lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Net een 990 adventure en nu al problemen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Adventourer



Geregistreerd op: 24-5-2020
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Mei. 2020, 15:23    Onderwerp: Net een 990 adventure en nu al problemen Reageer met quote

Net een 990 adventure en nu al problemen dizzy2

Wanneer ik richting een rotonde of stoplicht rijdt gebeurt het regelmatig dat de motor afslaat. Dit gebeurt soms op het moment dat ik De gashendel opendraai en soms als ik het gas dichtdraai en koppeling intrek. Nu heb ik al een beetje rondgekeken op dit forum en dan kom ik verschillende zaken tegen zoals de brandstofpomp/filter maar ook het woord injectiespook kwam voorbij. Wat kan het zijn? Of misschien weet iemand gewoon wat het is?

Ik rij een 990 adventure uit 2006 met Akra’s en bijbehorende mapping. De motor heeft het laatste jaar nauwelijks tot niet gereden maar wel aan de druppelaar gezeten. Verder ben ik technisch matig onderlegt en hoop dan ook op een jip&janneke uitleg thumbsup

Ook wil ik de motor graag verwennen met een grote beurt en vers rubber. Wie kent een goed adres in de omgeving van Twente?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Adventourer



Geregistreerd op: 24-5-2020
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Mei. 2020, 16:25    Onderwerp: Reageer met quote

Zojuist de motor 15 minuten stationair laten lopen. Dan draait de motor 1400 rpm. Daarna weer een stuk gereden en nergens meer last van. Kan het zijn dat de ECU ontregeld is?

Owja, de motor heeft zo’n 60000km op de teller.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Di, 26 Mei. 2020, 19:24    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien heel stom, maar zit je toevallig met je hak op de zijstandaard? Want als je die uit klapt gaat hij ook uit. rolleyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Mei. 2020, 7:53    Onderwerp: Reageer met quote

Adventourer schreef:
Zojuist de motor 15 minuten stationair laten lopen. Dan draait de motor 1400 rpm. Daarna weer een stuk gereden en nergens meer last van. Kan het zijn dat de ECU ontregeld is?

Owja, de motor heeft zo’n 60000km op de teller.


Dart is de "reset" procedure, niet.? Goed mogelijk dat je problemen nu van de baan zijn ja. Die procedure bestaat niet voor niets.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Mei. 2020, 9:02    Onderwerp: Reageer met quote

die procedure doet alleen niets als je hem niet eerst aan de computer hang om de tabellen te wissen..
Je tps zal mogelijk op het randje zitten. Die even afstellen mooi naar het midden van berijk -> veelal opgelost.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Adventourer



Geregistreerd op: 24-5-2020
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Mei. 2020, 15:51    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor jullie antwoorden!

Morgen gaat de motor naar Akersloot om door René onder handen te worden genomen. Ik heb geen twijfel dat het opgelost wordt. Tevens krijgt de motor een grote beurt en is dan weer tip top in orde voor de mooie zomer. smug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif