lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

veel te veel knallen bij dichtdraaien gaskraan.
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Mrt. 2020, 20:23    Onderwerp: veel te veel knallen bij dichtdraaien gaskraan. Reageer met quote

EĆ©n dezer ga ik eens proberen uitzoeken waarom mijn 950 zo vervelend veel en hard knalt als ik de gaskraan toe draai.
Constant rijden en accelereren klinkt als normaal maar bij terugschakelen en afremmen op de motor is het niet leuk meer.
Waaraan kan dat allemaal liggen? Ergens lucht binnenzuigen in de uitlaat? Te rijk afgesteld en onverbrand mengsel dat de hete uitlaat wordt in gezogen? Kan verkeerde klepspeling hier een rol spelen? Gaten in de luchtfilterkast? Of kan dat voorkomen wanneer de carbs niet synchroon werken?
Laat uw licht schijnen terwijl ik alvast de carbs bloot leg. thumbsup

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Mrt. 2020, 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn filterkast is een en al gat, veel meer luchtaanzuig als de standaard
snorkel, maar wat jij omschrijft heb ik geen last van.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Mrt. 2020, 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

als je het gas dichtdraait wordt bij een carburateur motor het mengsel altijd (te) rijk en komt onvolledig verbrand mengsel in de uitlaat.

Dat knalt, als het heet genoeg blijft, aan het eind van de uitlaat waar het mengt met lucht van buiten... : de mooie vlammen uit de uitlaat van een racewage/motor.

Bij de LC8 gebeurt normaliter niet.. tenzij.. je de lucht er veel eerder bij mengt. Het SAS systeem doet dat (dus dat levert plofjes), maar dat heb je al uit staan denk ik.

Dus.. hoogstwaarschijnlijk lekt er ergens ander lucht de uitlaat in!

Pak een doek, druk je dempers dicht aan de achterkant en blij een beetje gas geven tot je het hoort sissen ...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Di, 24 Mrt. 2020, 12:19    Onderwerp: Reageer met quote

Die van mij doet dat ook, heerlijk geluid en heel handig met tussen de files door laveren.
Ik houd het zo.
Ad.

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Za, 28 Mrt. 2020, 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, vrouwlief gevraagd of ze de uitlaten kon toe houden terwijl ik wat snuffelde en luisterde aan de uitlaatbuizen. En volgens mij heb ik het gevonden. evil2
Testritje kon nog niet met die corona-toestanden, maar het moet dat wel zijn.
Bovenop de luchtfilterkast hoort zo'n dikke rubberen pijp te zitten, en die had ik blijkbaar vele maanden geleden niet terug geplaatst. Dat is een terugvoerpijp van de carterontluchting denk ik.
Ik zeg het, ik moet het nog testen, maar als dit de oplossing is dan begrijp ik niet helemaal waarom die losse pijp voor zoveel geknal in de uitlaat zorgde.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 28 Mrt. 2020, 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

mmm,...
die slang zit bij mij al jaren niet meer aangesloten,
uiteinde hangt los in het daschboardkastje met een filtersokje
er overheen, en aansluiting op de filterbak zit een dop op.
dit omdat ik niet wil dat mijn motor zijn eigen vuiligheid
(carterdamp) opnieuw zelf moet inademen...

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 29 Mrt. 2020, 9:06    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
Zo, vrouwlief gevraagd of ze de uitlaten kon toe houden terwijl ik wat snuffelde en luisterde aan de uitlaatbuizen. En volgens mij heb ik het gevonden. evil2
Testritje kon nog niet met die corona-toestanden, maar het moet dat wel zijn.
Bovenop de luchtfilterkast hoort zo'n dikke rubberen pijp te zitten, en die had ik blijkbaar vele maanden geleden niet terug geplaatst. Dat is een terugvoerpijp van de carterontluchting denk ik.
Ik zeg het, ik moet het nog testen, maar als dit de oplossing is dan begrijp ik niet helemaal waarom die losse pijp voor zoveel geknal in de uitlaat zorgde.


nee die slang heeft geen invloed op het knallen.
(de carburateur vaccumslangetjes natuurlijk wel.. maar dan is er meer loos als die loshangen.

en geen lekken in de uitlaat gevonden? Uitlaatdruk bouwde mooi op en motor sloeg af.. of vrouwlief der handen werden er af geblazen/te heet?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Pure B



Geregistreerd op: 14-2-2019
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Do, 2 Apr. 2020, 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

Weet je al meer?

Ik heb hier exact hetzelfde probleem nadat de de carbs gereviseerd zijn door de garage
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 2 Apr. 2020, 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

ehm neen.
Ik werk nog voltijds, gelukkig, in deze gekke tijden.
Rijden mag toch niet, dus weinig haast bij.
Maar dit weekend ging ik er wel verder aan doen.
Ik laat zeker nog iets weten.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Apr. 2020, 8:02    Onderwerp: Reageer met quote

Pure B schreef:
Weet je al meer?

Ik heb hier exact hetzelfde probleem nadat de de carbs gereviseerd zijn door de garage


als de carbs heel slecht gesynchroniseerd staan of valse lucht trekken krij je dit ook natuurlijk, maar meestal dan meer knallen in de inlaat (misschien lastig om het verschil te horen).

en uiteraard als er een klep helemaal fout staat of stuk is en daardoor lekt.. dan mengt in en uitlaatgas ook en ploft ie ook meer. Maar dan pakt ie ook heel slecht op.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Za, 4 Apr. 2020, 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

Eerst de uitlaat nog eens getest, nu met twee gummiballen. Dat sluit beter af. Na nog geen twee seconden slaat het blok af. Sowieso verdenk ik de uitlaat niet.
Enkel die slang vanboven maakte het verschil ook niet.
De vacuĆ¼mslangetjes dan maar. Eerst de achterste carb.
Ehmm.... gevonden denk ik. bucktooth



20200404_111111.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  326.86 KB
 Weergegeven:  424 keer

20200404_111111.jpg



_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Za, 4 Apr. 2020, 11:50    Onderwerp: Reageer met quote

Welke slangetjes horen daar normaal op te zitten? Ik lijk geen onderdeelnummer te vinden.
Anders is gelijk welk ander goed slangetje wel goed voor me. Dat hoeft geen OEM te zijn.
Welke binnendiameter horen die hebben?

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 4 Apr. 2020, 17:52    Onderwerp: Reageer met quote

is dat niet 1 van de overloopslangetjes van de vlotterbak?
het uiteinde ziet er niet uit, maar hoort toch gewoon open te zijn.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Za, 4 Apr. 2020, 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

nee absoluut niet. Dit slangetje zit onder de luchtfilterkast, op de verbinding met de cilinder. Compleet kapot.
Testrit bleek trouwens nog steeds knallerig.
Ah ja. Toch twee dingetjes kunnen repareren.
Volgende keer ga ik tot op de carbs.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Pure B



Geregistreerd op: 14-2-2019
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Apr. 2020, 11:14    Onderwerp: Reageer met quote

Hier waren het de rubbers tussen de luchtfilterbak en cilinder


IMG-20200411-WA0018.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  104.76 KB
 Weergegeven:  387 keer

IMG-20200411-WA0018.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif