Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
sumo fighter
Geregistreerd op: 10-2-2006 Berichten: 33
|
Geplaatst: Za, 23 Sep. 2006, 23:35 Onderwerp: Is er al een oplossing voor het startmotor gekraak |
|
|
Mijn SM heeft al vanaf het begin problemen met kraken tijdens het starten. Met enige regelmaat kraakt hij bij het starten, maar laatst heeft hij het ook een tijdje niet gedaan.
Mijn dealer zegt dat ik vanzelf bericht krijg van de importeur zodra zij een goede oplossing hebben gekregen van de fabriek (verbeterd starterkoppeling).
Bij een dealer in duitsland vertelden ze dat die verbeterde koppeling er al was.
Is die nieuwe verbeterde starterkoppeling er al wel of niet, of moet ik maar blijven wachten.
Wie van jullie heeft er hier ook mee te doen en wat zijn jullie ervaringen.
Groeten SUMO. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 25 Sep. 2006, 19:25 Onderwerp: |
|
|
Ik zou zowieso je dealer bellen en hem aansporen dat ie een oplossing regeld. dat kraken is niet normaal en doen ze ook lang niet allemaal.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
sumo fighter
Geregistreerd op: 10-2-2006 Berichten: 33
|
Geplaatst: Ma, 25 Sep. 2006, 22:35 Onderwerp: |
|
|
Ja, dar klopt wel, maar als de fabriek nog geen verbeterde start koppeling heeft dan kun je de dealer wel blijven aansporen.
Mijn vraag is dan ook
"weet iemand of er al een verbeterde start koppeling is"
Groeten Sumo. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2662 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 27 Sep. 2006, 12:15 Onderwerp: |
|
|
ik weet dat mijn dealer 10 mod kitjes heeft liggen welke naar zijn zeggen het probleem permanent oplost. het zou een nieuwe kit van ktm zijn.
www.verpalen.nl
een andere dealer zou dit kit ook moeten kunnen bestellen. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
african
Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Vr, 13 Okt. 2006, 8:04 Onderwerp: |
|
|
adventure binnen voor 30000km beurt, te verstaan gegeven dat ik wel eens met een SM wilde rijden.
Dus die staat vandaag in mijn garage (en ik moet aan 't werk )
Eerste wat de dealer zei : GEEN gas geven bij 't starten.
Blijkbaar geef ik met m'n adventure onbewust toch wel een streepje gas, want als ik op 'autopiloot' die SM start, maakt die ook lawaai of er iets stuk gaat...
Choke gebruiken heeft geen gekraak tot gevolg.
Tip: wijsvinger gebruiken ipv je duim om te starten ( je kan dan niet onbewust gas geven) _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
|
Pep
Geregistreerd op: 5-2-2006 Berichten: 34 Woonplaats: Hoogvliet
|
Geplaatst: Vr, 13 Okt. 2006, 18:22 Onderwerp: |
|
|
Het gekraak bij het starten heeft weinig tot niets te maken met wel of geen gas geven bij het starten.
Het is een fout in het carterdeksel waarin je dinamo en starterkrans zit. Tenminste dat is het laatste nieuws.
Heb nu zo'n 250 km een nieuw deksel, en nog geen gekraak gehoord. En ik rij dagelijks naar mijn werk (+/- 25 km). Dus heb dat kot zo'n 20 gestart zonder kraak. |
|
Naar boven |
|
|
stikel
Geregistreerd op: 25-9-2006 Berichten: 18
|
Geplaatst: Za, 14 Okt. 2006, 0:39 Onderwerp: |
|
|
Krijg woensdag a.s. een "upgrade" voor het kraken tijdens het starten. Ongeveer 4 van de 10 keer hoor ik echter niets en start hij perfect. Ben benieuwd hoe dat afloopt. Laat het jullie weten.
Groet Stikel |
|
Naar boven |
|
|
african
Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Za, 14 Okt. 2006, 21:54 Onderwerp: |
|
|
Pep schreef: | Het gekraak bij het starten heeft weinig tot niets te maken met wel of geen gas geven bij het starten.
|
Ik ken het probleem alleen maar van het hier te lezen en het gisteren te ondervinden.
't was alleen heel frappant dat het niet voorviel als je helemaal van het gashendel afbleef. (zowel bij mij , als wanneer m'n broer startte) _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
|
f@zertje
Geregistreerd op: 19-7-2006 Berichten: 341 Woonplaats: Oirschot
|
Geplaatst: Zo, 15 Okt. 2006, 18:16 Onderwerp: |
|
|
Dat is heel logisch, als je de gaskleppen dicht houd kan de motor geen lucht aan zuigen, en wat er niet inzit kan je ook niet comprimeren.
geef je de motor meer lucht dan zal er meer gecomprimeert worden.
En die compressie zorgt voor tegendruk en dat zorgt er weer voor je koppeling slipt door teveel tegendruk. _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
|
Pep
Geregistreerd op: 5-2-2006 Berichten: 34 Woonplaats: Hoogvliet
|
Geplaatst: Zo, 15 Okt. 2006, 23:18 Onderwerp: |
|
|
f@zertje schreef: | Dat is heel logisch, als je de gaskleppen dicht houd kan de motor geen lucht aan zuigen, en wat er niet inzit kan je ook niet comprimeren.
geef je de motor meer lucht dan zal er meer gecomprimeert worden.
En die compressie zorgt voor tegendruk en dat zorgt er weer voor je koppeling slipt door teveel tegendruk. |
Dat is wel waar ja. Je hebt gelijk.
Maar het is natuurlijk niet goed dat bij een minimale tegendruk toename je koppeling als doorslaat.
Heb er overigens na de upgrade geen last meer van gehad. |
|
Naar boven |
|
|
stikel
Geregistreerd op: 25-9-2006 Berichten: 18
|
Geplaatst: Vr, 20 Okt. 2006, 22:44 Onderwerp: |
|
|
Zoals belooft. De upgrade voor mijn startproblemen met de adventure 990 zijn uitgevoerd. Tot dusver geen problemen meer. Overigens deed de leenfiets (950 SM) het ook zij het minder regelmatig. Die startte 9 van de 10 keer probleemloos.
Groet Stikel (Jan) |
|
Naar boven |
|
|
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 20:10 Onderwerp: |
|
|
Hmmm Ik ben in het bezit van een 2006 model 950 sm.
Nu na 5000 km begint mijn Sm telkens Onwijs te kraken bij het starten.
Soms start hij niet eens meer.
Het kraken klinkt echt niet gezond.
Ik heb dus het vermoeden dat het ook mijn starterkrans is.
Ik heb ergens gelezen dat enkel de 2005 modellen hier last van zouden hebben.
Ben ik de eerste met een 2006 model?
Kan je deze starterkrans modivicatie bij alle dealers van ktm laten doen, want motor 2000 zit in de buurt en brouwer (mijn orginele dealer) zit 170 km verder op.
_________________ LC8 Rules |
|
Naar boven |
|
|
sumo fighter
Geregistreerd op: 10-2-2006 Berichten: 33
|
Geplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 20:45 Onderwerp: |
|
|
De modificatie kun je bij elke dealer laten uitvoeren, maar bij voorkeur bij je eigen dealer.
Hij zet er dan een andere zijdeksel op met een zwaardere torque limiter, deze is dus zwaarder geconstrueerd waarbij ook enkele andere bijbehorende onderdelen worden vervangen.
Het probleem is dan opgelost. _________________ Ik weet veel, maar ik weet nog veel meer niet. |
|
Naar boven |
|
|
tonnes
Geregistreerd op: 2-10-2006 Berichten: 13 Woonplaats: Zaanstad
|
Geplaatst: Di, 14 Aug. 2007, 13:49 Onderwerp: |
|
|
Ik zit al een week of 7 te wachten op de modificatie van de torq limiter, maar de onderdelen zijn niet in Nederland op voorraad en ook niet in Oostenrijk volgens KTM Nederland. En ze weten ook niet hoe lang het nog gaat duren. |
|
Naar boven |
|
|
f@zertje
Geregistreerd op: 19-7-2006 Berichten: 341 Woonplaats: Oirschot
|
Geplaatst: Do, 23 Aug. 2007, 14:42 Onderwerp: |
|
|
De mijne doet het soms, meestal als ik gas geef bij het starten.
Compressie schijnt dan tehoog te worden.
conclusie, geen gas geven tijdens het starten.
_________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
|
|