Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 541
|
Geplaatst: Di, 1 Sep. 2020, 8:55 Onderwerp: |
|
|
Bij mij kwam ‘t langs de rand van het deksel van het reservoir naar buiten, waarschijnlijk doordat de druk langs de zuiger het potje in ging.
|
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Di, 8 Sep. 2020, 19:06 Onderwerp: |
|
|
ik snap er niets meer van, ik verlies druk op de handel en als ik een km of 5 gereden heb heb ik geen druk meer.
Dan moet ik pompen totdat er weer druk is kan ik koppelen.
Levensgevaarlijk dus.
Ik heb nu de goede olie, een nieuwe hoofdkoppeling op het stuur en een oberon bij het blok.
Oberon gisteren losgehaald en ontlucht, ik zag wel hydro olie in het binnenwerk, ook zat de onderplaat zo los dat ik hem met de hand kon draaien, met een instrument iets vaster gedraaid.
Wat kan ik nu nog doen?
De oude ktm slave er weer op zetten?
Als de oberon druk verliest dan moet de olie eruit lopen toch?
Oplossingen?
Ad
_________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 8 Sep. 2020, 19:47 Onderwerp: |
|
|
verliest ie olie? (maw: wordt je reservoir langzaam leger?
volgens mij is de cilinder aan de onderkant enkel een zuigertje.. dus idd, alsdaar olie 'wegloopt' dan moet het er uitlopen.
er is denk ik maar 1 manier waarop je een intern 'lek' kunt hebben :
* de master cylinder lekt langs de zuiger: dan verlies je druk als je de handel inkijpt.. maw: je kunt langzaam doorknijpen en er is nooit een 'einde'.
maar dat is niet wat jij beschijft: Als ik het goed begrijp: Als je een tijdje rijdt, moet je een aantal keren pompen voordat je druk hebt, en dan is het wel ff goed. wacht je weer effe...treedt het opnieuw op...
DUS: dan lekt ie niet.. maar hij loopt te ver terug!
dus de koppelingsstift druk de zuiger van de oberon te ver terug, zodat je een heel eind moet pompen voordat ie weer 'aanligt' denk ik.
Oorzaak daar van kan ik niet direct zeggen.. maar zou kunnen zijn:
- er komt oliedruk van de kant van de stift af (ik weet niet in hoeverre dat opgesloten is etc)
- de stift is krom of het drukvlak (de paddestoel in de koppeling) wiebelt en trilt de stift terug.
Vergelijk het met een rem met een hele kromme schijf: dan lopen je blokken veel te ver terug en moet je een aantal keer pompen om weer remdruk te hebben.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Jww
Geregistreerd op: 12-5-2017 Berichten: 164
|
Geplaatst: Di, 8 Sep. 2020, 20:12 Onderwerp: |
|
|
Ik heb soortgelijke problemen gehad. Mijn Oberon bleek lek te zijn. Los van het blok de hendel inknijpen en toen liep de olie uit de oberon.
Heel snel een nieuwe van ze gekregen en geen problemen meer gehad.
|
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Di, 8 Sep. 2020, 20:24 Onderwerp: |
|
|
Ik heb net de oude er weer opgezet, voelt goed, De hoofdcilinder is nieuw dus die moet goed zijn, ik verdenk ook de oberon, net bij loshalen zat er weer heldere vloeistof in. Maar dr Bean zijn verhaal klinkt ook aannemelijk, zal vrijdag eens de koppelingsdeksel loshalen en kijken of alle bouten nog vast zitten, verder kan ik er weinig aan zien denk ik.
Morgenavond ook eens rijden met de oude en kijken of dat beter gaat.
Met de winkel kontakt opgenomen maar nog geen bericht terug gehad.
Ad.
_________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Wo, 9 Sep. 2020, 20:22 Onderwerp: |
|
|
Ik ga dit weekend de koppeling eruit halen en eens kijken of de staaf recht is. zoniet dan weet ik het niet meer, vanochtend weer terug naar huis, de oude is ook levensgevaarlijk, geen druk na een poosje rijden.
Ik ga er haast in geloven dat hij overleden is na 16 jaar en 230.000 km.
Ad
Ik zie net dat die grote ontzettend vaste moer los moet, aiaiaiai
_________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Do, 10 Sep. 2020, 16:33 Onderwerp: |
|
|
ATAK schreef: |
Ik zie net dat die grote ontzettend vaste moer los moet, aiaiaiai |
Om de drukstift er uit te krijgen hoeft die grote moer toch niet los?
alleen die 6 m6 boutjes los, dan kan de buitenste drukplaat er af,
en kun je de stift er uit trekken, (wel dwarspennetje aan de kant er eerst uit)
of is dat dwarspennetje de boosdoener? als die niet goed zit na montage ?
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Do, 10 Sep. 2020, 19:19 Onderwerp: |
|
|
Dat is een goede, ga het direct controleren.
Ad.
_________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 10 Sep. 2020, 19:36 Onderwerp: |
|
|
misschien kun je ook de motor gewoon even laten draaien met de Oberon er af.. en effe op de stift drukken met de hand: Dan moet je toch zien denk ik dat er raar beweging/trilling in zit bijv. of dat er olie uit komt oid.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Zo, 13 Sep. 2020, 19:09 Onderwerp: |
|
|
ok, fijn dat het opgelost is, en iets voor mij om rekening mee
te houden, binnenkort gaat er op mijn 2004 ook een oberon op,
als ik tegen hetzelfde probleem als jouw oploop,
is dat een indicatie dat er in mijn motor ook nog een oud type drukstift
zou zitten....
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Zo, 13 Sep. 2020, 19:46 Onderwerp: |
|
|
en dan ben ik benieuwd welk type drukstift een 2004
moet hebben ism een oberon,
namelijk volgens partfinder moet je voor een 2004
push rod 60032054100 bestellen, zonder dat er een update bij vermeld staat,
echter als je op 2003 zoekt, dan wordt wel vermeld dat het 60032054400
wordt, gelijk aan bv 2006...
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 13 Sep. 2020, 22:41 Onderwerp: |
|
|
Maakt niet uit welk jaar je bestelt, je zal altijd de nieuwste, helemaal stalen, zwarte krijgen.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Zo, 13 Sep. 2020, 23:07 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Maakt niet uit welk jaar je bestelt, je zal altijd de nieuwste, helemaal stalen, zwarte krijgen. |
ok bedankt steven, datzelfde vermoedde ik ook al,
ik denk dat ik met monteren van de oberon de andere kant
(kopp deksel) ook even loshaal, en de drukstift er uit trek,
dan weet ik zeker wat er in zit, en kan ik evt de stalen zwarte
bestellen...
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
|