lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Weer een koelvloeistof vraag

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Goobert



Geregistreerd op: 30-6-2015
Berichten: 36
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

BerichtGeplaatst: Di, 28 Mei. 2019, 15:37    Onderwerp: Weer een koelvloeistof vraag Reageer met quote

Ik weet niet zeker of het sinds de vorige beurt is maar het lijkt alsof mijn KTM 990 Adv uit 2012 koelvloeistof verliest.

Kan het zijn dat door niet goed ontluchten er steeds nog iets bij moet of kan bij een 2012 model de afdichting bij de waterpomp ook nog kaduuk zijn. Motor heeft ongeveer 22K gedraaid.

_________________
KTM 990 ADV 2012 Gejat, door vuile honden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Mei. 2019, 12:25    Onderwerp: Re: Weer een koelvloeistof vraag Reageer met quote

Goobert schreef:
Ik weet niet zeker of het sinds de vorige beurt is maar het lijkt alsof mijn KTM 990 Adv uit 2012 koelvloeistof verliest.

Kan het zijn dat door niet goed ontluchten er steeds nog iets bij moet of kan bij een 2012 model de afdichting bij de waterpomp ook nog kaduuk zijn. Motor heeft ongeveer 22K gedraaid.


Ik heb hier inmiddels enige ervaring mee Smile

Kun je iets preciezer zijn over hoeveel hij lijkt te verbruiken?
Hoe vaak heb je gereden en hoeveel lijkt hij dan te verbuiken?
Ik neem aan dat je het constateert door niveau verschil op te merken in de koelvloeistof expansietank?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Goobert



Geregistreerd op: 30-6-2015
Berichten: 36
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Mei. 2019, 16:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rijd een aantal weeekenden per jaar, dan ongeveer 100o km in 3 dagen.

Niveau bekijk ik inderdaad in expansievat en is de laatste drie weekenden met ongeveer 5 cm gezakt denk ik. Staat nu onder minimum.

Voor de laatste beurt is me dit nooit opgevallen, kan het zijn dat hij niet "geboerd" heeft bij het vullen dat er steeds nog wat zakt. In de olie zie ik niets raars.

_________________
KTM 990 ADV 2012 Gejat, door vuile honden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jun. 2019, 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

Klink verdacht veel op ook een lekkende waterpomp as seal. Zoals ik inmiddels heb begrepen zul je aan de olie niet heel snel iets opmerken. omdat de koelvloeistof goed door de hele olie wordt vermengt zie je dat niet snel terug. 100ml koelvloeistof volledig vermengt door de olie zie je eigenlijk niet terug. Als het meer wordt dan zal de olie langzaam grijzig worden. Dat kun je overigens niet aan enkel 1 druppel zien, dan moet je echt wat olie er af halen om dat te kunnen zien. Zou je kunnen doen door de oliefilter er eens uit te halen. Die kun je bekijken of er "waves" in zitten, maar dan is het ook al vrij serieus. Bij verwijderen van het oliefilter zal er ook een beetje (een kopje) olie uit komen. De olie zou je dan ook kunnen bekijken. Ik heb dat bij mij ook gedaan, maar daar kon ik het niet direct aan zien (en toxh was het achteraf wel die waterpomp as / seal).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif