lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Hoofdkoppelings cilinder lekkage
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Sep. 2020, 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Dat klinkt als een belleville veer die ingesleten is hoor..
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Sep. 2020, 19:53    Onderwerp: Reageer met quote

toen ik hem uit elkaar haalde zaten er 2 in, op elkaar, weer doen?
_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Sep. 2020, 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

Dat happerig aangrijpen/trillen bij het wegrijden komt door de koppelings-drukversterker (dat ding in het midden van de koppeling).

Die drukt de koppeling strakker aan naarmate de de sleepkracht groter wordt, alleen dat systeem wil wel wat oscilleren.

Het zou idd wel kunnen helpen als er een strakkere (lees dubbele) belleville veer in zit, want die is juist bedoelt om het omgekeerde te doen, en het slippen een beetje gecontroleerd te laten gaan.

het schijnt ook veel af te hangen van de oliesproeier die je hebt. (maar goed, dat heb je niet veranderd). maar het kan goed zijn dat door de sunnere oliestang de oliedoorloop naar het midden van de koppeling nu wat anders geworden is natuurlijk.

ps.: als je gewoon hard de koopeling loslaat en bok gasgeeft heb je er geen last van... dan doet de achterband het werk van de koppeling smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Di, 22 Sep. 2020, 16:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk @dr bean, dat er toch onbalans iod is want ik verlies weer druk op de handel.
vannavond maar weer los halen en kijken of de slave wel goed is en een extra belleville ring erop en anders de koppelingsgroep maar eruit en omruilen met die van mijn oude blok.
Gekl...t
Kom net thuis, levensgevaarlijk, ik ben na 50 meter alle druk kwijt.
Ik weet het niet meer, heb er ook even geen zin meer in, kijk in het weekend wel en anders is het einde verhaal.

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Sep. 2020, 20:31    Onderwerp: Reageer met quote

Snap er niets meer van.
Toen ik de slave loshaalde en indrukte kwam er een grote luchtbel uit.
Vervolgens de hendel onder druk gezet en de slave tussen een baco, geen drukverlies of lekkage.
Koppeling los en moer eraf en de korf van de oude erop gezet.
Toch weer niet zoveel druk en vroeg aangrijppunt als de proef met de baco.
Het enige wat ik fout zag was dat de stipjes van de anti-hop niet goed stonden.
Ik denk dat ik ermee stop en als ik verhuisd ben in begin 2021 een andere ga aanschaffen.
Hij is zijn geld waard geweest en heb gigantische mooie reizen gemaakt sinds 2006 en wil ook geen andere dan weer een 950.
Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Sep. 2020, 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

Als je ‘m ooit verkoopt heb ik misschien wel interesse wink.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Okt. 2020, 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

Gesproken met Steven en die opperde dat als de drukstang keerring niet goed afdicht de olie erlangs wordt geduwd door de overdruk in het blok en op die manier de slave terug duwt. Heb de keering al in huis en ga hem dit weekend erin zetten.
Het zou wat zijn; heb je voor meer dan €400 aan nieuwe spullen en dan blijkt het iets van €4 te zijn rolleyes

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Okt. 2020, 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Oorzaak daar van kan ik niet direct zeggen.. maar zou kunnen zijn:
- er komt oliedruk van de kant van de stift af (ik weet niet in hoeverre dat opgesloten is etc)
- de stift is krom of het drukvlak (de paddestoel in de koppeling) wiebelt en trilt de stift terug.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Di, 20 Okt. 2020, 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

dit weekend ga ik het proberen met een flink ritje.
Bij het monteren van de druk stang voelde ik dat er best wat speling zit in het lager dat achter de keerring zit.
Hij moet daar doorheen schuiven.
Enig idee of dat ook zorgt voor de onbalans?
Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 20 Okt. 2020, 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Er zit geen lager achter de keerring. De as draait niet en maakt nagenoeg geen beweging.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Okt. 2020, 9:12    Onderwerp: Reageer met quote

Er zit daar wel een lager trouwens:


F06382E1-AB40-400E-B602-BC6903CE3B98.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  110.94 KB
 Weergegeven:  190 keer

F06382E1-AB40-400E-B602-BC6903CE3B98.jpeg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Okt. 2020, 14:04    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm, ja he hebt gelijk: NEEDLE BUSH HK0912 9/13/12 03
wel onzin als je het mij vraagt. die kan hem op z'n best centreren, de as draait niet en dit lager doet geen radiale beweging lageren.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Di, 3 Nov. 2020, 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren en vandaag gereden.
Gisteren in orde, vandaag weer helemaal pet.
Geen druk na een paar seconden, dus er is iets totaal niet goed.
Moet dan onbalans zijn in de duwstang voor de rest is alles nieuw.
Ik kap ermee en ga eens denken wat te doen maar eerst nieuw huis verbouwen.
Ad.

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 3 Nov. 2020, 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

druklager van de koppeling ook vervangen?
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Di, 3 Nov. 2020, 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

waar zit die?
_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 4 van 6

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif