lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

veel te veel knallen bij dichtdraaien gaskraan.
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pure B



Geregistreerd op: 14-2-2019
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Apr. 2020, 11:14    Onderwerp: Reageer met quote

en deze


IMG-20200411-WA0019.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  139.29 KB
 Weergegeven:  195 keer

IMG-20200411-WA0019.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Apr. 2020, 15:48    Onderwerp: Reageer met quote

ben benieuwd of dat verschil gaatmaken: Immers dichten die ringen alleen naar de luchtfilter bak af en niet de carburateur inlaat. Dus echt valse lucht kan die daar niet aantrekken.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 21 Jul. 2020, 12:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ondertussen knalt de 950 bij het toedraaien van het gashendel nog steeds dat het een lieve lust is. Net nog enkele uren aan het sleutelen geweest.
- uitlaat is perfect luchtdicht.
- slangetjes op de vacuum-aansluitingen van de carbs zijn vernieuwd en dicht gemaakt door er een schroef in te draaien.

Misschien moet ik eens controleren of die SAS-plaatjes nog goed zijn aangedraaid, je weet maar nooit.

En ik vrees dat ik de carbs en de luchtfilterkast eens ga moeten verwijderen (ooo ik doe dat niet graag worried2 ) om te zien of daar alles goed aansluit.

Dus merci Merci PureB voor die foto's. Goed vergelijkingsmateriaal.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 21 Jul. 2020, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

zoals eerder gezegd:

knallen in de uitlaat komt omdat brandstof daar verbrand, en dat kan alleen als er voldoende lucht bij zit/komt. Normaliter is het mengsel daar te rijk voor.

maar dat kan dan nog veel zijn natuurlijk

- lucht die de uitlaat ingezogen wordt door lek, of via SAS
- foute kleptiming of lekker klep (scheur/stuk )
- compleet foute ontsteking (onwaarscijnlijk als ie verder goed loopt)
of het mengsel is initieel te arm.. omdat er bij hoge onderdruk achter de gasklep (valse) lucht naar binnen getrokken wordt.. door:
- lekke vaccumaansluiting
- lekke inlaatrubbers (scheur/foute montage etc)
- lek langs de gasklep (asje etc, gasklep zelf los.. )


daar moet je het toch zoeken denk ik

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Jul. 2020, 10:07    Onderwerp: Reageer met quote

Merci om mee te denken! thumbsup

Zou het blok nog goed draaien met een lekke klep denk je? Ik heb niet gevoel dat ik krachtverlies heb. Vanmorgen nog naar mijn werk gereden en dat klinkt en rijdt allemaal erg goed zolang ik het gas niet dicht draai. Ik zal maar eens controleren wanneer ik de kleppen gesteld heb (dateert nog van voor ik de moto verkocht had), misschien moet ik de speling maar eens controleren. sad

Té arm zou ik in principe moeten kunnen zien aan de kleur van de bougies, die zouden dan te wit moeten zijn.

Donderdagavond gooi ik 'm weer open. Die kleppen, dat hou ik voor 't laatst. Eerst die SAS en die inlaatrubbers controleren.

Wat de vacuumaansluitingen betreft: hoe worden die standaard afgesloten? Ik herinner me dat niet meer. Is er een onderdeelnummer voor de slangetjes waarmee die worden afgesloten?

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Jul. 2020, 10:34    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:


Wat de vacuumaansluitingen betreft: hoe worden die standaard afgesloten? Ik herinner me dat niet meer. Is er een onderdeelnummer voor de slangetjes waarmee die worden afgesloten?


de vacuum aansluitingen van beide cilinders zitten rechts,
(dus rechtertank moet er af)
vlak onder de filterbak zitten ze, zijn m6? pilaartjes waar slangetjes
op zitten/zaten, je kan er ook blindboutjes met een koperen ringetje
in draaien.
origineel zit er op iedere een slangetje, 1 om je sas aan te sturen,
en 1 op een blindpilaartje gestoken, ik gebruik de achterste om mijn
scottoiler te laten werken.
Tja, en als er 1 slangetje af ligt , of lekt dan zou dat misschien het knallen veroorzaken?
er zijn geloof ik ook mensen die die slangetjes juist verlengd hebben,
met een stopje er in, en de uiteinden uit laten komen in de centenbak,
je kan dan heel snel en makkelijk de carb synchonisatie controleren
zonder de tank te verwijderen.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 23 Jul. 2020, 8:36    Onderwerp: Reageer met quote

@Daan: merci voor de extra info. Ik had er ook langere slangetjes op gemonteerd, en ik heb ze afgelopen tijd ook al vervangen omdat ze verstorven waren (zie foto uit april), maar het maakt geen verschil. Ik wist niet dat ze voorzien waren van schroefdraad zodat je er boutjes kan indraaien. thumbsup
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Do, 23 Jul. 2020, 8:39    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
@Daan: merci voor de extra info. Ik had er ook langere op zitten, en ik heb ze afgelopen tijd ook al vervangen, maar het maakt geen verschil. Ik wist niet dat ze voorzien waren van schroefdraad zodat je er boutjes kan indraaien. thumbsup


pilaartjes er uit draaien, en boutjes ervoor in de plek ja, dat kan..

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 23 Jul. 2020, 9:28    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
Merci om mee te denken! thumbsup

Ik zal maar eens controleren wanneer ik de kleppen gesteld heb (dateert nog van voor ik de moto verkocht had), misschien moet ik de speling maar eens controleren. sad

Die kleppen, dat hou ik voor 't laatst. Eerst die SAS en die inlaatrubbers controleren.


Hoi Muug,

De combinatie van deze 2 uitspraken is een van de hoofd redenen waarom een LC8 motorblok wel stuk kan gaan. Als je zo onzeker ben van de juiste klepspeling dan zou dat op 1 moeten staan en zou je eigenlijk niet meer met de motor moeten rijden. Je merkt er weinig van, tot de klep breekt en de hele boel tot stilstand komt.

denk overigens niet dat dit de knallen veroorzaakt. dat lijkt mij een van de 2: lekke uitlaat of afstelling. vacuum slangetje valt ook wel mee, dan knalt hij niet zo heftig hoor.
Lekke uitlaat kan heel goed een emissie blindplaatje zijn!
Maar afstelling of een defect in de carburateur staat mij op #1.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Jul. 2020, 16:11    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Muug schreef:
@Daan: merci voor de extra info. Ik had er ook langere op zitten, en ik heb ze afgelopen tijd ook al vervangen, maar het maakt geen verschil. Ik wist niet dat ze voorzien waren van schroefdraad zodat je er boutjes kan indraaien. thumbsup


pilaartjes er uit draaien, en boutjes ervoor in de plek ja, dat kan..

ha, zo. tongue3

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Do, 20 Aug. 2020, 18:58    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn uitlaat is gescheurd nadat ik in een file omver ben gereden. Nu wordt het wel heel erg, als ik schakel dan knalt hij al, maar een nieuw setje akrapovic uitlaten kost een kleine 1000€. mijn motor is dagwaarde 1200€. tja, wat zal ik doen?
_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Frank



Geregistreerd op: 30-4-2011
Berichten: 266

BerichtGeplaatst: Do, 20 Aug. 2020, 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

ATAK schreef:
wat zal ik doen?


Tweedehands originele voor een paar tientjes er op schroeven?

_________________
R!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Do, 20 Aug. 2020, 19:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een speciale kofferset, daar passen die niet tussen helaas.
_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 540

BerichtGeplaatst: Do, 20 Aug. 2020, 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom zo’n lage dagwaarde, is ie zo slecht? Er zijn toch wel ergens een setje gebruikte aftermarket dempers te krijgen voor niet al teveel geld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 20 Aug. 2020, 21:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ad, is de Akra gescheurd?

je kunt een dun stuk RVS 'blik'zoeken bij de metaalsloop (echt blik.. 0.6 hooguit 0.8 dik)

dat buig je over een rol voorzichtig tot het de vorm van de akra heeft.. (hoeft niet helemaal rond, maar ruim over de scheur)

dan plak je dat heel lomp met een mooie laag siliconen over de scheur heen... evt twee lange slangen klemmen er bij om. Ziet niet mooi uit (valt mee als je het netjes doet) en houdt lang... vroeger wel eens zo een stalen uitlaatdemper gefixt en die heeft nog jaren gezeten totdat aller er onder volledig weg was

Je kunt natuurlijk ook bij een beetje RVS/Alu-werkplaats de huls na laten maken ... popnagels los en alles opnieuw in elkaar zetten.

setje Wings.. is natuurlijk ook een oplossing.. maar nog steeds niet goedkoop uiteraard

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif