lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Probleem met 950, loopt onregelmatig bij optrekken.
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
*Fuse*



Geregistreerd op: 21-7-2020
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Di, 21 Jul. 2020, 13:24    Onderwerp: Probleem met 950, loopt onregelmatig bij optrekken. Reageer met quote

Ik heb een probleem met een Ktm 950.
Na een lange tijd stilstaan is de motor weer opgestart maar loopt niet mooi en traag op het gas.
Bij het rijden hikt de motor en heb ik het idee dat soms 1 van de cilinders niet mee doet met de ontsteking.

Gedaan:
Brandstof uit de tank gehaald en vervangen.
Carbs gereinigd.
Nieuwe bougies gezet
Alle slangen nagekeken op scheurtjes enz.
Bekabeling nagelopen.
Nieuwe (gebruikte) bougiedop gehaald en deze gewisseld op de cilinders.
Tps sensor gecontroleerd gasschuif dicht 0,55v en open 3,6 v

De motor blijft stotteren bij het optrekken.
Als ik wegrij en langzaamaan geef is het net alsof hij op 1 cilinderkop en bij meer gas ineens bij springt, zo klinkt het ook.

Heeft iemand nog een idee, ik niet namelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 21 Jul. 2020, 13:35    Onderwerp: Reageer met quote

bougies vervangen
synchronisatie controleren
CV membramen op lekkage/scheur controleren

Dat zou ik eerst aanpakken.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
*Fuse*



Geregistreerd op: 21-7-2020
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Di, 21 Jul. 2020, 14:20    Onderwerp: Reageer met quote

Bougies zijn vervangen en bij het reinigen van de carbs heb ik de rubbers van de vacuumschuiven gecontroleerd en deze zijn goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 21 Jul. 2020, 15:01    Onderwerp: Reageer met quote

alles gebruikt dezelfde pickup dus ontsteking verdenk ik pas als laatste.

was de motor goed voor wegzetten? vrij belangrijk detail.

nog steeds: synchronisatie en misschien klepspeling. maar verder de symptomen zijn branstofgerelateerd nu ik er nog eens overheen lees. dan: branstofpomp doet goed zijn werk? dan toch je carburateurs schoonmaak actie nogmaals controleren.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
*Fuse*



Geregistreerd op: 21-7-2020
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Di, 21 Jul. 2020, 15:40    Onderwerp: Reageer met quote

Motor was goed voor het wegzetten.

Brandstofpomp ga ik nakijken, heb ik nog niet gedaan.
Ik hoor de pomp wel een paar keer ploppen als ik de motor op contact zet.

Ik zocht het in de ontsteking i.v.m. het abrupt stotteren wat hij doet, het lijkt wel een aan uit schakelaar.

Synchronisatie ben ik niet aangeweest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 21 Jul. 2020, 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

als er meer dan 50k op staat, en je hebt de bean modificatie
niet gedaan, zou het zo maar eens de pomp kunnen zijn.
uit te testen door de ingaande slang los te halen en rechtstreeks
op de leiding naar boven te koppelen,
(ik meen dat dit kan met de bestaande slangen)
je zet dan de pomp eigenlijk buiten spel, en met nokkievol
afgetankte motor kun je zeker 100km rijden, omdat het
brandstofniveau dan boven de carb's staat.
zo heb ik eens dagenlang rondgereden in afwachting
van een nieuwe pomp grin3

Oeps,... ik lees net in "voorstellen" dat je een sm hebt, dan gaat
bovenstaand verhaal niet op denk ik, omdat die een totaal andere tank heeft.
(maar wel dezelfde pomp?)

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
*Fuse*



Geregistreerd op: 21-7-2020
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Di, 21 Jul. 2020, 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

De nieuwe verdachte is de brandstofpomp. grin3

Kan je deze ook testen?
12v erop en tank laten leegpompen?
Ik hoor de pomp soms als ik het contact erop zet maar dit is 1sec hooguit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 21 Jul. 2020, 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

Dan verdenk ik toch voornamelijk de carburateurs.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
*Fuse*



Geregistreerd op: 21-7-2020
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Di, 21 Jul. 2020, 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

dat is mogelijk.
Ik heb wel de vlottersbakken gedemonteerd de sproeiers verwijderd en de kanalen doorgeblazen met perslucht.
Vlotter en vlotternaald gedemonteerd en schoongemaakt en getest.
Tevens waren de vlotterbakken schoner dan ik had verwacht.
Ook zijn de luchtsproeiers gedemonteerd en doorgeblazen.

Met de klachten die ik had was dat het eerste wat ik gecontroleerd heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
*Fuse*



Geregistreerd op: 21-7-2020
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Di, 21 Jul. 2020, 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

Dan nog, kan dat een aan/uit reactie veroorzaken?
Het is echt net alsof er een schakelaar wordt omgezet op het moment dat ik wegrij.
Mijn gevoel zegt dat hij op 2 cil stationair loopt, bij het wegrijden lijkt het alsof 1cil niet meedoen en bij wat meer gas zo de schakelaar wordt om gezet en de motor spuit er vandoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
*Fuse*



Geregistreerd op: 21-7-2020
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Jul. 2020, 14:15    Onderwerp: Reageer met quote

Brandstofpomp thumbsup

Contacten binnenin de pomp zien er als nieuw uit.
Pomp pompt ook als het contact aan wordt gezet en gaat uit op druk of tijd.
Meerdere keren getest en kan hier geen defect in vinden.

Zondag gaan de carbs er weer af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Jul. 2020, 16:49    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Dan verdenk ik toch voornamelijk de carburateurs.


als het stotteren echt digitaal 'aan/uit' is denk ik eerder aan ontsteking

- interlocks... (standaard, koppelingsschakelaar, interlock relais, Kill-switch-contact) : Interlocks geeft wel altijd 2 cilinders tegelijk fail.

ps.: Als het erg is en ook stilstand gebeurt: dan kun je vaak makkelijk aan de uitlaattemperatuur zien welke cilinder het is, als het er 1 is!

- onsteking zelf: bougiekap die toch niet goed op bougie zit (is lastig te zien bij lc8), bougie die doorslaat (of gebroken is bij in/uitdraaien.. haarscheurtje is genoeg voor doorslag).


maar goed: kwestie van ervaring om te voelen wat het is.. geen ontstekling is echt digitaal... ook geen false plofjes oid

'tegensputteren' => brandstof-megsel fout
'wegvallen/slagen missen' => onsteking (kan op 1 cilinder zijn..)
succes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
*Fuse*



Geregistreerd op: 21-7-2020
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Jul. 2020, 17:05    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
StevenD schreef:
Dan verdenk ik toch voornamelijk de carburateurs.


als het stotteren echt digitaal 'aan/uit' is denk ik eerder aan ontsteking

- interlocks... (standaard, koppelingsschakelaar, interlock relais, Kill-switch-contact) : Interlocks geeft wel altijd 2 cilinders tegelijk fail.

ps.: Als het erg is en ook stilstand gebeurt: dan kun je vaak makkelijk aan de uitlaattemperatuur zien welke cilinder het is, als het er 1 is!

- onsteking zelf: bougiekap die toch niet goed op bougie zit (is lastig te zien bij lc8), bougie die doorslaat (of gebroken is bij in/uitdraaien.. haarscheurtje is genoeg voor doorslag).


maar goed: kwestie van ervaring om te voelen wat het is.. geen ontstekling is echt digitaal... ook geen false plofjes oid

'tegensputteren' => brandstof-megsel fout
'wegvallen/slagen missen' => onsteking (kan op 1 cilinder zijn..)
succes


De ontsteking van beide cilinders zijn gelijk toch? Er is maar 1 puls?
Bougies al vernieuwd, bougie dop extra aangeschaft om deze uit te wisselen en op beide cylinders geprobeerd. Bougie doppen zijn idd lastig juist te monteren, heb dit ook dubbel gecontroleerd.
Ik check nu alles dubbel aangezien ik helemaal gek word om iederekeer de tank te verwijderen.
TPS is gecontroleerd op juiste waarde.

Ik denk dat het een wegvallen van slagen is...maar dat kan dicht bij het zelfde gevoel liggen als tegensputteren.

Stationair loopt hij wel op 2 poten (beide uitlaatbochten worden snel warm..auw)

Heb nu de tank er nog af dus ga toch de carbs nogmaals checken just. To be save.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Jul. 2020, 21:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk toch meer in de richting van de gasschuiven. Als er één wat hakerig schuift komt hij pas mee als je meer gas geeft.

Ook mogelijk: als de motor lang heeft stil gestaan kunnen de gasschuif-membranen uitdrogen en krimpen, je ziet er dan niets aan maar ze passen niet meer goed in het gootje. Één komt dan goed mee maar de ander blijft wat achter door lekkage. Bij meer gas geven komt hij dan toch wel.

Kijk eens in de carbs en zie of de gasschuiven hetzelfde reageren bij gasgeven (uiteraard bij draaiende motor). Zo niet dan gasschuiven+membanen vervangen (is één geheel).

Succes met je zoektocht.
Wout

_________________
Sinds 2007 een 2003 950 adv.
Sinds 2011 met lbs zijspan.
Sinds 2013 990 SM motorblok.
Sinds 2020 een 640 adv erbij.
Sinds 2023 Lc8 ingeruild voor een Zero
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
*Fuse*



Geregistreerd op: 21-7-2020
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Jul. 2020, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

Wout schreef:
Ik denk toch meer in de richting van de gasschuiven. Als er één wat hakerig schuift komt hij pas mee als je meer gas geeft.

Ook mogelijk: als de motor lang heeft stil gestaan kunnen de gasschuif-membranen uitdrogen en krimpen, je ziet er dan niets aan maar ze passen niet meer goed in het gootje. Één komt dan goed mee maar de ander blijft wat achter door lekkage. Bij meer gas geven komt hij dan toch wel.

Kijk eens in de carbs en zie of de gasschuiven hetzelfde reageren bij gasgeven (uiteraard bij draaiende motor). Zo niet dan gasschuiven+membanen vervangen (is één geheel).

Succes met je zoektocht.
Wout


Heb net de carbs weer in elkaar gezet.
Alle sproeiers losgehaald en doorgeblazen en gekeken of ze open zijn door ze tegen het licht te houden.
Tevens de kanalen in de carbs doorgeblazen en getest met een slang over de sproeiers en dan me de mond blazen.
(Rest met compressor hoor)
Gasschuiven ook gedemonteerd en deze lopen soepel en passen mooi in het gootje, tevens is het kleine messing buisje open en past alles goed.

Vlotters zijn ook gedemonteerd en de vlotter werking is getest.
Zondag alles weer monteren en ga dan de werking van de gasschuiven bekijken of die open gaan bij draaiende motor en gasgeven.

To be continued.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif