Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
goldlabel
Geregistreerd op: 19-3-2020 Berichten: 3 Woonplaats: denhaag
|
Geplaatst: Do, 19 Mrt. 2020, 19:38 Onderwerp: ktm lc8 950 sm loopt hoog stationair |
|
|
ik heb sinds een week of 3 een ktm 950 sm ik vond al dat hij te hoog stationair liep bij aanschaf. heb de moter toch gekocht met het vooruitzicht deze heel simpel weer te laten zakken. ik ben bekend met het draai knopje langs het frame! dit was niet het probleem en ben verder gegaan, ik heb de cabarateurs los gehaald en gecheked op eventuele lekkage.
ik heb alles weer terug gemonteerd behalve de gas kabels en de stationair regel schroef wie langs het frame hangt zodat ik de moter puur op cabarateurs kon laten draaien en extra gas doormiddel van het armpje maar ik krijg het toerental met geen mogelijkheid naar beneden op deze manier.
wie herkend dit probleem en wil mij graag adviseren hartelijk dank!!
heb overal opgezocht maar kon niks gelijkwaardigs aan problemen vinden op dit forum vandaar mijn nieuwe bericht. |
|
Naar boven |
|
|
RIK84
Geregistreerd op: 30-10-2017 Berichten: 95 Woonplaats: Beek (Limburg)
|
Geplaatst: Do, 19 Mrt. 2020, 21:52 Onderwerp: |
|
|
Ik ben geen carb specialist, maar zelfs als 'leek' lukt het mij om het stationair toerental goed te krijgen.(op de 950 adv) Dus misschien is er iets niet helemaal goed in/rondom je carbs.
Staan je carbs synchroon?
Er zit een schroefje naast de achterste carb (verbinding tussen de twee carbs) waarmee je de vlinderkleppen van de carbs gelijk kunt zetten om gelijke luchttoevoer te creëren. Met een vacuummeter (carbtune of iets dergelijks) makkelijk te synchroniseren. Motorzaak moet dat ook in 5 min kunnen als alles verder gedemonteerd is. Misschien kun je op het oog ook al eens kijken of ze gelijk open gaan. Op het oog is natuurlijk totaal niet nauwkeurig, maar als ze enorm onsynchroon staan is dat misschien wel te zien.
Wat gebeurt er als je aan je stelschroefje (naast frame) draait? Helemaal niks? Of kun je de toeren wel omhoog/omlaag draaien?
Als er niks gebeurt...kabeltje kapot?
Staan de co/lucht- schroefjes onderaan de beide carbs goed? Grofweg beiden 2,5 draaien uit (vanuit helemaal dicht). Precieze fijnafstelling is per motor verschillend en afhankelijk van gasnaaldpositie en sproeiertjes die erin zijn gedraaid.
Er zullen vast nog tal van oorzaken aan te wijzen zijn...
Anderen can correct me where I'm wrong _________________ KTM 950 adventure S '04 |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 19 Mrt. 2020, 22:47 Onderwerp: |
|
|
Gescheurde inlaat rubbers? Vacuüm slangen niet afgesloten? Hoog stationair tot uitvallen is meestal valse lucht.
Anders, carburateur mechanische probleempjes. Schroefje stationair vast, hangende choke. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
goldlabel
Geregistreerd op: 19-3-2020 Berichten: 3 Woonplaats: denhaag
|
Geplaatst: Vr, 20 Mrt. 2020, 15:06 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor snelle reacties!!
De stationair schroef is helemaal eruit gas kabels hangen los en op het moment dat ik de choke ga gebruiken dan gaat die nog hoger lopen dan die deed ook al is de moter warm verdere reageert de moter goed op het gas en slaat ook niet af (aangezien hij denk 3500 toeren draait stationair hahah)
Vervelend probleempje maar we gaan vandaag weer verder spitten haha |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Vr, 20 Mrt. 2020, 21:29 Onderwerp: |
|
|
Al wat in de in het rond gespoten met deo of dergelijke.
Dit om te kijken of die harder gaat lopen als hij dit aanzuigt bij een 'lek' ? _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
|