lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Nieuw pak gezocht, enkele praktische vragen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jun. 2019, 10:32    Onderwerp: Nieuw pak gezocht, enkele praktische vragen Reageer met quote

Het is tijd voor een nieuw textiel "adventure" pak.
Na het nodige zoeken valt mijn oog op een pak zoals de revit offtrack of de alpinestars bogota.
Reden is dat deze twee merken ook broeken in extra lengte leveren, dat heb ik wel nodig met mn 1.94 waar de lengte vooral in de benen (en armen) zit.
Budget ca 600 euro, goedkoper mag altijd.

Ik zit alleen met een paar vragen.

Broek in of over de laars?
Tot op heden stopte ik mijn textiele motorbroek (geen crossbroek) altijd in mijn cross laarzen.
De reden daarvan is eigenlijk omdat ik het altijd zo heb gedaan...
Het voordeel wat ik daar in zie is dat een laars niet snel stuk gaat en een broek wel.
Nu is mijn vraag, doen jullie dit ook, of is het meer gebruikelijk om de broek over de laars heen te laten vallen?
De broeken die ik tegen kom hebben onderaan bij de enkels allemaal een combinatie van ritsen / knopen en klitteband sluitingen. Niet echt prettig als je de broek in de laars stopt.
Zijn er misschien broeken verkrijgbaar welke geschikt zijn voor op de weg (slijtvast) maar welke net als een cross broek goed in de laars gedragen kunnen worden?

Wel of geen bodyprotector onder de jas?
Ik doen nu soms het een of het ander afhankelijk van de temperatuur.
Als het warm is, dan de binnenvoering en beschermings delen uit de jas en bodyprotector onder de jas aan, als het koud is dan de voering en de protectiedelen in de jas en dan geen bodyprotector aan.
Ik heb een stuk meer vertrouwen in de bodyprotector dan in de protectiedelen welke in een motorjas zitten. Een bodyprotector verschuift niet zo maar op het lichaam, die protectiedelen die in een jas zitten wel. Maar met binnenvoering past een bodyprotector niet meer.
Zijn er nog andere manieren / producten / opties waar ik niet aan heb gedacht?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jun. 2019, 13:09    Onderwerp: Reageer met quote

Alles hangt wat af van hoe "serieus" je wilt gaan offroaden.

Voor gewoon toerist-rijden op veldwegen, Alpenpistes, Marrokaanse pistes en zo, vind ik mijn gewone motorlaarzen en een (2dehands) BMW Rallye2 Pro pak perfect afdoende.
Voor "gekke dingen in Wales of Roemeniƫ deed ik mijn crosslaarzen aan, met losse knieprotectoren, zo'n body armour vest en daarover de gewone losse motorcrosskledij. En een regenjasje mee.

Wat de broek in/over laars-vraag betreft : de knie- en scheenbeenprotectoren in die BMW-broek gaan zo diep naar beneden dat je die volgens mij nooit in om het even welke laars krijgt. Die broek is gemaakt om over de laarzen te trekken.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jun. 2019, 15:16    Onderwerp: Reageer met quote

Met Muug, hoe serieus is het off-road.

Je kan ook eens kijken naar IXS, gebruik ik al jaren voor woon/werk, is betaalbaar en extra lang te verkrijgen.

De bescherming van texiele pakken met protectoren is best goed. Helaas al redelijke wat ervaring met vallen en aanrijdingen op asfalt met redelijke tot goede afloop.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jun. 2019, 17:04    Onderwerp: Reageer met quote

Voorheen heb ik wat offroad / gecrost, vandaar de crosslaarzen en de bodyprotector.
Nu met de 990 geen serieus offroad meer. Hier en daar wat zandpaden en zo, paar dagen TET rijden ook wel, maar dat noem ik in NL gewoon een mooie allroad route.

Ik ga morgens een kijken bij een paar winkels. Kan nog lastig worden om iets te vinden gezien de beperkte voorraden. Broeken in extra lengtematen nog nergens op voorraad gezien.
Ben ook benieuwd of een gewone adventure broek ook over de crosslaarzen heen past cheesy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jun. 2019, 17:42    Onderwerp: Reageer met quote

Gezien de vreemde maten van veel mannelijke klanten van het Duitse merk, is bij hen zo ongeveer alles mogelijk: extra lang of kort, extra breed of smal, zowel voor de jas als voor de broek. Alleen, het kost wel wat,...
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
McRay



Geregistreerd op: 1-3-2014
Berichten: 93
Woonplaats: Bocholtz

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jun. 2019, 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb geen idee wat het mag kosten. Maar als ik iets mag adviseren:
Ga voor de Touratech Companero.
Het is echt de beste investering sinds ik motor rij

_________________
Never trade the thrills of living for the security of existence
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Jun. 2019, 7:26    Onderwerp: Reageer met quote

Nelis schreef:

Ik ga morgens een kijken bij een paar winkels. Kan nog lastig worden om iets te vinden gezien de beperkte voorraden. Broeken in extra lengtematen nog nergens op voorraad gezien.
Ben ook benieuwd of een gewone adventure broek ook over de crosslaarzen heen past cheesy

Termaat, Nijmegen

Als het echt koud is trek ik een oude woon/werk broek aan over m'n crosslaarzen. Dat past prima.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TRooPER



Geregistreerd op: 5-10-2010
Berichten: 190

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Jun. 2019, 9:34    Onderwerp: Reageer met quote

van zodra ik 'offroad' ga rijden: crossbotten met daarover mijn 2de hands ktm rally pak, en dat pak heeft onlangs een fikse onweersbui van 3u doorstaan zonder aan mijn bovenlijf nat te worden. Zonder extra regenvest !

effe mogen ondervinden dat zelfs op een relatief makkelijk gravelpad, een losse stok door het voorwiel omhoog wordt gewipt en zo de onderkant van mijn crosslaars heeft geraakt. Mocht ik gewone motorlaarzen hebben aangehad, was het waarschijnlijk einde vakantie geweest.....
De stok zat nadien stokvast tussen mijn rempedaal.


en zowel op de motorlaarzen (onroad) als crosslaarzen gaat de broek steeds over de laarzen. Is mij bij elke broek en elke laars al gelukt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Jun. 2019, 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag op pad geweest en dingen gepast en laten informeren. Bij de winkel zelf helaas niet geslaagd, had het ze wel gegund. Alpinestar pasvorm beviel me het beste, ze konden alleen niet leveren wat ik wou. Uiteindelijk de Alpinestars Bogota V2 jas (XL) en een Alpinestars Andes V2 broek er bij (maat L extra lang) besteld bij Ten Kate motoren. Ook nog eens met korting.
Bij de jas direct extra borst en rugprotectie bij besteld en bij de broek extra heup protectie.
Mooi setje zo voor een leuke prijs! Alleen denk ik niet dat de broek over de laars heen kan vallen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Do, 18 Jul. 2019, 7:53    Onderwerp: Reageer met quote

Nelis schreef:
Vandaag op pad geweest en dingen gepast en laten informeren. Bij de winkel zelf helaas niet geslaagd, had het ze wel gegund. Alpinestar pasvorm beviel me het beste, ze konden alleen niet leveren wat ik wou. Uiteindelijk de Alpinestars Bogota V2 jas (XL) en een Alpinestars Andes V2 broek er bij (maat L extra lang) besteld bij Ten Kate motoren. Ook nog eens met korting.
Bij de jas direct extra borst en rugprotectie bij besteld en bij de broek extra heup protectie.
Mooi setje zo voor een leuke prijs! Alleen denk ik niet dat de broek over de laars heen kan vallen...


De broek past wel over de laars, prima zelfs.
Inmiddels het pak binnen en bevalt tot nu toe prima!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif