lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Ktm 950 adventure ..Rechter tank vol/ Linker tank leeg Aange

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Prince



Geregistreerd op: 4-9-2019
Berichten: 41

BerichtGeplaatst: Di, 17 Sep. 2019, 21:33    Onderwerp: Ktm 950 adventure ..Rechter tank vol/ Linker tank leeg Aange Reageer met quote

Beste forum leden,

Tijdens het vervangen van het voorste deel van de uitlaat heb ik de rechtertank verwijderd.
Na een tankbeurt en een rit van 100 km zie ik dat een tank leeg is en de andere tank nog vol is.
Heb ik iets over het hoofd gezien met het terug plaatsen van de tank of is er een pomp kapot gegaan ?
Heeft er iemand advies voor mij?
Gr


Laatst aangepast door Prince op Za, 9 Nov. 2019, 0:08, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 17 Sep. 2019, 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

Hi,

Ik meen dat de tanks dmw slang als twee communicerende vaten werken. Misschien slangetje vergeten aan te sluiten? Of verstopt?

Gr. Dekster

_________________
990 R & fe450 & IHZ Jupiter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 17 Sep. 2019, 22:05    Onderwerp: Reageer met quote

Of de kraantjes aan de binnenkant niet open gedraaid..
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Prince



Geregistreerd op: 4-9-2019
Berichten: 41

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Sep. 2019, 0:42    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor jullie antwoorden.

- de enigste slang die ik heb los gemaakt zat direct aan de benzine kraan/achterkant of binnenkant aan de tank.

- ik heb de grijze kraan onder aan de tank dicht gedraaid voor het verwijderen van de tank. Daarna weer open gedraaid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Sep. 2019, 8:37    Onderwerp: Reageer met quote

de linker tank heeft 2 kraantjes...

een aan de onderkant waar de slang naar de benzinepomp op zit,
de ander aan de voor-binnen kant (onderaan) waarmee de tank met de rechter tank verbonden wordt.

als je die kraantjes niet dichtgezet hebt.. was de benzine er uitgepiest..

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Thorri



Geregistreerd op: 6-8-2010
Berichten: 211
Woonplaats: Gees

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Sep. 2019, 12:01    Onderwerp: Reageer met quote

Heb het zelfde probleem gehad.
Bij mij was het kraantje binnenin afgebroken. dus dacht dat ik hem open had gezet. maar hij was nog dicht.
ik zou zeggen even het slangetje er af halen en kijken of er benzine uitloopt.

_________________
Groeten Thorri
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Za, 21 Sep. 2019, 2:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had dit ook....en dat leek na een grote onderhoudsbeurt..
Toch kan ik gewoon mijn range halen en lijkt er qua rijden dus niets aan de hand.
Ook loopt er rechts vaak benzine uit als ik vol (tot de rand) getankt heb...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Prince



Geregistreerd op: 4-9-2019
Berichten: 41

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Sep. 2019, 15:43    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Forum leden,

Ik heb de bovenstaande tips geprobeerd maar dit heeft tot op heden nog niet gewerkt.
- Kraantje gecontroleerd
- Hoofdkraan gecontroleerd

Ik ga van het weekend de tank verwijderen en dan nogmaals kijken of ik iets over het hoofd heb gezien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Prince



Geregistreerd op: 4-9-2019
Berichten: 41

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Sep. 2019, 15:46    Onderwerp: Reageer met quote

Dekster schreef:
Hi,

Ik meen dat de tanks dmw slang als twee communicerende vaten werken. Misschien slangetje vergeten aan te sluiten? Of verstopt?

Gr. Dekster




Waar zou deze slang bevestigd zijn ? Er zitten 3 slangen op de tank zelf. 1 slang boven op de tank. Die is doorzichtig. Een op de achterkant van de tank. Deze is zwart van kleur. Een andere aan de tank bij het kraantje deze is zwart van kleur en dikker dan de rest. Verder heb ik geen slangen gezien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Za, 9 Nov. 2019, 10:06    Onderwerp: Reageer met quote

Laten we nog eens bij het begin beginnen.
- De rechtertank van een 950 heeft op zijn voorste kant bovenaan een ontluchtingsslangetje.
- Aan de motorblokkant is er een slangetje dat de afloop is van de tankdop voor wanneer je naast de vulopening mikt.
- onderaan aan de voorste "punt" van de tank is het kraantje met slangetje.
- dat slangetje gaat normaal gezien naar de linkertank.
- Dat slangetje hoort vast te zitten aan het kleinste kraantje van de linkertank. De rechter tank loopt dus leeg in de linkse.

Als je nu de rechter tank wilt demonteren dan moet je eerst de twee kraantjes van dat verbindingsslangetje sluiten. Doe je dat niet en trek je dat slangetje toch los, dan zijkt de benzine op de grond, ofwel vanuit beide tanks, ofwel vanuit de linker tank, ofwel vanuit de rechter tank. Dus: sluit de twéé kraantjes.

We hebben nu de tank los in onze handen. Er komt geen benzine uit want we hebben het kraantje toe gedraaid. Draai het nu open. Nu moet er echt wel benzine uit komen. Zoniet, dan is het wellicht kapot .
Maak het kraantje los van de tank. Nu zit je dus met een gat in de tank.... Als er nu geen benzine uit komt is de tank écht leeg of er zit daar één of andere bizarre verstopping ....

Als het kraantje goed werkt en er dus benzine uit stroomt, dan moeten we verder denken. Misschien is het verbindingsslangetje verstopt? Draai het linker kraantje open. Komt er benzine uit het slangetje? Zo ja dan is het slangetje goed en dat kraantje ook. Zo neen dan is het slangetje ofwel verstopt ofwel zit er een knik in? Of het zit ergens toegeknepen, dat kan ook. Het linker kraantje kan ook gewoon kapot zijn, en dus niet meer open gaan, dan geraakt de benzine ook niet van rechts naar links...


Zo, dus met gewoon logisch denken en logisch testen kan je volgens mij perfect vinden waar het fout gaat.

Succes!

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif