Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 16 Jan. 2020, 1:01 Onderwerp: |
|
|
Fonsie,
ik bergijp ook niet wat er nu precies is:
Die veer ligt normaliter IN een gevoerde plaat, tussen twee stalen platen. Die ene gevoerde plaat heeft een groter binnengat waardoor daar ruimte is voor die veer.
Hij kan niet 'door'een stale plaat heen slijten denk ik: die platen zijn veel dikker dan het materiaal van de veer meen ik.
Misschien is de veer gewoon gebroken, en toen klem komen te zitten tussen de gevoerde platen?
Heeft het wel goed gewerkt ???
maak eens een plaatje van de schade... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
TheFonsie
Geregistreerd op: 10-12-2016 Berichten: 29
|
Geplaatst: Do, 16 Jan. 2020, 19:26 Onderwerp: |
|
|
Ik ben inderdaad beetje te enthousiast geweest met de conclusies te trekken. dit is wat ik tot nu toe zeker weet.
1. Motor ontkoppelde niet meer fatsoenlijk na dat hij van het schakelen van de 3 naar de 2 het achterwiel blokkeerde en de motor afsloeg.
2. De motor wilde ook niet meer in de neutraal starten hij draaide wel rond maar had er veel moeite mee, zeker als ik er wat gas bij gaf.
3. De koppeling is gedemonteerd en daarin was te zien dat de laatste stalenschijf (dus die je als eerste erin monteert) een flinke doorlopende kras ter grote van de belleville veer.
4. Daarna heb ik de motor proberen te starten zonder de veer in de koppeling hij sloeg even aan maar dat was maar voor 2 sec daarna had de motor er wel moeite het zelfde als in punt 2 ( de accu is maar enkele maanden oud, weliswaar uit een winkel waar ik niet graag kom maar soms moet je als je die zelfde dag wilt gaan rijden, maar deze heeft wel gewoon prima gewerkt zelfs op de dag des onheils).
5. Door dat hij er zoveel moeite mee had om te starten was ik bang dat de motor een klap heeft gehad, en er ergens iets scheef is gaan zitten. nu hem ik de hele koppelings-deksel omschreven als de inner clutch cover er afgenomen maar daar ziet alles nog prima uit. als ik nu de motor rechtstreeks op de krukas rond draai voel ik geen gekken dingen op maakt hij rare geluiden.
Dus wat is nu verstandig om te doen behalve hem naar een goede ktm garage te brengen want dan ben ik erna blut ben ik bang. zijn er nog suggesties om wat te gaan controleren? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 16 Jan. 2020, 21:12 Onderwerp: |
|
|
rustig blijven ademhalen en alles nog eens logisch en rustig overdenken. De oorzaken die je uitgesloten hebt afstrepen en dan proberen een conclusie te trekken. Je info is niet consistent namelijk.
-je kunt de motor prima ronddraaien zonder bijgeluiden, maar
-starten via de startmotor gaat 'stroef' (de startmotor grijpt direct op de krukas aas eigenlijk).
dit zou dus alleen kunnen als de startmotor zelf zwaar loopt
maar, dat is het niet, want dat heeft geen invloed op het moeilijk ronddraaien van het achterwiel.
onduidelijk of het achterwiel nu wel goed ronddraaied als de motor goed ontkoppeld is.
Ergo: Als je wil dat mensen hier meedenken: zet dan de feiten duidelijk op een rijtje. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
TheFonsie
Geregistreerd op: 10-12-2016 Berichten: 29
|
Geplaatst: Zo, 26 Jan. 2020, 18:48 Onderwerp: |
|
|
Even een Update, ik heb alles in de koppeling vernieuwd: platen, veren, de beide ringen en hij werkt weer perfect.
Helaas is me de benzine snel sluiter kapot gegaan en ben ik weer stil komen te staan. Maar wel met geluk dat het weer dicht bij huis gebeurde.
Bedankt voor jullie reacties |
|
Naar boven |
|
|
|