Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Ma, 10 Jun. 2019, 21:54 Onderwerp: Startknop werkt soms niet |
|
|
Inmiddels 6000km onderweg en nu start de 950 soms niet.
Soms draait het blok half rond en stopt de startmotor. Opnieuw drukken doet ie niets.
Als je contact even uit zet en weer aan,... pakt hij plots wel en start normaal?!
(Startrelais heb ik preventief vernieuwd, accupolen zitten vast)
Het dashboard heeft ook kuren en gaat van km naar mls. Dan is deze ook niet te bedienen!? Dit lijkt nog steeds een eigen leven..
Zou het contactslot of de schakelaar daaronder defect kunnen zijn? Hebben deze 2 dingen iets met elkaar gemeen?
Iemand tips??
(Ktm heeft maar 28.000km gelopen!) |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 11 Jun. 2019, 8:02 Onderwerp: |
|
|
mogelijkheden:
- startknopje hapert
- accu slecht (evt icm slechte spanningsregelaar)
(je zegt dat de motor stopt met draaien.. maar is dat omdat de startmotor uitvalt, of stopt ie gewoon en blijft een beetje trekken?: dat verchil kan je wel horen).
- kabelboom bij balhoofd te strak/doorgesleten
- mls/km kan ook relateren aan een evt afstandbediening om de teller te +/-/nullen als je die er op hebt gezet.
- een interlock die je start blokkeert: Koppelingsschakelaar (op je stuur)/ zij-standaard schakelaar. Je kunt dit testen door de stekker van de koppelingsschakelaar (ergens achter de koplamp) los te trekken en kort te sluiten. Dan lijkt het alsof je altijd de koppeling getrokken hebt en mag je ALTIJD starten.. ook in de versnelling dus. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1496 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 11 Jun. 2019, 10:19 Onderwerp: |
|
|
even wat contactspray inspuiten in je schakelunit ?
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Di, 11 Jun. 2019, 11:42 Onderwerp: |
|
|
Startmotor stop bv na half slagje. Of doet niets, contact uit-aan, dan start hij wel. Accu is ook nieuw en lading is top (kan ik op gsm uitlezen). Bedrading te strak zou kunnen door stuurverhogers en ook de AB voor tripbediening kan,echter snap ik niet dat hij het wel doet na contact aan/Uit
Ik verwacht er wel mee thuis te komen...
Bedankt voor de ideen ik breng de kgm na vakantie naar André voor 1e 30.000km beurt
Dr_Bean schreef: | mogelijkheden:
- startknopje hapert
- accu slecht (evt icm slechte spanningsregelaar)
(je zegt dat de motor stopt met draaien.. maar is dat omdat de startmotor uitvalt, of stopt ie gewoon en blijft een beetje trekken?: dat verchil kan je wel horen).
- kabelboom bij balhoofd te strak/doorgesleten
- mls/km kan ook relateren aan een evt afstandbediening om de teller te +/-/nullen als je die er op hebt gezet.
- een interlock die je start blokkeert: Koppelingsschakelaar (op je stuur)/ zij-standaard schakelaar. Je kunt dit testen door de stekker van de koppelingsschakelaar (ergens achter de koplamp) los te trekken en kort te sluiten. Dan lijkt het alsof je altijd de koppeling getrokken hebt en mag je ALTIJD starten.. ook in de versnelling dus. |
|
|
Naar boven |
|
|
|