Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 541
|
Geplaatst: Zo, 23 Feb. 2020, 12:00 Onderwerp: Spaaklood |
|
|
Iemand enig idee welk spaaklood te gebruiken is op de spaken van een 990 Adventure? Ik heb wat liggen van mijn Africa Twin, maar die heeft blijkbaar dunnere spaken en dat past niet lekker. Enig idee waar de juiste diameter verkocht wordt? |
|
Naar boven |
|
|
john68
Geregistreerd op: 22-5-2008 Berichten: 360
|
Geplaatst: Zo, 23 Feb. 2020, 13:31 Onderwerp: lood |
|
|
plaklood op de velg . |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Zo, 23 Feb. 2020, 14:13 Onderwerp: |
|
|
idd ja, ik gebruik ook liever plaklood, lood op de spaken
zit ook gedeeltelijk over de nippel heen, en daaronder komt
zand/vuil te zitten en de nippel rot vast.
ooit heb ik eens mooi smal plaklood kunnen bemachtigen
online in een kartshop, was ook nog eens mooi oranje _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 23 Feb. 2020, 19:45 Onderwerp: |
|
|
gewoon om de spaak en netjes aanknijpen met een combinatie tang oid
one size fits all...
badly _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 541
|
Geplaatst: Ma, 24 Feb. 2020, 11:21 Onderwerp: |
|
|
Ja het past eigenlijk voor geen meter. Ik balanceer ze vaker zelf, statisch dan, en elke keer dat gekloot met spaaklood wat niet goed past. Plaklood werkt op mijn Africa twin ook niet goed, omdat er geen goede vlakke plek is om het te gaan plakken. Je kan het natuurlijk gaan knippen, maar als je 60g zo moet plakken zit de helft van je velg vol. Ook heb ik het gewicht ivm het statisch balanceren liever precies in het midden.
Maar niemand die weet of je spaaklood met een grotere diameter hebt dus? |
|
Naar boven |
|
|
keewhip
Geregistreerd op: 17-4-2014 Berichten: 81 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 24 Feb. 2020, 15:12 Onderwerp: |
|
|
Ik gebruik daklood, strookje van juiste gewicht knippen en zo strak mogelijk om spaak + nippel draaien. Dan nog tyrap eromheen om te zekeren. |
|
Naar boven |
|
|
john68
Geregistreerd op: 22-5-2008 Berichten: 360
|
Geplaatst: Ma, 24 Feb. 2020, 22:58 Onderwerp: lood |
|
|
ik sla er met een hamer een kleine ronding in zodat het aansluit met de velg . gaat prima . een andere optie is om de velg een stukje vlak te slaan , u mag kiezen . |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 24 Feb. 2020, 23:40 Onderwerp: |
|
|
het spaaklood knijp je om de spaak zelf heen, (eignlijk met een speciale tang natuurlijk), met een brede bek tang (je kunt voorsichtig met een 'botte'nijptang knijpen bijv...)
daarna tik je het rustig over de spaaknippel heen waardoor die zich weer wat klem drukt.
gezien ie naar buiten geslingert wordt blijft dat daarna gewoon zitten.
je hebt zeker 5-10 en 20 grams... 50 grams is er ook maar dan doe ik liever 2x20 en 10. op iedere spakkmaar 1 loodje!
Als je echt zo heel veel nodig hebt moet je je misschien afvragen waarom! Als je een bandenklem hebt, zet dan het ventiel tegenover.. dan heb je al aardig balans. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Ma, 2 Mrt. 2020, 19:42 Onderwerp: |
|
|
Verder kan je de velg los ook even balanceren/controleren zodat je weet waar je zwaarste punt zit
Evenals als velg met band (en ventiel)
En dan kan je wellicht ook nog het e.a. met elkaar uit balanceren. _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
|