Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 541
|
Geplaatst: Za, 6 Jun. 2020, 22:39 Onderwerp: |
|
|
Zitten er ook 2 sensors op? 1 voor temp indicatie op het dash en 1 voor de fan? |
|
Naar boven |
|
|
Arrrie
Geregistreerd op: 25-3-2015 Berichten: 110
|
Geplaatst: Za, 6 Jun. 2020, 22:43 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | lijkt wel eerder een elctrissche storing... !
ventillator hoort al lang aan te zijn voordat het rode temp lampje aan gaat.
en je was ook geen koelvloeistof kwijt.. dus misschien alles 'vals alarm'? van het temp-lampje.
Op zich.. dat de fan aan gaat als je effe stil gestaan hebt en dan door rustig rijdt kan best. Die fan loopt vrij snel al.
als je de mogelijkheid hebt.. temperatuur meten als het weer gebeurt. |
ben de hele avond aan het prutsen om tuneECU aan de gang te krijgen met eml 327 FTdI odb2 en verloopsnoertje van ebay. Om storingscodes proberen uit te lezen.
Electrische storing heb ik ook aan zitten denken.
Sluiting in de bedrading, sensor niet fris. Maar koelslang na de thermostaat was niet aan te pakken heet kleppendeksel ook niet.
Moet maar eens een knappe thermometer regelen, voor het zelfde geld schakeld de thermoschakelaar veel te laat. _________________ Het zal wel loslopen |
|
Naar boven |
|
|
Arrrie
Geregistreerd op: 25-3-2015 Berichten: 110
|
Geplaatst: Za, 6 Jun. 2020, 22:47 Onderwerp: |
|
|
TooBigTooHeavy schreef: | Zitten er ook 2 sensors op? 1 voor temp indicatie op het dash en 1 voor de fan? |
Dat is het meest voor de hand. 1 ntc / ptc geenidee waar en 1 bimetaalschakelaar en die zit op de radiator naast de olie vuldop. _________________ Het zal wel loslopen |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 7 Jun. 2020, 9:02 Onderwerp: |
|
|
dat klinkt inderdaad alsof er niets aan de hand is. Heb je geconstateerd dat de temperatuur blokje voor blokje oploopt of knalt deze in een keer naar rood. Als die sensor tijdelijk stuk is denk aan draadbreuk of sluiting gaat de temperatuur in ene naar een uiterste.
De ventilator wordt los geschakeld met de schakelaar in de radiateur gedraaid die doet dus gewoon zijn werk als deze niet draait maar het dashboard wel rood aangeeft is er dus echt geen overtemperatuur scenario. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Arrrie
Geregistreerd op: 25-3-2015 Berichten: 110
|
Geplaatst: Vr, 3 Jul. 2020, 22:08 Onderwerp: |
|
|
Andere wending van heet worden verhaal.
Accu is niet fris dus opgeladen voor een proefrit
Bij veelgas geven bij lagere toerentallen wil de motor wel eens inhouden.
Na 200 km wil de motor niet meer starten nadat die afsloeg.
Blijkt dat de laadspanning 13.6 volt is stationair. bij een goede motor is dat 14.5 _________________ Het zal wel loslopen |
|
Naar boven |
|
|
Arrrie
Geregistreerd op: 25-3-2015 Berichten: 110
|
Geplaatst: Zo, 5 Jul. 2020, 20:20 Onderwerp: |
|
|
Heb inmiddels een originele spanningsregelaar geregeld en gemonteerd. motor gestart en laad met 14.5 volt zoals het hoort tijdje met de motor gereden. en weggezet.
Volgende dag geprobeerd te starten maar de display gaat uit en aan na de 3 de poging slaat de display op hol, rode temperatuur lampje is aan en indicatie blokken knipperen.
Of te wel het lek is boven.
nu nog een nieuwe accu er in. _________________ Het zal wel loslopen |
|
Naar boven |
|
|
|