Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Pure B
Geregistreerd op: 14-2-2019 Berichten: 17
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 15 Apr. 2020, 15:48 Onderwerp: |
|
|
ben benieuwd of dat verschil gaatmaken: Immers dichten die ringen alleen naar de luchtfilter bak af en niet de carburateur inlaat. Dus echt valse lucht kan die daar niet aantrekken.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1492 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 21 Jul. 2020, 12:57 Onderwerp: |
|
|
Ondertussen knalt de 950 bij het toedraaien van het gashendel nog steeds dat het een lieve lust is. Net nog enkele uren aan het sleutelen geweest.
- uitlaat is perfect luchtdicht.
- slangetjes op de vacuum-aansluitingen van de carbs zijn vernieuwd en dicht gemaakt door er een schroef in te draaien.
Misschien moet ik eens controleren of die SAS-plaatjes nog goed zijn aangedraaid, je weet maar nooit.
En ik vrees dat ik de carbs en de luchtfilterkast eens ga moeten verwijderen (ooo ik doe dat niet graag ) om te zien of daar alles goed aansluit.
Dus merci Merci PureB voor die foto's. Goed vergelijkingsmateriaal.
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 21 Jul. 2020, 21:37 Onderwerp: |
|
|
zoals eerder gezegd:
knallen in de uitlaat komt omdat brandstof daar verbrand, en dat kan alleen als er voldoende lucht bij zit/komt. Normaliter is het mengsel daar te rijk voor.
maar dat kan dan nog veel zijn natuurlijk
- lucht die de uitlaat ingezogen wordt door lek, of via SAS
- foute kleptiming of lekker klep (scheur/stuk )
- compleet foute ontsteking (onwaarscijnlijk als ie verder goed loopt)
of het mengsel is initieel te arm.. omdat er bij hoge onderdruk achter de gasklep (valse) lucht naar binnen getrokken wordt.. door:
- lekke vaccumaansluiting
- lekke inlaatrubbers (scheur/foute montage etc)
- lek langs de gasklep (asje etc, gasklep zelf los.. )
daar moet je het toch zoeken denk ik
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1492 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 22 Jul. 2020, 10:07 Onderwerp: |
|
|
Merci om mee te denken!
Zou het blok nog goed draaien met een lekke klep denk je? Ik heb niet gevoel dat ik krachtverlies heb. Vanmorgen nog naar mijn werk gereden en dat klinkt en rijdt allemaal erg goed zolang ik het gas niet dicht draai. Ik zal maar eens controleren wanneer ik de kleppen gesteld heb (dateert nog van voor ik de moto verkocht had), misschien moet ik de speling maar eens controleren.
Té arm zou ik in principe moeten kunnen zien aan de kleur van de bougies, die zouden dan te wit moeten zijn.
Donderdagavond gooi ik 'm weer open. Die kleppen, dat hou ik voor 't laatst. Eerst die SAS en die inlaatrubbers controleren.
Wat de vacuumaansluitingen betreft: hoe worden die standaard afgesloten? Ik herinner me dat niet meer. Is er een onderdeelnummer voor de slangetjes waarmee die worden afgesloten?
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Wo, 22 Jul. 2020, 10:34 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: |
Wat de vacuumaansluitingen betreft: hoe worden die standaard afgesloten? Ik herinner me dat niet meer. Is er een onderdeelnummer voor de slangetjes waarmee die worden afgesloten? |
de vacuum aansluitingen van beide cilinders zitten rechts,
(dus rechtertank moet er af)
vlak onder de filterbak zitten ze, zijn m6? pilaartjes waar slangetjes
op zitten/zaten, je kan er ook blindboutjes met een koperen ringetje
in draaien.
origineel zit er op iedere een slangetje, 1 om je sas aan te sturen,
en 1 op een blindpilaartje gestoken, ik gebruik de achterste om mijn
scottoiler te laten werken.
Tja, en als er 1 slangetje af ligt , of lekt dan zou dat misschien het knallen veroorzaken?
er zijn geloof ik ook mensen die die slangetjes juist verlengd hebben,
met een stopje er in, en de uiteinden uit laten komen in de centenbak,
je kan dan heel snel en makkelijk de carb synchonisatie controleren
zonder de tank te verwijderen.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1492 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Do, 23 Jul. 2020, 8:36 Onderwerp: |
|
|
@Daan: merci voor de extra info. Ik had er ook langere slangetjes op gemonteerd, en ik heb ze afgelopen tijd ook al vervangen omdat ze verstorven waren (zie foto uit april), maar het maakt geen verschil. Ik wist niet dat ze voorzien waren van schroefdraad zodat je er boutjes kan indraaien.
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Do, 23 Jul. 2020, 8:39 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | @Daan: merci voor de extra info. Ik had er ook langere op zitten, en ik heb ze afgelopen tijd ook al vervangen, maar het maakt geen verschil. Ik wist niet dat ze voorzien waren van schroefdraad zodat je er boutjes kan indraaien. |
pilaartjes er uit draaien, en boutjes ervoor in de plek ja, dat kan..
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 23 Jul. 2020, 9:28 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | Merci om mee te denken!
Ik zal maar eens controleren wanneer ik de kleppen gesteld heb (dateert nog van voor ik de moto verkocht had), misschien moet ik de speling maar eens controleren.
Die kleppen, dat hou ik voor 't laatst. Eerst die SAS en die inlaatrubbers controleren.
|
Hoi Muug,
De combinatie van deze 2 uitspraken is een van de hoofd redenen waarom een LC8 motorblok wel stuk kan gaan. Als je zo onzeker ben van de juiste klepspeling dan zou dat op 1 moeten staan en zou je eigenlijk niet meer met de motor moeten rijden. Je merkt er weinig van, tot de klep breekt en de hele boel tot stilstand komt.
denk overigens niet dat dit de knallen veroorzaakt. dat lijkt mij een van de 2: lekke uitlaat of afstelling. vacuum slangetje valt ook wel mee, dan knalt hij niet zo heftig hoor.
Lekke uitlaat kan heel goed een emissie blindplaatje zijn!
Maar afstelling of een defect in de carburateur staat mij op #1.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1492 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 24 Jul. 2020, 16:11 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Muug schreef: | @Daan: merci voor de extra info. Ik had er ook langere op zitten, en ik heb ze afgelopen tijd ook al vervangen, maar het maakt geen verschil. Ik wist niet dat ze voorzien waren van schroefdraad zodat je er boutjes kan indraaien. |
pilaartjes er uit draaien, en boutjes ervoor in de plek ja, dat kan.. |
ha, zo.
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Do, 20 Aug. 2020, 18:58 Onderwerp: |
|
|
Mijn uitlaat is gescheurd nadat ik in een file omver ben gereden. Nu wordt het wel heel erg, als ik schakel dan knalt hij al, maar een nieuw setje akrapovic uitlaten kost een kleine 1000€. mijn motor is dagwaarde 1200€. tja, wat zal ik doen?
_________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
Frank
Geregistreerd op: 30-4-2011 Berichten: 266
|
Geplaatst: Do, 20 Aug. 2020, 19:26 Onderwerp: |
|
|
ATAK schreef: | wat zal ik doen? |
Tweedehands originele voor een paar tientjes er op schroeven?
_________________ R! |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Do, 20 Aug. 2020, 19:33 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een speciale kofferset, daar passen die niet tussen helaas.
_________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 541
|
Geplaatst: Do, 20 Aug. 2020, 20:39 Onderwerp: |
|
|
Waarom zo’n lage dagwaarde, is ie zo slecht? Er zijn toch wel ergens een setje gebruikte aftermarket dempers te krijgen voor niet al teveel geld.
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 20 Aug. 2020, 21:42 Onderwerp: |
|
|
Ad, is de Akra gescheurd?
je kunt een dun stuk RVS 'blik'zoeken bij de metaalsloop (echt blik.. 0.6 hooguit 0.8 dik)
dat buig je over een rol voorzichtig tot het de vorm van de akra heeft.. (hoeft niet helemaal rond, maar ruim over de scheur)
dan plak je dat heel lomp met een mooie laag siliconen over de scheur heen... evt twee lange slangen klemmen er bij om. Ziet niet mooi uit (valt mee als je het netjes doet) en houdt lang... vroeger wel eens zo een stalen uitlaatdemper gefixt en die heeft nog jaren gezeten totdat aller er onder volledig weg was
Je kunt natuurlijk ook bij een beetje RVS/Alu-werkplaats de huls na laten maken ... popnagels los en alles opnieuw in elkaar zetten.
setje Wings.. is natuurlijk ook een oplossing.. maar nog steeds niet goedkoop uiteraard
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|