Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Vr, 12 Jul. 2019, 21:59 Onderwerp: |
|
|
Gaan jullie allemaal de sahara in, of zo...?
Ik red,... als je langzaam rijdt...400km op een tank |
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 547
|
Geplaatst: Za, 13 Jul. 2019, 15:04 Onderwerp: |
|
|
Reservelampje gaat bij mij aan met 250km met de gewone tanks en 350km met 3 tanks met wel redelijk lomp rijden. Geloof dat je na ‘t lampje nog wel zo’n 80km kan rijden met een 990adv, maar 400km op de gewone tanks is wel heel erg zuinig, 1 op 20! Ik ben jaloers . Weet je zeker dat ie goed is afgesteld? Te schraal lopen kan slecht zijn voor je blok ivm hitte. Die van mij is net afgesteld bij MVS. |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Za, 13 Jul. 2019, 20:55 Onderwerp: |
|
|
TooBigTooHeavy schreef: | Ik heb ook zo’n rade tank ingebouwd, maar dan in een 990adv van 2006. Ventilatieslangetje heb ik aangesloten op die balanceerslang tussen linker en rechter tank, overtollig van de aux tank stroomt dan de normale tanks in. Jij hebt natuurlijk maar 1 tank, maar misschien kun je ook zoiets doen?
|
Ja, wat ik ga doen is het ventielatieslangetje aansluiten op de ontluchting van de originele tank. Dan bereikt ik hetzelfde als jij hebt.
Laatste keer rijden kreeg ik een benzine douche na opwarmen van de achtertank met gesloten benzineslang. _________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Za, 13 Jul. 2019, 21:05 Onderwerp: |
|
|
Tutu schreef: | Gaan jullie allemaal de sahara in, of zo...?
Ik red,... als je langzaam rijdt...400km op een tank |
Ikke wel en de SE heeft standaard maar iets van 14L. Dat is maar 100km duinen .
Vandaag weer aan het sleutelen geweest (kids en vrouw de hort op dus onbelemmerd garagetijd). Paar jaar geleden al eens de ITG filter geprobeert, maar ik vertrouwde de sealing niet echt en hoe de filter op de base-plate zat. Gasresponse en power was wel leuk. Nu een beter doordacht ontwerp van Tripleclamp is een beetje als de rallymotoren van KTM maar dan zonder filterbak eronder.
Loopt als de brandweer, net aan de arme kant bij cruisen maar reageert super op het gas bij boomstammetjes en voorwiel liften op het gas. Vol gas vind ik lastig testen (op nat gras met versleten achterband), maar voelde niet gevaarlijk arm. Start met beetje choke dus onderin lijkt het me oke wel een aarzeling bij gas lomp open gooien, maar niet bij rollend het gas open draaien. Er zit ook nog een stofhoes bij waarmee je het meeste stof eraf kan kloppen en zo de echte filter langer schoon houdt.
Vond wel weer flink wat Sahara zand bij de vacuum schuiven, je kon zien dat dit langs de luchtsproeier kap is gekomen, dus nu die gemonteerd met wat vaseline. Motor liep ook slecht de laatste tijd omdat de schuiven nogal stroef gingen, nu weer soepel. _________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 18 Jul. 2019, 22:48 Onderwerp: |
|
|
ik zou wel iets van een klein plastic flesje oid om die carter ontluchting doen: Ik had dat ook zo op de 690, maar dat werd op den duur wel erg view van de olie-mist. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Vr, 19 Jul. 2019, 10:18 Onderwerp: |
|
|
Ik zal het in de gaten houden. Wil ook nog een bakje maken aan de voorkant die stof en water tegenhoudt en waar ik bijvoorbeeld een binnenband in kan stoppen. Er zit best veel ruimte en ik kan er net bij over de filter. _________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
|
Naar boven |
|
|
Rikkert
Geregistreerd op: 12-7-2015 Berichten: 107 Woonplaats: Winsum (Gr)
|
Geplaatst: Di, 17 Sep. 2019, 11:50 Onderwerp: |
|
|
Ik heb recent de 950A van Vraptor overgenomen en deze is ook voorzien van een rade underseat tank. De onluchtingsslang loopt helemaal naar voren en is aangesloten met een t-stukje op de ontuchting van de rechter tank.
Na mijn eerste weekendje rijden kan ik concluderen dat het constant naar benzine meurt.
Iemand een idee wat ik daar aan kan doen? Ik dacht ook aan de ontluchting bij de achterkant te laten of een overdrukventiel er in te zetten oid.
Hoor graag of iemand een idee heeft... |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Wo, 18 Sep. 2019, 7:37 Onderwerp: |
|
|
Ik heb em nu aangesloten zoals Rade bedacht heeft dus helemaal naar voren en in mijn geval met een T-stukje op de originele tankontluchting. Bij mij stinkt het niet. Je moet uiteindelijk wel boven het hoogste niveau van de voortank uitkomen anders loopt je benzine via de achtertank en lage ontluchting eruit als je tanks vol zijn. Bij volle tanks komt de benzine bijna totaan de vuldop van de voorste tank.
Hier nog een beschrijving voor jou geval.
http://www.dirtyadv.com/rade-under-seat-fuel-tank/
Hier nog iets als je een cross-over leiding hebt:
https://advrider.com/f/threads/ktm-950-990-adv-underseat-tank.818640/page-20 _________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
Rikkert
Geregistreerd op: 12-7-2015 Berichten: 107 Woonplaats: Winsum (Gr)
|
Geplaatst: Wo, 18 Sep. 2019, 9:49 Onderwerp: |
|
|
Thanks!
Hier kan ik wat mee! |
|
Naar boven |
|
|
|