lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Beste plaats voor USB-poorten-houder

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jul. 2019, 11:19    Onderwerp: Beste plaats voor USB-poorten-houder Reageer met quote

De vorige eigenaar heeft bovenaan in de linker zijkap (links van het dashboard dus) een groot gat geboord om daarin een waterdichte dual usb aansluiting te monteren. Nu is de grap dat je er niks in kan steken omdat de stuurkappen er rakelings boven passeren. stars (kleine opmerking: hij had stuurrisers, die ik er af gehaald heb)

Een andere plaats dringt zich dus op. Bovenop het dashboard is geen goed idee want ik rij minstens 8 maand per jaar met tot tegen het dashboard afgekort windscherm, en dan zit ie dus vol in de wind. In het handschoenenvakje lijkt mij ook zeer onhandig, want ik rij permanent met een tanktas. En dan wordt de spoeling plots dun rolleyes5 rolleyes5

Ik ben benieuwd waar jullie zo'n usb-stekker gemonteerd hebben?

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jul. 2019, 12:08    Onderwerp: Reageer met quote

Stekkertje aan tanktas maken, contrastekker in handschoenen vakje en usb IN de tanktas? Want daar gaat de telefoon ook in, of is het niet voor de telefoon?

Als je de tanktas erop zet, stekkertje aansluiten en je hebt prik in je tanktas. win! grin3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jul. 2019, 13:14    Onderwerp: Reageer met quote

peter6480 schreef:
Stekkertje aan tanktas maken, contrastekker in handschoenen vakje en usb IN de tanktas? Want daar gaat de telefoon ook in, of is het niet voor de telefoon?

Als je de tanktas erop zet, stekkertje aansluiten en je hebt prik in je tanktas. win! grin3

Is eigenlijk voor de TomTom, maar de smartphone of camera laden onderweg gaat zeker nuttig zijn. Had ik nog niet eens aan gedacht, zo nieuw is dit voor me.
Maar ik versta je suggestie niet. Probeer eens met volzinnen? laugh3

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jul. 2019, 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

In de meeste tanktassen zit een doorvoer voor een kabel. Maak een kabel vanuit je handschoenenvakje naar de tanktas. Eventueel met een stekkertje er tussen zodat je niet steeds alles los hoeft te knippen.

Dan heb je stroom IN je tanktas, in die tanktas plaats je een omvormer van 12volt naar een 5volt usb aansluiting. Hier kan je alle zooi dan lekker op aansluiten.

Een houder voor de navigatie is meestal een vaste opbouw en wordt permanent gemonteerd. Hiervoor heb je toch geen usb voor nodig? Dan is eenmalig kabel aansluiten op de acc1 of acc2 onder je koplamp, dan schakelt de navigatie aan/uit als je de brommer op contact zet.

Hoop als de zinnen nu beter te lezen zijn. Anders ga ik tekenen! thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jul. 2019, 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

Nu snap ik alles ! daisy
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif