lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Motor word heet.
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Arrrie



Geregistreerd op: 25-3-2015
Berichten: 110

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Jun. 2020, 18:46    Onderwerp: Motor word heet. Reageer met quote

Vandaag met mijn maatje oppad geweest, hij heeft een 2009 990 adv. met akrapovic uitlaten met de dbkillers er in, ik 2011 990 adv ook akrapovic. heb zelf nergens last van.

Na 100 Km werd zijn motor te heet temperatuur display knippert, heeft voldoende koelvloeistof voldoende olie ventilator slaat aan orginele gril voor de radiator. 2kkm geleden is de waterpomp keerring vervangen.

Enig idee wat dit kan zijn.

_________________
Het zal wel loslopen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 540

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Jun. 2020, 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien zit de impeller van de pomp niet vast? Draait niet zeg maar, en dus geen flow.

Motor is goed ontlucht na die waterpomp reparatie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michel3vb



Geregistreerd op: 26-6-2016
Berichten: 198

BerichtGeplaatst: Di, 2 Jun. 2020, 14:06    Onderwerp: Reageer met quote

TooBigTooHeavy schreef:
Misschien zit de impeller van de pomp niet vast? Draait niet zeg maar, en dus geen flow.


Dat is technisch niet mogelijk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 2 Jun. 2020, 16:39    Onderwerp: Reageer met quote

waarom niet?
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
michel3vb



Geregistreerd op: 26-6-2016
Berichten: 198

BerichtGeplaatst: Di, 2 Jun. 2020, 17:06    Onderwerp: Reageer met quote

Het uiteinde van het asje is rechthoekig en de uitsparing in de impellor ook. Dus als je die in elkaar zet (kan niet anders aangezien je anders de deksel niet gemonteerd krijgt) zal die altijd rond draaien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 2 Jun. 2020, 18:36    Onderwerp: Reageer met quote

michel3vb schreef:
Het uiteinde van het asje is rechthoekig en de uitsparing in de impellor ook. Dus als je die in elkaar zet (kan niet anders aangezien je anders de deksel niet gemonteerd krijgt) zal die altijd rond draaien.


als de impellor scheurt/breekt rond de klemming op het asje (stuk draait/breekt bij montage etc), blijft ie nog steeds in het huisje hangen en draait niet/niet-goed mee).

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 540

BerichtGeplaatst: Di, 2 Jun. 2020, 18:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap wat je bedoeld, de impeller zit opgesloten op ‘t asje. Maar ik sta er altijd versteld van hoe de techniek altijd mogelijkheden vind om toch kapot te gaan grin3.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Arrrie



Geregistreerd op: 25-3-2015
Berichten: 110

BerichtGeplaatst: Di, 2 Jun. 2020, 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

TooBigTooHeavy schreef:
Misschien zit de impeller van de pomp niet vast? Draait niet zeg maar, en dus geen flow.

Motor is goed ontlucht na die waterpomp reparatie?


Heb toen wel een hele goede poging gedaan de motor te ontluchten, voorwiel in de inrijklem op mijn motorbrug 40cm omhoog gezet en de achterwiel op de grond gelaten. tricky klusje.

Ga eens naar de impeller kijken is niet al te moeilijk.

Ben vergeten hoe het ook al weer in elkaar zit heeft de ktm waterpomp net als een suzuki TL / SV / v-stom water pomp een gaatje waar eventueel het koelvloeistof weg kan stromen.

_________________
Het zal wel loslopen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michel3vb



Geregistreerd op: 26-6-2016
Berichten: 198

BerichtGeplaatst: Di, 2 Jun. 2020, 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
michel3vb schreef:
Het uiteinde van het asje is rechthoekig en de uitsparing in de impellor ook. Dus als je die in elkaar zet (kan niet anders aangezien je anders de deksel niet gemonteerd krijgt) zal die altijd rond draaien.


als de impellor scheurt/breekt rond de klemming op het asje (stuk draait/breekt bij montage etc), blijft ie nog steeds in het huisje hangen en draait niet/niet-goed mee).


Ja in dat geval wel maar dat lijkt me dan weer niet waarschijnlijk als je 2000km geleden de boel hebt vervangen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 2 Jun. 2020, 22:19    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm... Nou... Ik heb meer dingen stuk zien gaan na dat mensen zaken hebben vervangen dan wanneer ze het met rust hadden gelaten hoor 😉

Ik zou ook zeker even kijken naar de thermostaat. Kijk of de radiator echt eerder heet is dan het blok, generator deksel bijvoorbeeld.

Bij een motor die naar rood loopt zonder net feshfesh duinen te hebben bedwongen is iets mis. Daar kan je niet lang mee doorgaan.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Arrrie



Geregistreerd op: 25-3-2015
Berichten: 110

BerichtGeplaatst: Di, 2 Jun. 2020, 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Hmmm... Nou... Ik heb meer dingen stuk zien gaan na dat mensen zaken hebben vervangen dan wanneer ze het met rust hadden gelaten hoor 😉

Ik zou ook zeker even kijken naar de thermostaat. Kijk of de radiator echt eerder heet is dan het blok, generator deksel bijvoorbeeld.

Bij een motor die naar rood loopt zonder net feshfesh duinen te hebben bedwongen is iets mis. Daar kan je niet lang mee doorgaan.


Dank voor de tips. Testen en dingen uitsluiten Hier kan ik mee aan de slag.

_________________
Het zal wel loslopen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Jun. 2020, 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

Arrrie schreef:
de motor te ontluchten, voorwiel in de inrijklem op mijn motorbrug 40cm omhoog gezet en de achterwiel op de grond gelaten. tricky klusje.

Kan ook : achterwiel eruit, motorfiets naar achteren kantelen tot de achterbrug de grond raakt. Dan staat ie ook wel steil genoeg hoor. thumbsup

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Arrrie



Geregistreerd op: 25-3-2015
Berichten: 110

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Jun. 2020, 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
Arrrie schreef:
de motor te ontluchten, voorwiel in de inrijklem op mijn motorbrug 40cm omhoog gezet en de achterwiel op de grond gelaten. tricky klusje.

Kan ook : achterwiel eruit, motorfiets naar achteren kantelen tot de achterbrug de grond raakt. Dan staat ie ook wel steil genoeg hoor. thumbsup


Dat is ook een manier, eerste idee was een strop om het balhoofd en op takelen maar die vlieger ging niet op spant in de garage is nogal laag en ktmmetje is vrij hoog.

_________________
Het zal wel loslopen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Arrrie



Geregistreerd op: 25-3-2015
Berichten: 110

BerichtGeplaatst: Za, 6 Jun. 2020, 16:00    Onderwerp: Reageer met quote

verder met de warmloper.

Was iig geen koelvloeistof kwijt , impeller zit vast en draait met de motor mee.
Thermostaat getest in een pannetje water op het fornuis.Thermostaat gaat open en sluit de bypass na 50 graden en voor het kooppunt.(thermometertje ging niet verder.)

Dus alles in elkaar gezet. En een test ritje, 25km gaat goed geen enkel probleem motor iets meer dan over de helft word de motor warm.

Onderweg nog even gestopt om de benzinekranen open te zetten.
geen probleem.

Thuis motor uitgezet, loop even naar binnen kom terug rij 300 meter door het dorp. Temperatuur meter knippert rood lampje koelvloeistof en na 30 seconde slaat de ventilator aan. Motor uit gezet En brengt de temperatuur terug naar normaal.

Even over de motor 2006 990 deze kwam met akrapovic dempers met katalysatoren in de dempers , co sensoren aangesloten.

_________________
Het zal wel loslopen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 6 Jun. 2020, 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

lijkt wel eerder een elctrissche storing... !

ventillator hoort al lang aan te zijn voordat het rode temp lampje aan gaat.

en je was ook geen koelvloeistof kwijt.. dus misschien alles 'vals alarm'? van het temp-lampje.

Op zich.. dat de fan aan gaat als je effe stil gestaan hebt en dan door rustig rijdt kan best. Die fan loopt vrij snel al.

als je de mogelijkheid hebt.. temperatuur meten als het weer gebeurt.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif