lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

slippende koppeling bij 950 Adv vanaf 5000 toeren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Sep. 2019, 9:48    Onderwerp: slippende koppeling bij 950 Adv vanaf 5000 toeren Reageer met quote

Wel, het had niet anders kunnen zijn. De koppeling was zo ongeveer het enige dat ik nog niet gecontroleerd had na de terugkoop van mijn 950 in januari. Dat, en de carb en de kleppen.
Begin september hoopvol naar the UK geweest, een vijftal dagen ferm gaan toeren in het Zuid-Westen. (verslag volgt).
Al na één dag was duidelijk: bij flukse inhaalmaneuvers waarbij het toerental boven de 5000 schoot, bleek het toerental ook iets te enthousiast door te schieten. sad Een paar keer per dag gebeurde dat, dus er was duidelijk iets aan de hand. Op de snelweg sneller dan 140km/u rijden (=5000tpm) was ook geen goed idee omdat de koppeling begon door te slippen.
Vandaag een dagje thuis dus effe alles open gedaan en opgemeten.
Interessante resultaten!
- koppelingsveren: alle zes rond de 29,8. Tolerantielimiet is 29mm, dus geen probleem.
- alle platen bij elkaar: 49,10mm: is toch wel erg dicht bij het minimum van 48,0 mm
- 9 ongevoerde platen: 1,95-1,97mm: dik in orde
- 1 ongevoerde plaat: 2,26mm: daar versta ik dus niks van. Deze plaat is een pak dikker dan de rest. Ze is zelfs dikker dan de max. dikte zou mogen zijn, wat 2,05mm is. Waar komt die vandaan? huh2 Enige verklaring: deze set platen (en veren, en booster, en binnenkorf) heb ik in 2013 (miijn ktm had toen 80.760km) overgekocht van StevenD. Die te dikke plaat zal daar per ongeluk tussen gesukkeld zijn.
- 9 worried2 ongevoerde platen zijn te dun: 2,50-2,65mm. Absoluut minimum is 2,65mm.
- slechts 2 gevoerde platen vallen binnen de gewenste specs

Ik denk dat ik beter gewoon eens alles nieuw bestel...veren, gevoerd, en ongevoerd... een vroeg Nieuwjaarskadootje voor "my precious"...
thinking2

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.


Laatst aangepast door Muug op Wo, 18 Sep. 2019, 14:02, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Sep. 2019, 13:56    Onderwerp: Reageer met quote

Haa Muug, als de stalen platen ook 1.8~ zijn dan is er toch flink 'op de koppeling' gereden hoor, die horen eigenlijk gewoon op of heel erg dicht aan de 2mm te zitten, slijten eigenlijk nauwelijks bij normaal gebruik.

Komt de dikke stalen plaat uit de onderkant van het pakket? dus waar de belleville veer op rust? Die is mogelijk zwaarder uitgevoerd, zal eens op de fishes speuren. Zie zo niet hoe die er tussen gerold kan zijn anders dan fabrieksaf, de set komt toch ook uit een originele koppeling vandaan. Er is eigenlijk geen ander KTM model waarvan de koppeling binnenmaat gelijk is anders dan andere 950/990's die ik zo voor me kan halen (en ik heb alleen KTM spullen op voorraad).

verder, alle platen zoveel dunner op 2.5mm is echt wel 'op' dan, gaaat dus inderdaad een setje staal+gevoerd worden. EBC heeft hele betaalbare setjes. Kan Tim vast voor je bestellen ook wink2

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Sep. 2019, 14:04    Onderwerp: Reageer met quote

bij de ongevoerde platen stond een verkeerd getal: het moet 1,97 zijn ipv 1,79. Is gecorrigeerd.

Tim? Is dat een nickname?

Ah ik dacht ik bestel gewoon bij een Ktm-dealer. Helaas is het zijn sluitingsdag.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Sep. 2019, 14:56    Onderwerp: Reageer met quote

Er bestaat blijkbaar ook een kit van : 60032011010
Het kost wel wat....
293€ op deze sites:
https://www.racingcenter.be/shopv2/nl/2-catalogus/detail/2097-clutch-kit
https://www.bcswebshop.nl/clutch-kit-lc8
Hier 476€ zelfs: https://www.ktm-shop24.de/60032011010-kupplungskit

Dit is de EBC-kit wellicht:
https://www.mlmparts.com/nl/koppelingsset-drc-veren-gevoerde-en-stalen-platen-2fc096-voor-ktm-950-adventure.html
Met ruime voorsprong de goedkoopste: 147,5€

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Sep. 2019, 16:01    Onderwerp: Reageer met quote

ja. origineel is erg duur. ebc is prima. Tim, Timmie van de motor kampeer winkel, onze forum huisdealer Smile
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
michel3vb



Geregistreerd op: 26-6-2016
Berichten: 198

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Sep. 2019, 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

Platen van een Kawasaki racer zijn exact dezelfde. Ik meen een Z1000 of een ZX10-r. Een pak goedkoper dan die van KTM.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Di, 24 Sep. 2019, 14:38    Onderwerp: Reageer met quote

Wie wat waar, iemand roept mijn naam ?

Volgens mij had ik al gelezen dat je ondertussen het e.a. al gemonteerd hebt Muug?

thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif