Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ATAK

|
Geplaatst: Vr, 11 Aug. 2006, 21:14 Onderwerp: Roze Uitlaat |
|
|
Donderdag laat thuisgekomen na ongeveer 80 km rijden. Stap af en kijk eens vol trots naar mijn GO!!!!!!! zie ik dat de uitlaatbocht mooi rozerood gloeit in het donker. Schitterend . Dan denk je, is dat beetje folie aan de binnenkant van je tank wel voldoende? Zal wel. Maar een mooi gezicht is het.
Ad |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 11 Aug. 2006, 21:50 Onderwerp: |
|
|
Is mij nog nooit opgevallen Ad, en ik rij veel in het donker.
Ik zal er eens op letten, maar als de mijne dat ook doet,
was het me vast wel eens opgevallen.  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Tutu

|
Geplaatst: Za, 12 Aug. 2006, 0:07 Onderwerp: |
|
|
Zoiets dus...?
 |
|
Naar boven |
|
 |
alexopreis

|
Geplaatst: Za, 12 Aug. 2006, 21:02 Onderwerp: |
|
|
Dat is iets om je zorgen over te maken ! Ik rij ook veel en het donker en heb het nog nooit gezien.
Wel bij mijn Suzuki op de testbank. Toen ik er hogere zuigers in had gedaan werd de uitlaat rood, nadat ik er wildere nokkenassen in had gedaan werd de uitlaat rood. (Dat was natuurlijk voordat de computer op het nieuwe lekkers was afgesteld.) Het duidt erop dat de motor te arm staat of dat de ontsteking verkeerd staat.
De enige niet-schadelijke manier om je uitlaat rood te maken is met een heel klein beetje gas open een berg af rijden.
Heb je er misschien een andere uitlaat op gezet, of heb je met de naaldhoogte of sproeiers zitten te kloten ? Ander soort bougies ? Is je luchtfilter extreem vies ? Rijdt je met verkeerde benzine ? Is dat draadje voor slechte benzine onder je zadel los ?
Veel plezier bij het uitzoeken van dit probleem. _________________ Ordinary life is pretty complex stuff !! |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 13 Aug. 2006, 21:32 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het wel een wat snelle conclusie Alex, en je opsomming klopt niet:
- Vuil luchtfilter geeft RIJKER mengsel
- Naalden omhoog geeft rijker mengsel
- laag octaan stand geeft later verbrandingstijdstip, dus zeker geen te arm mengsel gedrag.
Ik heb zelf geprobeerd mijn LC8 arm af te stellen in het middenbereik en dan gaat ie al heel snel inhouden.
Op zich vind ik een beetje rood in de uitlaat niet zorgwekkend, maar gezien het niet gebruikelijk is bij de LC8 bij normaal rijden is het misschien wel iets om naar te kijken.
Let wel: De foto die daan postte met die rode uitlaten is op een proefstand, zonder rijwind: Dan wordt iedere uitlaat rood.
EN: Als je de LC8 gewoon stationair laat draaien (stilstaand dus) gebeurd hetzelfde: Bij mij worden de uitlaten dan ook echt kersrood!
Als het bij normaal rijden TIJDENS het rijden te zien is, dan lijkt me iets niet helemaal goed idd.
wat zou het kunnen zijn? Mogelijke opties die ik reeel vind:
- idd die octaan stekker los: Dat geeft een later ontbrandingstijdstip, en dus zal bij goede benzine veel in de uitlaat verbranden (immers komt er via het SLS/SAS lucht bij). Ook de cats zullen er roodheet van worden! (maar volgens mij heeft Ad die niet meer).
- Te ARM mensgel kan (dan worden de uitlaatgassen heter idd), maar dat moet dan wel bij flinke belasting zijn: Dan zou het volgas mengsel te arm moeten zijn, en dat kan eigenlijk alleen als de hoofdsproeiers te klein staan. Ik kan me echter niet zo goed voorstellen dat iemand dat gedaan zou hebben bij een nagenoeg nieuwe motor.
m.a.w:
Ad, ik denk dat je na het afstappen (of het laatste stukkie) effe heb staan stationairen => en dan is het heel normaal dat ie mooi rood worden die pijpen, zeker als je in een goed donkere omgeveing staat.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

|
Geplaatst: Zo, 13 Aug. 2006, 22:38 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat Gerben gelijk heeft. Hij heeft wel even ( kort ) stationair staan draaien. Er is me ooit verteld dat het goed is om dat te doen. Dit moet er voor zorgen dat alle onderdelen weer netjes in de olie zitten. Dus vandaar die roze uitlaat, MAAR ik denk ook dat hij aan de arme kant staat want hij wil wel eens afslaan voor het stoplicht of als je het gas dichtdoet en rustig uitrijd. Ook stationair toerental goed afstellen heeft daar geen uitwerking op.
Bedankt voor het meedenken, Ad |
|
Naar boven |
|
 |
alexopreis

|
Geplaatst: Zo, 13 Aug. 2006, 22:50 Onderwerp: |
|
|
Naja, was goed bedoeld en er was nog geen conclusie getrokken. Maar blijkbaar kan het ook meevallen asl jouw brommert 't ook doet. Laten was het beste hopen. _________________ Ordinary life is pretty complex stuff !! |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 14 Aug. 2006, 18:23 Onderwerp: |
|
|
Ad , waarschijnlijk staat ie gewoon nog origineel afgesteld, en fat is met de akra's idd wel een beetje krap.
tevens kan het gdoed zijn dat ie na de 1000 beurt nog wel wat verloopt, zeker als de 1000 beurt ook echt bij de 1000 gedaan is.
volgense service: CO stellen, sinchroniseren en kijken of de naalden in stand 3 staan (niet dat dat echt nodig is, maar met de akra's bij een nieuwe afventure loopt dat wel beter.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

|
Geplaatst: Di, 12 Sep. 2006, 14:54 Onderwerp: Filmpje afstellen voorinspuiting van een BMW R1200 GS |
|
|
Dr_Bean schreef: | Ad , waarschijnlijk staat ie gewoon nog origineel afgesteld, en fat is met de akra's idd wel een beetje krap.
tevens kan het gdoed zijn dat ie na de 1000 beurt nog wel wat verloopt, zeker als de 1000 beurt ook echt bij de 1000 gedaan is.
volgense service: CO stellen, sinchroniseren en kijken of de naalden in stand 3 staan (niet dat dat echt nodig is, maar met de akra's bij een nieuwe afventure loopt dat wel beter.
grts |
Filmpje uitlaat van een BMW R1200 GS...
http://www.powerlabs.org/movies/turbinewnozzle.mpg |
|
Naar boven |
|
 |
|