Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Ma, 25 Mei. 2009, 11:40 Onderwerp: |
|
|
Is hier al meer over geweten ?
Wat houdt deze kit in ?
En sterker nog wat kost ze ?
Ik heb een tweedehands 950 S gekocht van 2005 en deze heeft het ook dat gekraak af en toe.
De motor is altijd dealer onderhouden door de vorige eigenaar en heeft nog maar 15500km, zou deze modificatie nog uitgevoerd worden onder garantie ? _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 25 Mei. 2009, 20:06 Onderwerp: |
|
|
der is geen kit:
Het gekraak komt door een soort slipkoppeling die in werking hoort te treden als de motor terugslaat bij het starten, zodat je startermotor heel blijft.
Als je het dus te vaak hoort kan het zijn dat je motor vaak terugslaat en niet goed afgesteld is, of
de veiligheidskoppeling te vaak / te vroeg doorslaat: Dit is een probleem geweest bij een behoorlijke serie van die dingen (KTM koopt dat geheel in en maakt het niet zelf). Vervangen door een nieuw expemplaar wat gewoon goed is is de enige juiste oplossing.
(inmiddels zijn de slechte hopelijk van alle schappen af...) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Ma, 25 Mei. 2009, 20:29 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | der is geen kit:
Het gekraak komt door een soort slipkoppeling die in werking hoort te treden als de motor terugslaat bij het starten, zodat je startermotor heel blijft.
Als je het dus te vaak hoort kan het zijn dat je motor vaak terugslaat en niet goed afgesteld is, of
de veiligheidskoppeling te vaak / te vroeg doorslaat: Dit is een probleem geweest bij een behoorlijke serie van die dingen (KTM koopt dat geheel in en maakt het niet zelf). Vervangen door een nieuw expemplaar wat gewoon goed is is de enige juiste oplossing.
(inmiddels zijn de slechte hopelijk van alle schappen af...) |
Is dat zelf te doen ?
Kwanta kosta _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 25 Mei. 2009, 21:02 Onderwerp: |
|
|
alles is zelf te doen...
www.ktmworld.com zoek je de OEM microfiche op en tel de onderdelen op (reken in dollars = euro's, valt het achteraf alleen maar mee) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Ma, 25 Mei. 2009, 23:15 Onderwerp: |
|
|
Wat moet er dan vervangen worden ?
http://www.ktmworld.com/ktm_oem_parts_schematic.asp?schematicId=66141
Het zogenaamde "Freewheel" of ook alle andere tandwielen ? _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|