lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Hoofdkoppelings cilinder lekkage
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Di, 1 Sep. 2020, 8:55    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mij kwam ‘t langs de rand van het deksel van het reservoir naar buiten, waarschijnlijk doordat de druk langs de zuiger het potje in ging.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Di, 8 Sep. 2020, 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

ik snap er niets meer van, ik verlies druk op de handel en als ik een km of 5 gereden heb heb ik geen druk meer.
Dan moet ik pompen totdat er weer druk is kan ik koppelen.
Levensgevaarlijk dus.
Ik heb nu de goede olie, een nieuwe hoofdkoppeling op het stuur en een oberon bij het blok.
Oberon gisteren losgehaald en ontlucht, ik zag wel hydro olie in het binnenwerk, ook zat de onderplaat zo los dat ik hem met de hand kon draaien, met een instrument iets vaster gedraaid.
Wat kan ik nu nog doen?
De oude ktm slave er weer op zetten?
Als de oberon druk verliest dan moet de olie eruit lopen toch?
Oplossingen?
Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 8 Sep. 2020, 19:47    Onderwerp: Reageer met quote

verliest ie olie? (maw: wordt je reservoir langzaam leger?

volgens mij is de cilinder aan de onderkant enkel een zuigertje.. dus idd, alsdaar olie 'wegloopt' dan moet het er uitlopen.

er is denk ik maar 1 manier waarop je een intern 'lek' kunt hebben :

* de master cylinder lekt langs de zuiger: dan verlies je druk als je de handel inkijpt.. maw: je kunt langzaam doorknijpen en er is nooit een 'einde'.

maar dat is niet wat jij beschijft: Als ik het goed begrijp: Als je een tijdje rijdt, moet je een aantal keren pompen voordat je druk hebt, en dan is het wel ff goed. wacht je weer effe...treedt het opnieuw op...


DUS: dan lekt ie niet.. maar hij loopt te ver terug!
dus de koppelingsstift druk de zuiger van de oberon te ver terug, zodat je een heel eind moet pompen voordat ie weer 'aanligt' denk ik.


Oorzaak daar van kan ik niet direct zeggen.. maar zou kunnen zijn:
- er komt oliedruk van de kant van de stift af (ik weet niet in hoeverre dat opgesloten is etc)
- de stift is krom of het drukvlak (de paddestoel in de koppeling) wiebelt en trilt de stift terug.


Vergelijk het met een rem met een hele kromme schijf: dan lopen je blokken veel te ver terug en moet je een aantal keer pompen om weer remdruk te hebben.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Jww



Geregistreerd op: 12-5-2017
Berichten: 164

BerichtGeplaatst: Di, 8 Sep. 2020, 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb soortgelijke problemen gehad. Mijn Oberon bleek lek te zijn. Los van het blok de hendel inknijpen en toen liep de olie uit de oberon.

Heel snel een nieuwe van ze gekregen en geen problemen meer gehad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Di, 8 Sep. 2020, 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb net de oude er weer opgezet, voelt goed, De hoofdcilinder is nieuw dus die moet goed zijn, ik verdenk ook de oberon, net bij loshalen zat er weer heldere vloeistof in. Maar dr Bean zijn verhaal klinkt ook aannemelijk, zal vrijdag eens de koppelingsdeksel loshalen en kijken of alle bouten nog vast zitten, verder kan ik er weinig aan zien denk ik.
Morgenavond ook eens rijden met de oude en kijken of dat beter gaat.
Met de winkel kontakt opgenomen maar nog geen bericht terug gehad.
Ad.

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Sep. 2020, 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga dit weekend de koppeling eruit halen en eens kijken of de staaf recht is. zoniet dan weet ik het niet meer, vanochtend weer terug naar huis, de oude is ook levensgevaarlijk, geen druk na een poosje rijden.
Ik ga er haast in geloven dat hij overleden is na 16 jaar en 230.000 km.
Ad
Ik zie net dat die grote ontzettend vaste moer los moet, aiaiaiai

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Do, 10 Sep. 2020, 16:33    Onderwerp: Reageer met quote

ATAK schreef:

Ik zie net dat die grote ontzettend vaste moer los moet, aiaiaiai


Om de drukstift er uit te krijgen hoeft die grote moer toch niet los?
alleen die 6 m6 boutjes los, dan kan de buitenste drukplaat er af,
en kun je de stift er uit trekken, (wel dwarspennetje aan de kant er eerst uit)

of is dat dwarspennetje de boosdoener? als die niet goed zit na montage ?

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Do, 10 Sep. 2020, 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is een goede, ga het direct controleren.
Ad.

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 10 Sep. 2020, 19:36    Onderwerp: Reageer met quote

misschien kun je ook de motor gewoon even laten draaien met de Oberon er af.. en effe op de stift drukken met de hand: Dan moet je toch zien denk ik dat er raar beweging/trilling in zit bijv. of dat er olie uit komt oid.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Do, 10 Sep. 2020, 20:45    Onderwerp: Reageer met quote

Het stangetje zit goed van de drukstang maar nu krijg ik hem helmaal niet meer ingeduwd met de koppelings handel.
dus deksel eraf en ik zie nu dat de buitenste ring niet aanligt.
maar gestopt en eerst maar eens inlezen.
Verkeerd gestapeld? Het is dezelfde stapel die er ook uit is gekomen.
Zal eens zien/lezen.
Zie net je opmerking dr Bean de deksel is er al af dus dat misschien hierna.
In de oberon zit een kogeltje hoort dat ook in de normale slave?



IMG_20200910_202657.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  41.25 KB
 Weergegeven:  4836 keer

IMG_20200910_202657.jpg



_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Sep. 2020, 16:57    Onderwerp: Reageer met quote

Hij mag weer even blijven thumbsup thumbsup thumbsup
de koppeling opengehaald en het blijkt dat er nog een oude drukpen in zit, een uit drie delen die ook inslaat en snel gaat slaan/trillen.
Een modificatie uit 2005 die blijkbaar niet is doorgevoerd.
Heb ik gelukkig van mijn oude blok wel de goede stalen drukpen die ook nog 3 mm langer is.
Erin geplaatst en bij het opbouwen van de drukgroep blijkt hij ook nog eens twee belleville veren te hebben [ om meer druk te krijgen? ].
Proefrit en ik heb nog nooit zo 'n koppeling gehad, geweldig maar ja alles is dan ook nieuw.
Ad



IMG-20200911-WA0000.jpg
 Beschrijving:
lengte verschil, de gaten zijn verbonden met een pin.
 Bestandsgrootte:  84.75 KB
 Weergegeven:  155 keer

IMG-20200911-WA0000.jpg



_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Sep. 2020, 19:09    Onderwerp: Reageer met quote

ok, fijn dat het opgelost is, en iets voor mij om rekening mee
te houden, binnenkort gaat er op mijn 2004 ook een oberon op,
als ik tegen hetzelfde probleem als jouw oploop,
is dat een indicatie dat er in mijn motor ook nog een oud type drukstift
zou zitten....

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Sep. 2020, 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

en dan ben ik benieuwd welk type drukstift een 2004
moet hebben ism een oberon,
namelijk volgens partfinder moet je voor een 2004
push rod 60032054100 bestellen, zonder dat er een update bij vermeld staat,
echter als je op 2003 zoekt, dan wordt wel vermeld dat het 60032054400
wordt, gelijk aan bv 2006...

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Sep. 2020, 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

Maakt niet uit welk jaar je bestelt, je zal altijd de nieuwste, helemaal stalen, zwarte krijgen.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Sep. 2020, 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Maakt niet uit welk jaar je bestelt, je zal altijd de nieuwste, helemaal stalen, zwarte krijgen.


ok bedankt steven, datzelfde vermoedde ik ook al,
ik denk dat ik met monteren van de oberon de andere kant
(kopp deksel) ook even loshaal, en de drukstift er uit trek,
dan weet ik zeker wat er in zit, en kan ik evt de stalen zwarte
bestellen...

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 2 van 6

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif