lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Nokken stellen+ volgend probleem! ontsteking
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sandro



Geregistreerd op: 4-6-2018
Berichten: 38

BerichtGeplaatst: Do, 6 Jun. 2019, 23:33    Onderwerp: Nokken stellen+ volgend probleem! ontsteking Reageer met quote

Hallo, na een revisie van mijn 2007 adventure (afgesteld en geshimd) krijg ik een vlam in de inlaat bij een klein beetje gas..ook slaat hij af
Ik heb de voorste en achterste nokken met de bolletjes vlak gezet.

Dus ze staan verkeerd heb ik de indruk, aangezien ik ontsteking krijg met de inlaat klep open.

Kan iemand me degelijk uitleggen wat ik mis doe? Ik lees ook verhalen van kruisjes op de achterste en dergelijken. Of ik ben blind aan het worden, of ik heb alleen maar 1 Stip per nokkenas.

Sandro

dit zijnde opgelost een stukje gaan rijden, onderweg gestopt, getankt. ineens gestotter tijdens het rijden, en 10 sec later uit. dash was nog aan, geen motor meer. volledig blokkade precies.
aan de kant gezet,
proberen te starten, scherm ging uit (als een platte batterij)
op de aanhanger gezet. thuis gekomen, en krukas draait nog mooi rond.

de starter gaf zijn zet, maar draaide niet. scherm ging ook altijd uit.
vandaag nog wat liggen nakijken.
de voorste connector boven de batterij ziet er helemaal gefrituurd uit, heb ik niet op gelet bij het motorblok terug in te bouwen. (is me alleszins niet opgevallen dus zo erg zal het niet geweest zijn)

en na wat proberen te starten (ook met startkabels) klikt alleen nog de relais, maar doet de starter zelfs niets meer. ik krijg ook geen 12V aan de uitgang van het startrelais.

A: ik ben stil gevallen tijdens het rijden (zonder stroom op het blok dus)
B: hij start niet meer, geen stroom op de starter
C: wel stroom op dash en lampen, al reset de klok zich elke keer na het starten
D: met startkabels wil hij zelfs niet.


Laatst aangepast door sandro op Wo, 12 Jun. 2019, 23:05, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Jun. 2019, 7:37    Onderwerp: Reageer met quote

Staat in de manual rolleyes3

Maar hier heb je ook een mooi beschrijving:
http://www.ktm950.info/how/Orange%20Garage/Valves/ktm_950_990_valve_adjustment.html
http://www.ktm950.info/how/wotf/wotf.html#ValveShims

Helpt ook als je volgende keer een foto maakt voor je begint.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
sandro



Geregistreerd op: 4-6-2018
Berichten: 38

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Jun. 2019, 11:01    Onderwerp: Reageer met quote

GezwindeSpoed schreef:
Staat in de manual rolleyes3

Maar hier heb je ook een mooi beschrijving:
http://www.ktm950.info/how/Orange%20Garage/Valves/ktm_950_990_valve_adjustment.html
http://www.ktm950.info/how/wotf/wotf.html#ValveShims

Helpt ook als je volgende keer een foto maakt voor je begint.


Natuurlijk de manual gevolgd.
Foto trekken ging niet aangezien er een distributie probleem is geweest..
Straks nog eens alles opnieuw doen. Wordt er ziek van, na maanden herbouwen is dit de laatste stap om terug te rijden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sandro



Geregistreerd op: 4-6-2018
Berichten: 38

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Jun. 2019, 8:15    Onderwerp: Reageer met quote

het is gelukt.

klein detail over het hoofd gezien:
omdat alles van distributie los is geweest kon ik dus niet meer af gaan op "iets".

stap 1: achterste bovenste dode punt bepalen door iets in het gat van de bougie te steken (ter referentie wanneer effectief de zuiger boven is, want er zijn een hele boel gaten bij het holdbacktool) en met de holdbacktool blokkeren langs rechts.

2: achterste cilinder instellen. puntjes vlak met cilinder was het bij mij. geen kruisjes te zien op de nokkenas.

3: deze verteld niemand (staat beschreven in de 2e tekst bij de link hierboven
435 graden tegen de klok in draaien met de ontstekingskant!!!
en dan heb je het gaatje voor de holdbacktool voor de voorste cilinder.

die 435 graden. dat was het hem.
bedankt voor de link. 1 zinnetje wat hier in staat heeft me veel geholpen en veel tijd en geld bespaard.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Jun. 2019, 10:47    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt niet helemaal maar close.

Het is een 72 graden V twin. Achter ontsteekt eerste, dan voor. Met een volledige rotatie er tussen. Dus achter stellen en voorover draaien, looprichting dus: 360+72 graden = 432.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
sandro



Geregistreerd op: 4-6-2018
Berichten: 38

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Jun. 2019, 17:19    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Klopt niet helemaal maar close.

Het is een 72 graden V twin. Achter ontsteekt eerste, dan voor. Met een volledige rotatie er tussen. Dus achter stellen en voorover draaien, looprichting dus: 360+72 graden = 432.


ish..400 graden, dan pin steken en wachten op de klik. haha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jun. 2019, 7:49    Onderwerp: Reageer met quote

ja.. je KUNT 1 cilinder 360 verkeerd zetten.

ik denk dat ie dan moet lopen, maar anders ... als een Harley, niet als een motor dus. smiley


Ofschoon jullie het helemaal correct zeggen.. vind ik het een beetje raar om het zo te zeggen dat de achterste eerst ontsteekt:

je kunt ook zeggen: De voorste ontsteekt, dan draait de motor 288 graden en dan de achterste. (en dan nog 432 graden en dan de voorste weer ).. dan is het immers totaal 720 = 2 slagen = 4 takten.

zou je hem echt verkeerd zetten dan ontsteekt de voorste, daarna 360+288= 648 graden niks, dan de achterste, en dan na 72 graden de voorste weer. (PADAM...... PADAM.......).

Volgens mij vonkt de ontsteking dubbel (1x loos dus) en dus zou die dan moeten lopen.

Nooit geprobeert echter smiley.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jun. 2019, 7:56    Onderwerp: Reageer met quote

Dat loopt als een 950cc ééncyllinder. Maar totaal geen toeren meer kunnen draaien met de standaard luchtfilter doos. Lijkt me ook niet goed op de lange duur.

Tja dat is een goede, waarom zeggen we dat de achterste cylinder eerst ontsteekt? Laten we dan zeggen, dat is cylinder één en wordt eerst op tijd gezet. idea2

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
sandro



Geregistreerd op: 4-6-2018
Berichten: 38

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Jun. 2019, 23:05    Onderwerp: Reageer met quote

zo had ik hem op een bepaald moment.
dan krijg je hem niet in toeren.

next in line!

dit zijnde opgelost een stukje gaan rijden, onderweg gestopt, getankt. ineens gestotter tijdens het rijden, en 10 sec later uit. dash was nog aan, geen motor meer. volledig blokkade precies.
aan de kant gezet,
proberen te starten, scherm ging uit (als een platte batterij)
op de aanhanger gezet. thuis gekomen, en krukas draait nog mooi rond.

de starter gaf zijn zet, maar draaide niet. scherm ging ook altijd uit.
vandaag nog wat liggen nakijken.
de voorste connector boven de batterij ziet er helemaal gefrituurd uit, heb ik niet op gelet bij het motorblok terug in te bouwen. (is me alleszins niet opgevallen dus zo erg zal het niet geweest zijn)

en na wat proberen te starten (ook met startkabels) klikt alleen nog de relais, maar doet de starter zelfs niets meer. ik krijg ook geen 12V aan de uitgang van het startrelais.

A: ik ben stil gevallen tijdens het rijden (zonder stroom op het blok dus)
B: hij start niet meer, geen stroom op de starter
C: wel stroom op dash en lampen, al reset de klok zich elke keer na het starten
D: met startkabels wil hij zelfs niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 15 Jun. 2019, 8:37    Onderwerp: Reageer met quote

950 en 990 zijn notoir moeilijk te starten met startkabels. Daarin heb ik me ook al eens vergist.

Als die accu plat is (en evt intern sluiting maakt) dan maak je geen kans.

Het feit dat je aangeeft dat het display uit gaat als je probeert te starten.. en de accu pool gefrituurd is... lijkt me 99% zeker te zeggen dat de accu gewoon stuk ik.

Waarschijnlijk heeft die accupool niet goed vast gezeten (beetje oxide) en daardoor te heet geworden.

-> nieuwe accu, en dan eens alles nameten (misschien ook spanningsregelaar issues bijv).

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 15 Jun. 2019, 8:40    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
950 en 990 zijn notoir moeilijk te starten met startkabels. Daarin heb ik me ook al eens vergist.

Als die accu plat is (en evt intern sluiting maakt) dan maak je geen kans.

Het feit dat je aangeeft dat het display uit gaat als je probeert te starten.. en de accu pool gefrituurd is... lijkt me 99% zeker te zeggen dat de accu gewoon stuk ik.

Waarschijnlijk heeft die accupool niet goed vast gezeten (beetje oxide) en daardoor te heet geworden.

(oude accu eens goed nameten/laden. Maar een accu kan ook goed lijken en gewoon niet genoeg startstroom leveren)

-> nieuwe accu, en dan eens alles nameten (misschien ook spanningsregelaar issues bijv).

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
René



Geregistreerd op: 26-2-2019
Berichten: 110
Woonplaats: Hilversum

BerichtGeplaatst: Za, 15 Jun. 2019, 9:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat de srartkabels dan op de defecte accu worden gezet probeer het eens met de startaccu rechtstreeks aan de accu kabels,dus de oude accu afsluiten,dan moet hij toch starten.
Dan ben je in elk geval inwendige sluiting van de bestaande accu kwijt
Gr René

_________________
Hobby motor speedway.
Sinds kort een 990smr
Smr is inmiddels naar mijn zoon
Nieuwe aanwinst superduke 1290r se
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 15 Jun. 2019, 12:00    Onderwerp: Reageer met quote

René schreef:
Ik denk dat de srartkabels dan op de defecte accu worden gezet probeer het eens met de startaccu rechtstreeks aan de accu kabels,dus de oude accu afsluiten,dan moet hij toch starten.
Dan ben je in elk geval inwendige sluiting van de bestaande accu kwijt
Gr René


Als je echt goede startkabels hebt wel.. maar van die cheapo's zeker niet: die kabels en de klemmen hebben al snel te veel weerstand.

Meestalwerken startkabels juist andersom: Je hangt de startkabels er aan.. dan wacht je een minuutje met een lopende auto/motor er naast. Dan is de eigen accu een beetje bijgeladen en dan start je met eigen accu+hulp via de kabels, en dan gaat het.

anyway: acuu-spanning meten, evt tijdens het starten: Dan zal je zien dat ie waarschijnlijk ver onder de 10V daalt en dan wordt het niet wat..

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
René



Geregistreerd op: 26-2-2019
Berichten: 110
Woonplaats: Hilversum

BerichtGeplaatst: Za, 15 Jun. 2019, 12:14    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal mee eens
Gr René

_________________
Hobby motor speedway.
Sinds kort een 990smr
Smr is inmiddels naar mijn zoon
Nieuwe aanwinst superduke 1290r se
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sandro



Geregistreerd op: 4-6-2018
Berichten: 38

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Jun. 2019, 8:17    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
René schreef:
Ik denk dat de srartkabels dan op de defecte accu worden gezet probeer het eens met de startaccu rechtstreeks aan de accu kabels,dus de oude accu afsluiten,dan moet hij toch starten.
Dan ben je in elk geval inwendige sluiting van de bestaande accu kwijt
Gr René


Als je echt goede startkabels hebt wel.. maar van die cheapo's zeker niet: die kabels en de klemmen hebben al snel te veel weerstand.

Meestalwerken startkabels juist andersom: Je hangt de startkabels er aan.. dan wacht je een minuutje met een lopende auto/motor er naast. Dan is de eigen accu een beetje bijgeladen en dan start je met eigen accu+hulp via de kabels, en dan gaat het.

anyway: acuu-spanning meten, evt tijdens het starten: Dan zal je zien dat ie waarschijnlijk ver onder de 10V daalt en dan wordt het niet wat..


6V tijdens het starten..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif