Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Za, 17 Jan. 2015, 14:40 Onderwerp: Welk blok? |
|
|
Heren en dames ook, Mijn ktm heeft nu zo'n 145000 km gelopen en ik wil als hij echt olie gaat gebruiken er een nieuw blok in hangen. Ook een carburateur blok natuurlijk. Mijne is van 2004. welke blokken kan ik er allemaal in hangen? Er worden namelijk vooral super duke en smr blokken aangeboden, en hoe zit het met de overbrenging? Rijden die ook qua gebruik hetzelfde als een adventure?
Bedankt, Ad. _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Hummer H1

Geregistreerd op: 28-8-2011 Berichten: 70
|
Geplaatst: Za, 17 Jan. 2015, 20:31 Onderwerp: |
|
|
Interessante vraag. Ik denk dat een SMR blok niet zo verschillend zal zijn van de Adventure, maar een Duke blok heeft volgens mij veel meer top vermogen doordat er ander nokkenassen en een lichtere krukas in zit. Dit dan natuurlijk weer van de trekkracht onder in en een vermogen dat er pas bij hogere toerentallen in komt.
Je wil graag een carburatie blok, maar het is toch ook mogelijk om de carbs op een 990 blok, of misschien zelfs op een 1190 blok te bouwen? _________________ Mihi nil nimis absurdum.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/263719/Africa-Twin-1995-reviseren-1.html |
|
Naar boven |
|
 |
vsrrh
Geregistreerd op: 6-1-2008 Berichten: 34
|
Geplaatst: Za, 17 Jan. 2015, 22:49 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een 950 adventure S uit 2003. Hier heb ik in 2010 gewoon voor de lol een 990 smt blok ingehangen, met de originele carburateurs, dus NIET met injectie. Past allemaal prima. Je moet alleen het kleppendeksel van de voorste cilinder van de 950 gebruiken en de ontstekings signaal disk (of hoe dat ding ook heet) van de 950 op de 990 zetten.
Ik heb geen enkele aanpassing aan versnellingsbak of tandwielverhouding gedaan. Is niet nodig. Heb er inmiddels al weer 35.000 km mee gereden.
Een 1190 blok past niet zomaar. Dan zit er een deel van het frame in de weg. |
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Ma, 19 Jan. 2015, 21:43 Onderwerp: |
|
|
vsrrh schreef: | Ik heb een 950 adventure S uit 2003. Hier heb ik in 2010 gewoon voor de lol een 990 smt blok ingehangen, met de originele carburateurs, dus NIET met injectie. Past allemaal prima. Je moet alleen het kleppendeksel van de voorste cilinder van de 950 gebruiken en de ontstekings signaal disk (of hoe dat ding ook heet) van de 950 op de 990 zetten.
Ik heb geen enkele aanpassing aan versnellingsbak of tandwielverhouding gedaan. Is niet nodig. Heb er inmiddels al weer 35.000 km mee gereden.
Een 1190 blok past niet zomaar. Dan zit er een deel van het frame in de weg. |
Is hier ook al een keer beschreven geweest, lang geleden…
Om de één of andere reden verbruikt een 950SMR een pak meer dan de 950adventure. Véél zoals in 'a lot' en 'much'… Ik zou eerder moeite doen voor het 990 blok! _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
Wout
Geregistreerd op: 1-3-2007 Berichten: 219 Woonplaats: Lage Zwaluwe
|
Geplaatst: Di, 20 Jan. 2015, 13:28 Onderwerp: |
|
|
Hoi Ad,
Ik heb inmiddels ook een 990SMT 2009 blok in mijn zijspancombi hangen. Na 100K km was de stalen band om de koppeling los gekomen en er lekte koelvloeistof (asje van de pomp).
Juist voor een zijspan is veel lage toeren vermogen prettig, maar ik merk geen verschil met 950cc. Wel iets meer topvermogen, maar met zo'n schutting naast de motor geeft dat niet echt meer topsnelheid.
Ik heb de ontstekings schijf omgeruild (de grote opening zit voor de injectie op een andere plek) en 1 ontluchtingsgat van de olietank dicht gemaakt (in het voorste klepdeksel van de 990 zit maar 1 ontluchtings aansluiting).
De oliedrukschakelaar moest ik ook omwisselen omdat op het 990blok er één zat met een 2 polige aansluiting en op het 950blok zit een 1 polige.
Carburateurs werken zonder aanpassing, voor 20cc per cilinder meer is dat niet nodig. |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Di, 20 Jan. 2015, 19:44 Onderwerp: |
|
|
Bedankt allen. Een 990 blok kan dus ook, goed om te weten. Ik houd de duitse ebay in de gaten.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 21 Jan. 2015, 3:17 Onderwerp: |
|
|
african schreef: | vsrrh schreef: | Ik heb een 950 adventure S uit 2003. Hier heb ik in 2010 gewoon voor de lol een 990 smt blok ingehangen, met de originele carburateurs, dus NIET met injectie. Past allemaal prima. Je moet alleen het kleppendeksel van de voorste cilinder van de 950 gebruiken en de ontstekings signaal disk (of hoe dat ding ook heet) van de 950 op de 990 zetten.
Ik heb geen enkele aanpassing aan versnellingsbak of tandwielverhouding gedaan. Is niet nodig. Heb er inmiddels al weer 35.000 km mee gereden.
Een 1190 blok past niet zomaar. Dan zit er een deel van het frame in de weg. |
Is hier ook al een keer beschreven geweest, lang geleden…
Om de één of andere reden verbruikt een 950SMR een pak meer dan de 950adventure. Véél zoals in 'a lot' en 'much'… Ik zou eerder moeite doen voor het 990 blok! |
waarom zou het smr 950 blok meer verbruiken ????
moeilijker normaal mee te doen  |
|
Naar boven |
|
 |
BikeBrother

Geregistreerd op: 16-4-2006 Berichten: 356 Woonplaats: Veluwe
|
Geplaatst: Wo, 21 Jan. 2015, 8:21 Onderwerp: |
|
|
Waarom niet gewoon reviseren, ovemaat zuigers erin en cilinder laten honen? of ben je dan duurder uit? _________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Wo, 21 Jan. 2015, 19:57 Onderwerp: |
|
|
ik heb begrepen dat dat niet kan omdat de legering van de zuiger wanden ontstaat bij het gieten van het blok en dus erg dun is. Kosten, geen idee. zoek ik op.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Wo, 21 Jan. 2015, 21:29 Onderwerp: |
|
|
ATAK schreef: | ik heb begrepen dat dat niet kan omdat de legering van de zuiger wanden ontstaat bij het gieten van het blok en dus erg dun is. Kosten, geen idee. zoek ik op.
Ad |
kan altijd, moet nie vragen wat het gaat kosten
1090cc
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=328225&highlight=spark&page=2 _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Zo, 4 Okt. 2020, 8:19 Onderwerp: |
|
|
Een smt blok is wel goed aan te komen, de tandwielen staan dus ook in lijn?
Ga die blokwissel misschien doen voor mijn motor.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
|