lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Hoofdkoppelings cilinder lekkage
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jul. 2020, 10:25    Onderwerp: Hoofdkoppelings cilinder lekkage Reageer met quote

Een bekend probleem begrijp ik en een reperatie setje wil niet altijd helpen. Op AdvRider hebben ze het over resleeven, een knakker in Griekenland (user Gefr) doet dit blijkbaar dus dat is ook een optie.

Weet iemand misschien een adres in NL waar dit eventueel ook kan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jul. 2020, 15:47    Onderwerp: Reageer met quote

Tim heeft dat hier ook gedaan. Een metaalbewerking bedrijf zou dit moeten kunnen doen.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Jww



Geregistreerd op: 12-5-2017
Berichten: 164

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jul. 2020, 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt, in Griekenland laten doen. Erg tevreden over thumbsup komen er ook lagertjes ergens bij de hendel zodat het niet weer inslijt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jul. 2020, 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt goed. Hoe lang was je ‘m kwijt?

Ik ben ook wel benieuwd wat je kwijt bent als je ‘t in NL ergens laat doen. Bij die Griek kost ‘t €140.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thorri



Geregistreerd op: 6-8-2010
Berichten: 211
Woonplaats: Gees

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Jul. 2020, 7:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb hier ook last van gehad. En ben opzoek gegaan naar een bedrijf in Nederland. Zit door mijn functie als maintenance engineer veel in dit werk. Heb zeker een stuk of 10 metaal bedrijven gespoken.
Maar heb niet iemand kunnen vinden die zo iets kleins en 1 maal doet voor een schappelijke prijs.

Ik heb toen voor een nieuwe master gekozen.
Je krijgt dan wel het nieuwe type. deze is anders dan het oude.
de oude heeft het meer dan 90.000 KM volgehouden. dus als de nieuwe dat ook doet hoor je mij niet klagen.

_________________
Groeten Thorri
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Jul. 2020, 15:59    Onderwerp: Reageer met quote

Hi, je kunt met dikkere minerale olie willicht nog een tijdje uitstellen. Bij mij was het voorvork olie die mij tijdens mijn reis heeft gered.

Ik rij er nog steeds mee. Staat op mijn lijstje om uit te voeren.


Mijn idee is om de oude master cilinder te vervangen door mastercilinder van een van de latere modellen ( een 1050 of 1090 etc.)

Heeft wel een andere diameter, maar zou toch moeten kunnen..

Groet, Dekster

_________________
990 R & fe450 & IHZ Jupiter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Jul. 2020, 16:01    Onderwerp: Reageer met quote

Thorri schreef:

Ik heb toen voor een nieuwe master gekozen.
Je krijgt dan wel het nieuwe type. deze is anders dan het oude.


Wat is er anders aan? Is het wellicht een master van een latere modelen?

_________________
990 R & fe450 & IHZ Jupiter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Jul. 2020, 16:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie bij Mulder dat ze de originele part 600021 000 met D=10,5 mm niet meer leveren, maar hebben vervangen door part 76502013000 met D=11 mm

Ik denk dat jij die hebt ontvangen.

Ik ga die ook maar bestellen denk ik.

Groet, Dekster

_________________
990 R & fe450 & IHZ Jupiter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Aug. 2020, 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een oberon gekocht omdat de koppeling niet goed werkte maar nu werkt die ook niet meer optimaal, Lijkt wel alsof er olie verdwijnt vanuit de hoofdcilinder. Ik heb er ook een nieuwe zuiger in gedaan. Kan het komen doordat ik lhm gebruik? is ook een minerale olie maar voor mijn citroen cx.
Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Aug. 2020, 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt geen zichtbare lekkage? Zeker weten goed ontlucht? Je zou dezelfde problemen kunnen hebben als ik, dus versleten hoofdcilinder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Aug. 2020, 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk het ook, nwe kost €300 maar dit is ook niets en naar griekenland en terug zie ik niet zitten. Dus dat wordt een diepte investering maar na 230k mag dat wel, hoeveel duizend keer heb ik wel niet gekoppeld in die 16 jaar. Ad
_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Aug. 2020, 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is ook zo ja, als je ‘t zo bekijkt is kostte het je €19 per jaar wink.

Ik heb ‘m ondertussen weer terug uit Griekenland en hij zit er weer op. Nu kijken of ie ook echt goed is. Hij heeft ook nog de koppelingshendel aangepast, er zitten andere “busjes” in o.i.d. waardoor de speling er uit is en de hendel niet meer rammelt als je rijd. Volgens de berichten van de wijze meneren zou dat rammelen het slijten kunnen versnellen. Maar met een nieuwe zit die speling er ook niet in neem ik aan.



F7BFB743-73C5-4E29-9EFE-8042CE90C8FC.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  213.47 KB
 Weergegeven:  337 keer

F7BFB743-73C5-4E29-9EFE-8042CE90C8FC.jpeg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Aug. 2020, 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi hoor! En ja dat klopt helemaal met rammelen en extra slijtage. Ik loste dat op de rally motor op met een tot elastiek gesneden stuk binnenband om de handels en kick-start.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Di, 1 Sep. 2020, 5:26    Onderwerp: Reageer met quote

zeker een van de eerste types lc8 motoren dat hij nog een kickstarter had nice
_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 1 Sep. 2020, 8:27    Onderwerp: Reageer met quote

ATAK schreef:
Ik heb een oberon gekocht omdat de koppeling niet goed werkte maar nu werkt die ook niet meer optimaal, Lijkt wel alsof er olie verdwijnt vanuit de hoofdcilinder. Ik heb er ook een nieuwe zuiger in gedaan. Kan het komen doordat ik lhm gebruik? is ook een minerale olie maar voor mijn citroen cx.
Ad

AD, ook ik gebruik die citroen olie, 15 jaar geleden ooit een fles gekocht bij brouwer zwartebroek, en nog steeds niet op.
ja je cilinder kan wel degelijk versleten zijn ook al zie je geen lekkage,
(olie stroomt dan gewoon langs de zuiger van de ene naar de andere kant)
Als je de cilinder tegen het licht houdt, of met een lamp er in schijnen,
en je kijkt goed, dan kun je zien of de coating van de wand versleten is,
maar gezien jouw kmst zal dit wel het geval zijn...

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 1 van 6

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif