lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Met je KTM per trein naar het zuiden? Ervaringen..?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Sep. 2006, 18:33    Onderwerp: Met je KTM per trein naar het zuiden? Ervaringen..? Reageer met quote

book2

Wie heeft er ervaring met het reizen per auto-slaap-trein naar het zuiden?

http://www.treinreiswinkel.nl/autoslaaptreinen/autoslaaptrein_nederland

OF

http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/en/start.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Sep. 2006, 23:23    Onderwerp: Reageer met quote

yes goede ervaring mee maar dit was vanuit belgie (brugge) naar zwitserland echt wel de max niet duur en zeer goed bevallen ik ben nooit met de motor geweest maar hier zie ik geen problemen in

goede keus thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
african



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 274
Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem

BerichtGeplaatst: Di, 12 Sep. 2006, 7:10    Onderwerp: Re: Met je KTM per trein naar het zuiden? Ervaringen..? Reageer met quote

Ik heb het een keer gedaan, 't was geen onverdeeld succes (ik was er niet helemaal gerust in)
Niet dat er iets beschadigd is geweest ofzo.

Wij nemen liever onze tijd om op bestemming te geraken (2-3 dagen) rijden binnendoor, slapen in hotelleke of chambre d'hotes, zo kan het vakantiegevoel al een beetje rijpen nice

_________________
Greet's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Di, 12 Sep. 2006, 12:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben met de db autozug naar Wenen gegaan en vanaf Villach weer terug. In 2 woorden: Helemaal super.

Van de bandenslijtage, tol, benzine, overnachting betaal je de trein en je bespaart jezelf een stuk snelweg rijden als je in een beperkte tijd toch naar een verdergelegen locatie wilt gaan of daar meer tijd wilt besteden.

Dit jaar nog gekeken om zo naar Spanje (trein tot Narbonne) te gaan, maar ik heb wel het idee dat die prijzen hoger liggen of omhoog gegaan zijn. (we gaan nu met auto / aanhanger)

De trein slaapt lekker en je motor staat prima achterop. De restauratie viel me tegen.

Plaatjes van hoe die dan staat op m'n fotoboekenplank bij Oost Europa 2004.

Eventueel een minpunt is dat je wat strakker op de juiste tijd bij de trein moet zijn voor de terugweg dan bij bv. je eigen auto of voordeur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Kappa



Geregistreerd op: 24-4-2006
Berichten: 162
Woonplaats: Haalderen

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Sep. 2006, 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

Na twee positieve ervaringen vertrek ik morgen weer naar de Alpen/Dolo's en ga maandag a.s. vanuit Bolzano per trein weer naar Düsseldorf. Is gewoon een dag extra lol in de bergen als je maar een "lang weekend" tot je beschikking hebt. De DB Autozug is prima. Met Erwin eens dat de catering beter kan, maar Autozug station ligt in Bolzano centrum dus vantevoren ff happen en dan 's avonds nog een snack in de trein.
_________________
Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
african



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 274
Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem

BerichtGeplaatst: Do, 14 Sep. 2006, 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

Er bestaan ook 'vervoeders' per vrachtwagen: je brengt je motor binnen, die gaat de vrachtwagen op en wordt op je vakantie plek afgeleverd of je gaat hem oppikken.

Bike to beach is er eentje van...

_________________
Greet's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Sep. 2006, 16:30    Onderwerp: Reageer met quote

ja.. gewoon even googlen:

oa. http://www.motortransport.nl/

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
loneshark



Geregistreerd op: 12-1-2008
Berichten: 6
Woonplaats: Rumst

BerichtGeplaatst: Za, 19 Jan. 2008, 11:41    Onderwerp: Reageer met quote

Heren, ik heb de formule van de DB-autotrein al 2 maal gedaan, van Rumst (België) naar Dusseldorf en dan naar Narbonne om een tour van 5 dagen te gaan doen in de Pyreneën. Je wint een dag door s'nachts met de trein te rijden en smorgens uitgerust in het zuiden aan je motoravontuur te beginnen thumbsup hoe vroeger je boekt hoe goedkoper.
2de reis van Dusseldorf naar Insbrouck om door de italiaans Alpen te toeren....fantastisch. tongue3 het vastzetten van de moto's is totaaal geen probleem en wordt vakkundig gedaan...je kan trouwens alles in het oog houden bij het vastzetten. De slaapgelegenheden zijn ook in orde, alleen kan je best iets voorzien om te eten of tussendoor te smullen want dat is in de restauratiewagen tamelijk duur. stars het slapen gaat je meestal goed af als je enkele "Bittenburgers" 0.5cl achterover geslagen hebt rolleyes4
Om te besluiten...als wij naar het zuiden rijden....één formule...DB-autotrein !!
Dit jaar gaan we naar Scchotland, met de Ferry naar Rostock 2thumbsup ik hou jullie op de hoogte.... rolleyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
loneshark



Geregistreerd op: 12-1-2008
Berichten: 6
Woonplaats: Rumst

BerichtGeplaatst: Za, 19 Jan. 2008, 11:46    Onderwerp: Reageer met quote

Als er iemand ervaringen heeft met toeren per moto in Schotland.....
Pleace let me know...

Thanks
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Za, 19 Jan. 2008, 13:35    Onderwerp: Reageer met quote

Al vaak gedaan met de fiets en auto maar eigenlijk ideaal voor de motor. Pracht land met schitterende weggetjes en luchten (incl. wat water soms).

Zie vaak motoren ook via IJmuiden-New Castle gaan met de nachtboot, rij je 's ochtends de boot af door het ook prachtige Noord-Engeland. En niet te vergeten het zeer vriendelijke volk,

Groeten Koen



IMG_6917 (Large).JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  84.5 KB
 Weergegeven:  354 keer

IMG_6917 (Large).JPG



IMG_7369 (Large).JPG
 Beschrijving:

Download
 Bestandsnaam:  IMG_7369 (Large).JPG
 Bestandsgrootte:  61.52 KB
 Gedownload:  372 keer


IMG_7080 (Large).JPG
 Beschrijving:

Download
 Bestandsnaam:  IMG_7080 (Large).JPG
 Bestandsgrootte:  69.95 KB
 Gedownload:  367 keer


_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Jan. 2008, 1:51    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien reageren er meer gericht mensen op een nieuw draadje voor een nieuw onderwerp....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Joker



Geregistreerd op: 7-10-2007
Berichten: 94
Woonplaats: Westmalle

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jan. 2008, 0:14    Onderwerp: Reageer met quote

loneshark schreef:
Als er iemand ervaringen heeft met toeren per moto in Schotland.....
Pleace let me know...

Thanks

Ben in november geweest om de Ktm ineens deftig in te rijden en wij zijn met de boot naar Rosyth gegaan en das reuze meegevallen.
Lekker eten aan boord en je hebt het gevoel dat je geen seconde verliest doordat de reis gebeurt als je slaapt thumbsup

Ah ja das dus van Zeebrugge naar Rosyth smug
Heb routes op PC dus als je wilt mag je die hebben, zijn niet de toeristische maar gekregen van een belg die daar een B&B heeft rolleyes2

Avatar is daar getrokken en een regenpak is niet overbodig grin

_________________
Doe het of doe het niet! Proberen bestaat niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Do, 29 Mei. 2008, 10:38    Onderwerp: Auto-trein Reageer met quote

Hebben gisteren besloten de reis voort te zetten per trein. Hoofdzakelijk vanwege het schijt weer van de laatse paar dagen... Hebben een last-minute preiss kunnen boeken en nu voor een kleine E 350,- met twee motoren naar Hildesheim. Oa. Dusseldorf zat al voll. Ben erg benieuwd of ik erop pas met m'n verhoogde KTM ruit... Heb gereedschap bij me dus kan deze er zo afhalen als het moet... Zag op de www.autozug.de een filmpje dat een Honda SjonnieWing erook op paste, dus moet de KTM ook wel lukken... Kunnen de koffers blijven zitten op de motor???

Bedankt voor de reacties: Zullen voldoende water en eten meenemen de trein in...

book2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Do, 29 Mei. 2008, 10:38    Onderwerp: Auto-trein Reageer met quote

Hebben gisteren besloten de reis voort te zetten per trein. Hoofdzakelijk vanwege het schijt weer van de laatse paar dagen... Hebben een last-minute preiss kunnen boeken en nu voor een kleine E 350,- met twee motoren vanuit Narbonne naar Hildesheim. Oa. Dusseldorf zat al voll. Ben erg benieuwd of ik erop pas met m'n verhoogde KTM ruit... Heb gereedschap bij me dus kan deze er zo afhalen als het moet... Zag op de www.autozug.de een filmpje dat een Honda SjonnieWing erook op paste, dus moet de KTM ook wel lukken... Kunnen de koffers blijven zitten op de motor???

Bedankt voor de reacties: Zullen voldoende water en eten meenemen de trein in...

book2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Za, 31 Mei. 2008, 19:34    Onderwerp: Re: Auto-trein Reageer met quote

Hydrazine schreef:
Hebben gisteren besloten de reis voort te zetten per trein. Hoofdzakelijk vanwege het schijt weer van de laatse paar dagen... Hebben een last-minute preiss kunnen boeken en nu voor een kleine E 350,- met twee motoren vanuit Narbonne naar Hildesheim. Oa. Dusseldorf zat al voll. Ben erg benieuwd of ik erop pas met m'n verhoogde KTM ruit... Heb gereedschap bij me dus kan deze er zo afhalen als het moet... Zag op de www.autozug.de een filmpje dat een Honda SjonnieWing erook op paste, dus moet de KTM ook wel lukken... Kunnen de koffers blijven zitten op de motor???

Bedankt voor de reacties: Zullen voldoende water en eten meenemen de trein in...

book2


Thuis: Nou moet zeggen dat de Autozug een aanrader is voor de gene die even op en neer naar het zuiden wil. Trein had echter wel een paar uur vertraging, maar hadden een eigen coupe met 5 slaapplekken. Kortom ruimte zat. Verstandig is om voldoende eten, drinken (water) mee te nemen in de trein. De motor zetten ze vast met 4 spanbanden en staat als een huis. Koffers en roltasche erop laten zitten gaat prima. Heb nog foto's gemaakt en zal die t.z.t. uploaden. Let wel: Ik had nog zo'n 3 cm over met mijn verhoogde KTM ruit... Voor de rest veel 'oude vellen', maar daar is ook het seizoen voor.

Nadeel: 1-Erg lang wachten in Narbonne totdat je de motor op de trein mag rijden. 2-Geen schaduw-plekken en zitplaatsen op de parkeerplaats en weinig te eten, drinken op die locatie. We waren al hiervoor gewaarschuwd op dit forum. Pas op voor de 'oude vellen' in veelal grote auto's die aan een P-plek niet voldoende hebben. Zet je motor hier niet in de buurt...

book2 www.autozug.de
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif