lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

PAS OP VOOR OPLICHTERS

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TheFonsie



Geregistreerd op: 10-12-2016
Berichten: 29

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Sep. 2019, 12:09    Onderwerp: PAS OP VOOR OPLICHTERS Reageer met quote

Aan gezien ik opzoek ben naar een mooie adventure en na al veel advertenties te hebben afgestruind kwam ik bij deze op speurers.

https://www.speurders.nl/overzicht/unieke-ktm-990-adventure-abs-dakar-go-rally-special-183227022.html?sr_ab=1&no_qs=True&query=990+adventure+r

het ziet er allemaal heel goed uit dus daarom had ik contact gezocht met de verkoper (mathias weber). deze zou niet meer in nederland wonen maar ergens rond muchen in duitsland maar de motor zou hij kunnen opsturen via Uship op zijn kosten.
dit vond ik wel prima klinken aangezien ik 3 dagen kreeg om hem te inspecteren en mocht het niks zijn kwamen ze hem weer halen en zouden ze hem terug sturen en zou ik me geld terug krijgen. daar ging ik wel mee akkoord maar ik had gezegd dat ik alleen betaal als daadwerkelijk de motor op mijn oprit stond. hier kreeg ik niks over te horen dus ik dacht dat het wel goed zat. vandaag kreeg ik een mail van de verkoper dat hij de motor bij Uship aan had geleverd en dat hij alles al betaald had en ik een mail van Uhip zou ontvangen met de betaal instructies met een waarchuwing dat deze itussen de spam kon staan. en ja hoor daar stond die in de spam filter map met alle instructies over hoe het in het werk zou gaan. Dit zag er allemaal prima uit behalve dat ik het bedrag al van te voren moest over maken (de opdracht van vervoer staat ook daadwerkelijk op de site van Uship.com) maar na het controleren van de bank gegevens kwam ik erachter dat deze werden gebruikt voor oplichting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Antoinne



Geregistreerd op: 29-11-2012
Berichten: 85
Woonplaats: Moordrecht

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Sep. 2019, 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is toch wel overduidelijk een oplichter haha rolleyes3 , veel te mooi om waar te zijn, te goedkoop geprijsd en een verkoper die een paar dagen lid is... en alleen al uit je verhaal zou je dat toch nooit moeten vertrouwen.. denk ik dan stars

Ja, ook ik heb de de harde weg moeten leren, weliswaar met een kleiner iets, en de oplichter bleek uiteindelijk een dorp verderop te wonen... zzz

_________________
Gegroet Antoinne

KTM Adventure 990 '06 smiley
B*W F650gs Dakar '06 hobbyproject
Hoenda GL500 Scramber projectbike
Oudjes: FJR 1300A '03, Honda VFR 750 '95, Honda CB 550 K3 '78
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TheFonsie



Geregistreerd op: 10-12-2016
Berichten: 29

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Sep. 2019, 14:25    Onderwerp: Reageer met quote

Ik was al gelukkig op me hoede en heb niks betaald uiteraard, maar het komt wel allemaal heel profesioneel over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RIK84



Geregistreerd op: 30-10-2017
Berichten: 95
Woonplaats: Beek (Limburg)

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Sep. 2019, 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

Zelfde heb ik ook gehad met zoektocht naar een Adventure twee jaar geleden. Scherp geprijst (hmmm, heb ik dat geluk?). Helaas, na contact het bericht dat hij niet meer in Delft woonde maar in München... Toen gingen al alarmbellen rinkelen, waarom zet je dan je motor hier te koop? Kreeg wel snel reactie en direct veel mooie en duidelijke foto's toegestuurd, maar ook té snel het voorstel om op te sturen = Alarmbel twee.
Ik zei dat ophalen in München geen enkel probleem voor mij was omdat ik daar één keer per twee weken ben voor werk (bluf). Hij hoefde alleen maar het adres en volledige naam naar me door te sturen en dan zou ik komen kijken en proefrijden en cash betalen. Natuurlijk nooit meer wat van gehoord. Wel even MP of speurders op de hoogte brengen.

Prima dat dit af en toe wordt gedeeld om 'geluksvogels' op zoek naar hun ideale droommotor (liefde kan soms blind maken) te behoeden voor oplichters

_________________
KTM 950 adventure S '04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kenny



Geregistreerd op: 12-7-2018
Berichten: 47
Woonplaats: ijmuiden

BerichtGeplaatst: Di, 3 Sep. 2019, 14:33    Onderwerp: Reageer met quote

Nigeria oplichter , zit al jaren op speurders . Welk ei trapt daar nou in .... confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Di, 3 Sep. 2019, 18:47    Onderwerp: Reageer met quote

Iedereen ook meteen even rapporteren.
Is die er zo vanaf thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 3 Sep. 2019, 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

ja,

ik heb al vele auto's, mtooren, boten en huizen aangeboden gekregen. en ook al alles kunnen verkopen voor belachelijke bedragen.

Ik hoefde alleen maar even van de tover wat kosten te betalen voor shipment, of voor kleine werkzaamheden.

tja.. jongens.. trap er toch niet in! Betaal niks van te voren, check altijd de betaalgegevens en verkoper gegevens.

Dan noch ben je niet helemaal veilig... maar gelukkig letten dan de creditcard companies zelf ook nog op bijvoorbeeld.

Maar goed: Dank voor de waarschuwingen.. en doe er je voordeel mee!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif