroren carburateurs, destijds een groot probleem.
ik rij zo al jaren rond met diverse LC888, snorkel weg en blindplaatje
op het gat.
dat het daarbinnen vies wordt is toch niet zo'n drama?
carburateurs die zo in de buitenlucht zitten worden ook vies.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Vr, 14 Aug. 2020, 21:06 Onderwerp: |
|
|
inderdaad, ik heb er een soort badstop op gemaakt zodat ik in de zomer bij offroad en op reis gewoon doorwadingen kon doen.
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=44&postdays=0&postorder=asc&start=105
Maar ik heb er nog een liggen, wat is hij je waard, heb geen idee zelf.
Ad
_________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Za, 15 Aug. 2020, 8:13 Onderwerp: |
|
|
Als je hardcore offroad doet dan is de aanzuig van onderaf inderdaad
geen goed idee, maar ben je geen fanatiek offroader dan kun je
de modificatie het hele jaar door gewoon zo laten, (zoals ik)
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
|
Naar boven |
|
|
LC88
Geregistreerd op: 21-6-2020 Berichten: 18 Woonplaats: Saint Bazile
|
Geplaatst: Zo, 16 Aug. 2020, 19:34 Onderwerp: |
|
|
Daar heb ik de box ook bestelt maar te horen gekregen dat die niet meer leverbaar is.
Ik heb al heel wat rond gebeld maar niet meer te leveren. Onderste gedeelte wordt niet meer gemaakt door ktm.
|
|
Naar boven |
|
|
LC88
Geregistreerd op: 21-6-2020 Berichten: 18 Woonplaats: Saint Bazile
|
Geplaatst: Zo, 16 Aug. 2020, 19:34 Onderwerp: |
|
|
Daar heb ik de box ook bestelt maar te horen gekregen dat die niet meer leverbaar is.
Ik heb al heel wat rond gebeld maar niet meer te leveren. Onderste gedeelte wordt niet meer gemaakt door ktm.
|
|
Naar boven |
|
|
LC88
Geregistreerd op: 21-6-2020 Berichten: 18 Woonplaats: Saint Bazile
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Zo, 16 Aug. 2020, 20:37 Onderwerp: |
|
|
Poeh, da's wel heel extreem ja, meer gat als box..
zal ook wel een bak herrie maken zo, ik heb in de voorkant
(net achter de radiateur een ovaal gat van 8 bij 4 cm,
en bij de achterste carb nog een iets kleiner gat,
(snorkel weg en afgeblind), waardoor het daschboard kastje
lekker diep is nu
probeer anders een gebruikte onderbak te scoren,
(wordt een paar berichten terug aangeboden), en maak
de boel weer origineel.
sommige rijders hebben last van bevroren carb's ,
anderen weer niet, afhankelijk van gebruik en rijstijl,
krijg je last dan weet je hoe je het op moet lossen.
ik heb nog een complete box hier reserve liggen, maar die hou
ik zelf, sorry
Anderzijds, als je de herrie geen probleem vind, lekker laten zo alstie goed loopt, het racing luchtfilter van bv rottweiler is niet veel anders..
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 541
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 16 Aug. 2020, 21:23 Onderwerp: |
|
|
Overigens (terzijde).. is meermalig bewezen, dat grote gaten in de luchtbox (voor het filter), GEEN verbetering in motor vermogen geeft (+/- 4 pk MINDER...) . De box, de snorkel, en het filter zijn door KTM netjes op elkaar afgestemd.
Alleen als je een high-flow filter monteert, en de afstelling bijsteld kun je uiteindelijk wel meer vermogen krijgen.. maar ik betwijfel dan nog of gaten in de lucht-box helpen.
De gaten waar Daan het over heeft, aan de voorkant, direct acther de radiator, helpen wel om bij lage temperaturen het bevriezen te voorkomen (veel beter dan de heatertjes, die er vanaf 2004 op zitten)
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Zo, 16 Aug. 2020, 21:48 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Overigens (terzijde).. is meermalig bewezen, dat grote gaten in de luchtbox (voor het filter), GEEN verbetering in motor vermogen geeft (+/- 4 pk MINDER...) . De box, de snorkel, en het filter zijn door KTM netjes op elkaar afgestemd.
Alleen als je een high-flow filter monteert, en de afstelling bijsteld kun je uiteindelijk wel meer vermogen krijgen.. maar ik betwijfel dan nog of gaten in de lucht-box helpen.
De gaten waar Daan het over heeft, aan de voorkant, direct acther de radiator, helpen wel om bij lage temperaturen het bevriezen te voorkomen (veel beter dan de heatertjes, die er vanaf 2004 op zitten) |
Tja, en toch....
ik had altijd rond de 4000rpm in 3of 4 zo'n welles/nietes gevoel, 'deinerig/stoterig gedrag, en dat was verdwenen nadat ik bij de achterste
carburateur nog een gat er bij had gemaakt
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 16 Aug. 2020, 22:01 Onderwerp: |
|
|
Tja Daan..
ten eerste.. is dat een gevoel en niet erg wetenschappelijk zeg maar...
en
Ik zei ook niks over bijv het midden bereik... Maar: het kost je topvermogen.
Ik heb overigens sterke twijfels over het verschijnsel wat je beschrijft:
Dat klinkt alsof het mengsel een beetje aan de arme kant was (zoals ie rijdt met nieuwe originele naalden in de originele stand. En het is logisch omdat de mileu meting gedaan wordt bij 1/2 max RPM.. en dus de motor daar afgeknepen staat...
Maar: het is onwaarschijnlijk dat het mengsel bij 4000 rpm rijker zou worden als je een gat in de box maakt. Eerder armer (meer lucht).
Na 50k ben je dat hikkerige effect zowieso wel kwijt.. omdat de naalden dan een honderste meer afgesleten zijn en das net genoeg.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
LC88
Geregistreerd op: 21-6-2020 Berichten: 18 Woonplaats: Saint Bazile
|
Geplaatst: Ma, 17 Aug. 2020, 8:40 Onderwerp: |
|
|
Inmiddels met ATAK afgesproken dat ik zijn luchtfilterhuis overneem en dat voor een heel aardige prijs. Dus het is geregeld. Kan ik weer met een gerust hart door de bagger crossen.
Ik heb zelfs nog naar twee bedrijven in de VS gebeld omdat ik dacht dat ze daar een grote voorraad hebben maar daar was het luchtfilterhuis ook niet meer leverbaar. Vreemd genoeg geven de meeste websites het niet aan.
|
|
Naar boven |
|
|
|