lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Underseat tank
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Mei. 2019, 13:23    Onderwerp: Underseat tank Reageer met quote

De tank voor onder het zadel is in de aanbieding: van €319 voor €179 (en nog €26 verzendkosten).
https://www.radegarage.com/parts/ktm-se-950-auxilliary-tank/

Heb em zelf ook besteld want wil deze tank gaan gebruiken ism de origninele. Heb nu de Safari tank en ik denk dat die de koeling belemmert. Ook is de gewichtsverdeling dan weer wat beter met veel brandstof aan boord.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Jun. 2019, 9:17    Onderwerp: Reageer met quote

oh das een mooi koopje!

hopelijk lost het je warme benzine problemen op.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jun. 2019, 13:47    Onderwerp: Reageer met quote

Eerst m'n originele voor tank gemonteerd en toen een proefrit gemaakt: man wat een verschil. Zo is de superenduro bedoeld. Het lijkt wel of je 5 kg kwijt bent aan de voorkant en een breder stuur hebt gemonteerd. Kantwisselingen gaan veel makkelijker en de voorkant is veel beter over obstakels te wippen. Je merk duidelijk dat bij de Safaritank de benzine veel verder van het massazwaartepunt zit, lager en verder naar voren. De tanks zijn zo in de hand even zwaar.
Toen begonnen met het monteren van de underseat tank. Schiet al aardig op.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jun. 2019, 17:38    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben benieuwd..
_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Jun. 2019, 8:37    Onderwerp: Reageer met quote

Paar plaatjes





_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jun. 2019, 7:37    Onderwerp: Reageer met quote

Eindelijk de boel weer in elkaar. Gisteren uurtje gereden met volle tanks. Tja wat zal ik zeggen, dat flitsende wat ik had toen ik van Safari naar orginele tank had is nu weer weg. Lijkt nu meer op een 690 met volle tank. Nog wel de veervoorspanning iets opgeschroeft wat wel wat help. Moet er maar gewoon aan wennen denk ik.

De ontluchting moet ik nog wel veranderen, deze zou van achter naar voor moeten gaan en daar verbinden met de tankdop. Ik wilde niet zo'n lange dunne slang met benzine(damp) helemaal naar voren laten lopen dus nu een klein stukje omhoop op m'n tas. Maar met volle tank sproeit nu alle onder. Ga eens proberen om er een kraan in te zetten. Dan eerst voor verbruiken tot onder niveau van achtertank en vervolgens beide kraantjes open zetten.

De kwaliteit is aardig, maar zeker geen Safari. Passing is matig en ik zie nog wel wat mogelijkheden voor wat extra inhoud. Verder is het wel kompleet met slangen+klemmen, kentekenplaat houder en benzinekraantje.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jun. 2019, 9:40    Onderwerp: Reageer met quote

GezwindeSpoed schreef:

De ontluchting moet ik nog wel veranderen, ........... Ga eens proberen om er een kraan in te zetten. Dan eerst voor verbruiken tot onder niveau van achtertank en vervolgens beide kraantjes open zetten.

Een tank volledig afsluiten is misschien geen goed idee? Die dingen blazen zichzelf op als ze warmer worden. Kijk maar es naar een gesloten jerrycan die ergens warm staat.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jun. 2019, 15:08    Onderwerp: Reageer met quote

Daar heb je een punt. De tank zit tussen de uitlaten in de binnen 5min is de koele benzine van onder de grond al flink opgewarmd. Je zou dan de kraan dicht kunnen zetten.

Maar misschien moet ik toch de ontluchting naar het balhoofd leiden zoals Rade het bedacht heeft. Het nadeel daarvan is is dat je dan bij volle tank altijd bezine in je ontluchtingleiding hebt en dat vind ik niet zo'n goed idee.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jun. 2019, 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

1 overdrukventieltje?
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jul. 2019, 22:39    Onderwerp: Reageer met quote

Hoop als je hier je bevindingen blijft plaatsen, want het is bar interessant om je te volgen met al je verbouwingen en rally's! thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Jul. 2019, 15:26    Onderwerp: Reageer met quote

dempers achter worden wel heet.. maar de lucht kan er ook goed langs als je rijdt. Beetje reflectie/hittefolie op de juiste plaatsen en dan zou het voldoende moeten zijn denk ik. indien nodig: een tussenschermpje van alu oid maken.

iedere tank heeft natuurlijk wel een ontluchting nodig...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 9 Jul. 2019, 8:42    Onderwerp: Reageer met quote

Rade levert alufolie erbij om tegen de zijkant van de tank te plakken, maar idd redelijk wat luchtstroming daar.

Ik heb nu de ontluchting gemaakt zoal Rade het heeft bedacht, dus helemaal van achteren naar het balhoofd. Nadeel is dat de onluchting dan vol met benzine komt te staan bij volle tank. Vanavond maar proefritje.




_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Jul. 2019, 22:45    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me geen probleem met goede, gewapende slang. Dit ontluchting slangetje zou ik dan niet gebruiken.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 11 Jul. 2019, 7:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ja idd een 6mm benzine slang of zoiets. Dit voelt niet lekker langs dat hete H-stuk met een dun slangetje vol benzine.
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 540

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Jul. 2019, 9:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook zo’n rade tank ingebouwd, maar dan in een 990adv van 2006. Ventilatieslangetje heb ik aangesloten op die balanceerslang tussen linker en rechter tank, overtollig van de aux tank stroomt dan de normale tanks in. Jij hebt natuurlijk maar 1 tank, maar misschien kun je ook zoiets doen?

Ventilatieslangetje is idd erg dun en staat vol peut als je net getankt hebt. Ziet er na 3 maanden gebruik nog prima uit, maar ziet er niet erg prettig uit als het vol staat.



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif